ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیبرا
تکنولوژی

کناره گیری پی پال از پشتیبانی ارز دیجیتال لیبرا

در هفته قبل ویزا، مسترکارت و برخی از شرکت های دیگر از تجدید نظر در همکاری با فیسبوک در انجمن ارز دیجیتال لیبرا خبر داده بودند. اما حالا فیسبوک رسماً پشتیبانی پی پال را در این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

در هفته قبل ویزا، مسترکارت و برخی از شرکت های دیگر از تجدید نظر در همکاری با فیسبوک در انجمن ارز دیجیتال لیبرا خبر داده بودند. اما حالا فیسبوک رسماً پشتیبانی پی پال را در این پروژه از دست داده است.

پی پال دلیل خاصی را برای این موضوع مطرح نکرده است. تنها به وبسایت ورج اعلام کرده که از ادامه مشارکت در انجمن لیبرا کناره می رود و در حال حاضر قصد دارد به تمرکز خود بر پیشبرد مأموریت فعلی و اولویت های تجاری ادامه دهد. همچنین در تلاش است دسترسی آزاد به سرویس های مالی را برای جمعیت تحت حمایت خود فراهم کند. پی پال افزوده:

«ما همچنان از آرمان های لیبرا حمایت می کنیم و مشتاق ادامه گفتگو در مورد همکاری در آینده هستیم. فیسبوک یک شریک استراتژیک ارزشمند و دیرینه پی پال بوده و ما به شراکت با فیسبوک و پشتیبانی از این کمپانی در ظرفیت های متنوع ادامه خواهیم داد.»

لیبرا

فایننشال تایمز یک روز قبل از اعلام کناره گیری پی پال گزارشی منتشر کرده بود که خبر از فاصله گرفتن این شرکت از پروژه، به دلیل بررسی های نظارتی قانونی می داد. از نگرانی های پی پال، به موضوع نحوه مقابله این پلتفرم با فعالیت های پول شویی اشاره شده بود. علاوه بر این شرکت های مستر کارت و ویزا هم از نگرانی های مرتبط با پول شویی گفته اند. از سوی دیگر رئیس سیاست گذاری پروژه فیسبوک هم از پی پال انتقاد کرده بود که این شرکت برای همراهی با پروژه دشوار و سنگینی مثل لیبرا به اندازه کافی ثابت قدم نیست.

فراموش نکنیم که پی پال در کنار مستر کارت و ویزا از بازیگران اصلی حوزه مالی جهان است. از دست دادن این شرکت نشانه خوبی برای تضمین سلامت پروژه لیبرا نخواهد بود. مشخص نیست که ای بِی هم که سال ها از جدا شدنش از پی پال می گذرد قصد ماندن با لیبرا را دارد یا از این پروژه کنار خواهد کشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی