ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اکسپریا ۸
تکنولوژی

سونی اکسپریا ۸ معرفی شد؛ طراحی جدید با چیپست قدیمی

سونی در ادامه روند نامعلوم نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند خود، از اکسپریا ۸ نیز رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند جزو محصولات میان‌رده سونی قرار می‌گیرد و تنها در ژاپن به فروش می‌رسد. اکسپریا ۸ به ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

سونی در ادامه روند نامعلوم نام‌گذاری گوشی‌های هوشمند خود، از اکسپریا ۸ نیز رونمایی کرده است. این گوشی هوشمند جزو محصولات میان‌رده سونی قرار می‌گیرد و تنها در ژاپن به فروش می‌رسد.

اکسپریا ۸ به یک صفحه نمایش ۶ اینچی LCD ولی با نسبت تصویر نامتعارف و خلاقانه ۲۱ به ۹ سونی مجهز شده است که از رزولوشن + FHD پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر به خوبی با گوریلا گلس ۶ محافظت شده و سونی این بار برخلاف اکسپریا ۱۰، قاب پشتی این گوشی را نیز به همین شیشه مستحکم مجهز کرده است.

در طراحی نمایشگر اکسپریا ۸ خبری از بریدگی و طراحی‌ حفره‌ای شکل نیست و سونی مثل سنت همیشه خود، حاشیه نمایشگر نسبتا بزرگی (نسبت به نسل کنونی گوشی‌ها) را برای این گوشی در نظر گرفته است. در این حاشیه نمایشگر، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با ضریب f2.0 تعبیه شده است. دوربین‌ اصلی این گوشی نیز یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱.۸ دارد که توسط یک سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی با f2.4 همراهی می‌شود.

اکسپریا ۸

مانند دیگر گوشی‌های اخیر سونی، حسگر اثر انگشت و کلید روشن و خاموش کردن این گوشی نیز به صورت ترکیبی در سمت راست اکسپریا ۸ قرار گرفته‌اند. همچنین قابلیت Side Sense سونی که از اکسپریا ۱ و ۵ در گوشی‌های سونی وجود دارد نیز در این گوشی پیدا می‌شود.

مغز متفکر اکسپریا ۸ نیز متشکل از چیپست میان‌رده و نسبتا قدیمی اسنپدراگون ۶۳۰ به همراه ۴ گیگابایت رم است. همچنین کاربران می‌توانند حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی این گوشی را به کمک درگاه میکرو اس‌دی افزایش دهند. یکی از نکات مثبت این گوشی، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری است که با پشتیبانی از LDAC نوید پخش صدای با کیفیتی را به کاربران می‌دهد.

اکسپریا ۸

 

ابعاد این گوشی هم به نسبت صفحه نمایش بزرگ و عجیبش مناسب است. البته با توجه به ضخامت ۸.۱ میلیمتری اکسپریا ۸، استفاده از باتری با ظرفیت بیشتر از ۲۷۶۰ میلی آمپری فعلی انتظار می‌رفت. در هر صورت می‌توان این باتری را با شارژر سریع ۱۸ واتی، در زمان کمی شارژ کرد.

سونی این گوشی را به صورت انحصاری برای بازار ژاپن در نظر گرفته است و از اواخر ماه جاری با قیمت ۵۰۵ دلار و در رنگ‌های سفید، سیاه، نارنجی و آبی در اختیار کاربران قرار میدهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۵ مهر ۱۳۹۸

    طراحي دمده، نامگذاري بد ، قيمت گذاري نامعقول ، تبليغ و تمركز بر چيزايي كه ترند نيست،
    هرچند چيپست 660 نسبت به نسل بعدش چندان تفاوتي در عملكرد نداره...

    نميدونم چرا دارن عمدا خودشون رو نابود ميكنن...

    اما واقعا سوني شركتي بود كه در لبه نوآوري و رقابت فعال بود،

    حيف چنين برند با اصالت و يك زماني پريميومي هست

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۵ مهر ۱۳۹۸

    دقیقا اواخر دوران سونی اریکسون هم شاهد گوشی های میانرده با سخت افزار قدیمی و قیمت عجیب بودیم. متاسفانه ظاهرا سونی هم به آخرای خودش رسیده ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی