ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ورود با اپل
تکنولوژی

شکایت یک توسعه دهنده از اپل به خاطر ویژگی ورود با اپل

قابلیت ورود به برنامه‌ها به وسیله اپل، یکی از جدیدترین ویژگی‌هایی بود که با iOS 13 در اختیار کاربران قرار گرفت. اما ظاهرا سازنده یکی از برنامه‌های اپ استور به نام «بلیکس»، از اپل به ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۷

قابلیت ورود به برنامه‌ها به وسیله اپل، یکی از جدیدترین ویژگی‌هایی بود که با iOS 13 در اختیار کاربران قرار گرفت. اما ظاهرا سازنده یکی از برنامه‌های اپ استور به نام «بلیکس»، از اپل به دلیل تخطی کردن از یکی از پتنت‌های برنامه «بلو میل» که قابلیتی مشابه ورود با اپل را ارائه می‌دهد، به دادگاه شکایت کرده است.

ورود با اپل به کاربران اجازه می‌دهد بدون آشکار کردن آدرس ایمیل اصلی خود، به کمک تولید ایمیلی اتفاقی در برنامه‌ها لاگین کنند. این برنامه‌ها برای در ارتباط بودن با کاربران، ایمیل‌های خود را به ایمیل اتفاقی تولید شده می‌فرستند، سپس اپل آن‌ها را به صندوق پیام کاربران فوروارد می‌کند. اما مشکلی که بلیکس (Blix) با اپل دارد، مربوط به نحوه تولید اتفاقی ایمیل‌ها می‌شود.

ورود با اپل

بلیکس مدعی شده است که در سال ۲۰۱۷ پتنتی را به ثبت رسانده که بعد‌ها از آن در برنامه خود تحت عنوان «اشتراک ایمیل» استفاده کرده است که قابلیتی مشابه ورود با اپل است. بر اساس ادعای او، نحوه تولید اتفاقی ایمیل توسط اپل، مشابه قابلیت اشتراک ایمیل برنامه وی است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون آشکار سازی ایمیل، با تولید ایمیل موقت، با دیگران در ارتباط باشند.

البته این اولین بار نیست که بلیکس باعث سردرد اپل می‌شود. او چند وقت پیش هم اپل را به دستکاری در رتبه‌بندی سرچ‌های اپل استور متهم کرده بود. وی مدعی شده بود که اپل به صورت عمدی برنامه بلو میل را به رتبه ۱۴۳ جدول سرچ‌ها فرستاده بود. یا در اتهامی مشابه، این کمپانی بزرگ را متهم به پاک کردن برنامه بلو میل از مک اپ استور کرده بود. طبق ادعای وی، اپل با حذف برنامه‌های مشابه از رقابت آن‌ها جلوگیری می‌کند و به نوعی بازار اپلیکیشن‌ها را انحصاری می‌کند.

با این وجود در حال حاضر نمی‌توان گفت که کدام دو در این جدال برنده خواهند شد. اگر بلیکس رای دادگاه را به نفع خود کند، اپل باید غرامتی به این توسعه‌دهنده پرداخت کند و به دنبال راه دیگری برای تولید ایمیل های اتفاقی برای قابلیت ورود با اپل باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ مهر ۱۳۹۸

    اگر فرض بر شیطنت اپل باشه، معنیش اینه که اپل از ایده ی یه اپلیکیشن دزدی کرده و بعدش اون اپ رو از استورش پاک کرده یا پایین کشیده ?

مطالب پیشنهادی