ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دهمین نمایشگاه کار شریف؛ جایی برای آینده شغلی جوانان ایرانی

دهمین نمایشگاه کار شریف از ۱۴ تا ۱۶ مهرماه در سالن استاد جباری دانشگاه شریف در حال برگزاری است و بیش از ۴۱ شرکت ایرانی در این نمایشگاه با ده‌ها موقعیت شغلی در آن شرکت کرده‌اند. ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

دهمین نمایشگاه کار شریف از ۱۴ تا ۱۶ مهرماه در سالن استاد جباری دانشگاه شریف در حال برگزاری است و بیش از ۴۱ شرکت ایرانی در این نمایشگاه با ده‌ها موقعیت شغلی در آن شرکت کرده‌اند.

«مقداد ولایی» مدیرعامل جاب‌ویژن در گفتگو با دیجیاتو می‌گوید که امسال رسالت نمایشگاه بیشتر از همیشه به ثمر رسیده و شرکت‌های حاضر در نمایشگاه صرفا نیامده‌اند تا یک رزومه بگیرند و بروند: «مشاوره شغلی در این نمایشگاه جاری است و مسئولین منابع انسانی شرکت‌ها در اینجا به شرکت‌کنندگان نمایشگاه مشاوره‌های شغلی می‌دهند و به آنها راهنمایی می‌کنند که چطور به استخدام در آیند.»

دهمین نمایشگاه کار شریف

ولایی تاکید دارد که در نمایشگاه کار شریف برای همه رشته‌های دانشگاهی اعم از مهندسی، حسابداری، فروش، گرافیک، روابط عمومی و غیره  موقعیت‌های شغلی وجود دارد و بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد و رایگان است. ولایی در پاسخ به این سوال که آیا بازدید زیاد این نمایشگاه مساوی با رشد نرخ بیکاری در کشور است یا خیر به دیجیاتو می‌گوید:

«هرچه قدر بازدیدکنندگان بیشتر می‌شود به این نتیجه می‌رسیم که این همه آدم یا به دنبال شغل هستند یا به دنبال تغییر شغل ولی از آنسو ما می‌خواهیم این دغدغه را حل و فصل کنیم. از دید سازمانی اگر بگوییم اینست که سازمان‌ها بتوانند در یک مدت کوتاهی، با افراد ماهر خوبی روبرو شوند و همچنین ارتقای برندینگ کارفرمایی در بین نیروهای متخصص برای آنها به ارمغان می‌آورد.»

مدیرعامل جاب ویژن همچنین اذعان دارد که افراد در جستجوی کار می‌توانند با حضور در این نمایشگاه می‌توانند از بازار کار شرکت‌ها آگاهی پیدا کنند و بدانند که در آینده بازار کار دست چه چیزهایی است.

نمایشگاه کار شریف از ساعت ۹ تا ۱۶.۳۰ دایر است و شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه از استارتاپهای کوچک هستند تا شرکت‌های بزرگتری نظیر ایرانسل و توسن. در ادامه گزارش تصویری از این رویداد را با هم ببینیم:

دهمین نمایشگاه کار شریف

 

قهرمانی از تیم منابع انسانی ایرانسل می‌گوید که در این شرکت سابقه‌کار افراد تا حدی برایشان مهم است ولی اینکه ملاک اصلی باشد خیر. او می‌گوید آنها همچنین می‌گوید مهارت‌های اجتماعی و آگاهی به زبان انگلیسی نیز از دیگر اهمیت‌های موارد استخدامی در ایرانسل است. این اپراتور تنها شرکت مخابراتی حاضر در نمایشگاه است که با بیش از صد موقعیت شغلی به نمایشگاه کار شریف آمده است.

 

دهمین نمایشگاه کار شریف

 

دهمین نمایشگاه کار شریف
در این نمایشگاه ورکشاپ‌های رایگانی توسط مدیران منابع انسانی شرکت‌ها نیز برای حضار برگزار می‌شود.

 

دهمین نمایشگاه کار شریف
شرکت توسن در این شرایط بد اقتصادی بازهم رشد داشته و توانسته در این روزها نرم افزار بانکی به پنج کشور صادر کند. توسن بیش از ۵۲ درصد از نیروهای استخدامی‌اش در سال گذشته را افراد بدون روزمه تشکیل داده‌اند. «محمد حسنی» سرپرست جذب نیروی توسن همچنین می‌گوید که در توسن آنها به شایستگی افراد نگاه می‌کنند تا تحصیلات و رزومه. او همچنین می‌گوید نباید نگاه جنسیتی به استخدام داشت و توسن سعی می‌کند که نیروهای خود را آموزش دهد تا بتواند در پوزیشن شغلی خود قرار بگیرد.

 

دهمین نمایشگاه کار شریف

 

دهمین نمایشگاه کار شریف

 

دهمین نمایشگاه کار شریف
میترا از علی بابا می‌گوید که این شرکت خیلی به مدرک تکیه ندارد و به توانمندی و دانش تخصصی افراد نگاه می‌کند. او تاکید دارد علی بابا به دنبال اینست که ببیند نیروها وقتی وارد تیم می‌شوند، بتوانند یک Value در تیم ایجاد کنند. میترا از علی بابا می‌گوید که این شرکت خیلی به مدرک تکیه ندارد و به توانمندی و دانش تخصصی افراد نگاه می‌کند. او تاکید دارد علی بابا به دنبال اینست که ببیند نیروها وقتی وارد تیم می‌شوند، بتوانند یک Value در تیم ایجاد کنند. میترا همچنین باور دارد که شرکت‌کنندگان امسال نمایشگاه از سال‌های گذشته پخته‌تر شده‌اند و فرهنگ اشتغال و کاریابی در ایران ارتقا یافته است. علی بابا با سی فرصت شغلی وارد نمایشگاه شده است. تعداد نیروهای این شرکت در حال حاضر ۶۵۰ نفر است و آنها بعید نمی‌دانند که به هزار نفر هم برسند.

 

دهمین نمایشگاه کار شریف

 

دهمین نمایشگاه کار شریف

 

دهمین نمایشگاه کار شریف

 

دهمین نمایشگاه کار شریف
کاملیا قرقی از تیم استخدام فنی در حصین تاکید دارد که سابقه‌کار در حصین تا حد زیادی مهم است چرا که اکثر پروژه‌های آنها عملیاتی هستند و آنها می‌خواهند یک نیروی جدید قسمتی از کار را بر عهده بگیرد اما از آنسو تاکید دارد که نداشتن سابقه‌کار باعث این نمی‌شود که فرد به کل از دایره استخدامی آنها حذف شود. او همچنین می‌گوید قطعا شانس فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های بهتر بالاتر است اما اینکه الزامی در مجموعه حصین برای استخدام نیروهای تحصیلکرده در دانشگاه‌های برتر باشد وجود ندارد.

 

دهمین نمایشگاه کار شریف

 

«فاطمه حاجی‌زاده» مدیر توسعه کسب و کار نجوا می‌گوید سابقه‌کار برای تیم نجوا اهمیت چندانی ندارد ولی اینکه اکثر افراد این شرکت خودشان از دانشگاه شریف هستند، کمی تا قسمتی برایشان مدرک داشتن از دانشگاه‌های برتر و داشتن تحصیلات مناسب اهمیت دارد. او می‌گوید بیشتر مواردی که از نیروی جدید انتظار دارند در طی مصاحبه‌های شغلی شفافسازی می‌شود. این تیم با شش موقعیت شغلی در نمایشگاه حاضر شده است.

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی