ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا شرکت باتری سازی Hibar Systems را در سکوت خبری تصاحب کرد

شرکت تسلا که به دنبال تولید باتری های اتومبیل های برقی در کارخانه های خود است، شرکت باتری سازی کانادایی Hibar Systems را در سکوت خبری تصاحب کرد. به گزارش سایت Electric Autonomy، کمپانی باتری سازی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

شرکت تسلا که به دنبال تولید باتری های اتومبیل های برقی در کارخانه های خود است، شرکت باتری سازی کانادایی Hibar Systems را در سکوت خبری تصاحب کرد.

به گزارش سایت Electric Autonomy، کمپانی باتری سازی مذکور متخصص ساخت باتری برای خودروهای برقی، لپ تاپ و محصولات مشابه بوده و اخیراً روی تولید یک باتری لیتیوم یون با بازدهی بالا کار کرده است.

شرکت تسلا در تاریخ دوم اکتبر (دهم مهر ماه)، کمپانی باتری سازی Hibar را به زیرمجموعه های خود اضافه کرده است ولی تاریخ دقیق عقد قرارداد با آن هنوز رسانه ای نشده است.

تسلا قصد دارد با تصاحب شرکت های باتری سازی تولید باتری لیتیوم-یون را سرعت ببخشد

اقدامات اخیر شرکت تسلا در تصاحب شرکت های باتری سازی نشان می دهند عزم این شرکت برای تولید خانگی باتری های لیتیوم یونی جدی است. این خودروساز پیش از این کمپانی باتری سازی «مکسول» (Maxwell) را به زیرمجموعه های خود اضافه کرده بود که از مدت ها قبل در حال توسعه نسل بعد الکترودهای باتری های لیتیوم یون است.

شرکت تسلا علاوه بر تصاحب شرکت های باتری سازی، یکی از پژوهشگران ارشد دپارتمان شیمی دانشگاه دالهاوزی به نام «Jeff Dahn» را نیز به خدمت گرفته است. از این فرد به عنوان مغز متفکر در توسعه باتری لیتیوم یونی برای لپ تاپ و تلفن هوشمند یاد می شود.

«ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس اخیراً گفته بود که او و تیمش در تسلا به دنبال ساخت باتری با طول عمری برابر با یک میلیون مایل (تقریباً 1600000 کیلومتر) هستند. مقاله ای که «Dahn» در ماه سپتامبر منتشر کرده نشان می دهد تولید باتری با چنین طول عمر فوق العاده ای امکان پذیر است.

تصاحب شرکت Hibar Systems توسط تسلا نشان می دهد این شرکت قصد دارد باتری های لیتیوم یون را با سرعت بیشتری تولید کند. البته بعید است این شرکت غول هایی مثل پاناسونیک و ال جی را به این زودی ها کنار بزند اما می خواهد هر چه زودتر جای پای خود را در این زمینه محکم کند.

تولید باتری های جدید با عملکرد و دوام بالا می تواند به شرکت تسلا در رقابت با رقبای نوظهور و قدرتمندی همچون پورشه تایکان، برتری دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • saeed۱۹۸۵۹
    saeed۱۹۸۵۹ | ۱۶ مهر ۱۳۹۸

    شاید ایلان ماسک بتونه این دنیای یخ زده باطری ها رو به حدکت بندازه
    و قطعا کسی که باطری رو متحول کنه تبدیل میشه به راکفلر بعدی جهان

مطالب پیشنهادی