ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آنتی پهپاد
تکنولوژی

پهپاد انتحاری؛ راهکار استارتاپ اندوریل برای مقابله با پهپادهای متخاصم

راه‌حل‌های بسیاری برای مقابله با پهپاد‌های متخاصم ارائه شده است؛ از هواپیما‌هایی که با تور این پهپاد‌ها را جمع‌آوری کنند گرفته تا آموزش عقاب‌هایی که روی هوا آن‌ها را بقاپند. جدیدترین و شاید خشن‌ترین راه‌حل ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

راه‌حل‌های بسیاری برای مقابله با پهپاد‌های متخاصم ارائه شده است؛ از هواپیما‌هایی که با تور این پهپاد‌ها را جمع‌آوری کنند گرفته تا آموزش عقاب‌هایی که روی هوا آن‌ها را بقاپند. جدیدترین و شاید خشن‌ترین راه‌حل ارائه شده برای این منظور نیز توسط کمپانی اندوریل معرفی شده است؛ خورد کردن پهپاد‌ها به وسیله یک ضد پهپاد.

کمپانی اندوریل در وهله اول خود را شرکتی تکنولوژی تدافعی محور در نظر می‌گیرد. این کمپانی پیش از  این در زمینه‌های نظارتی نیز فعالیت داشته است. به عنوان مثال اندوریل، سیستم نظارتی مرز بین آمریکا و مکزیک را توسعه داده است. با این حال در بطن ضد پهپادی که این شرکت معرفی کرده است، هوش مصنوعی لتیس (Lattice AI) قرار دارد. این هوش مصنوعی طوری آموزش دیده که در صورت مشاهده فعالیت‌های تهدید‌ آمیز، بتواند آن‌ها را خنثی کند.

این ضد پهپاد به نام The Interceptor می‌تواند به کمک هوش مصنوعی لتیس، پهپاد‌های متخاصم دیگر که با اهداف خرابکاری یا تروریستی به پرواز در می‌آیند را شناسایی کرده و به سادگی آن‌‌ها را سرنگون کند. به گفته این کمپانی، در اکثر مواقع این پهپاد می‌تواند سالم به مرکز بازگردد و توانایی‌های تدافعی آن نیز محدود به شب و روز یا محیط پروازی نیست.

آنتی پهپاد

این ضد پهپاد می‌تواند عملیات خود را به تنهایی و به کمک هوش مصنوعی لتیس انجام دهد یا اینکه یک انسان ابتدا اهداف را تایید کرده و سپس توسط آن سرنگون شوند. به گفته سخنگوی این شرکت:

بهترین راه مبارزه با پهپادهای سریعی که توسط انسان‌های متخاصم هدایت می‌شوند، استفاده از پهپادهای سریع‌تر و هدایت شده توسط هوش مصنوعی است.

طبق گزارش‌های بلومبرگ، این کمپانی در حال حاضر، ضد پهپاد خود را در اختیار ارتش آمریکا و انگلستان قرار داده است و انتظار می‌رود اولین نمونه‌های آن، اوایل سال آتی میلادی به دست مشتریان برسد. مدیرعامل کمپانی اندوریل می گوید:

با رواج تاکسی‌های هوایی، پهپا‌دهای دلیوری و تجاری، دیگر نمی‌توان تنها به قانون‌گذاری هوایی بسنده کرد، زیرا مجرمین اهمیتی برای قانون قائل نیستند. در نتیجه تنها راهی که نمی‌توانند از آن اجتناب کنند، برخورد با زور است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی