ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل پشتیبانی از تندرستی دیجیتال و پاور دلیوری را برای گوشی‌های جدید اجباری می‌کند

شرکت گوگل با به روز رسانی دستورالعمل های خود سازندگان تلفن هوشمند اندرویدی را ملزم به پیروی از قوانین جدید کرده است. طبق اسنادی که به دست سایت XDA Developers رسیده است، از این پس ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

شرکت گوگل با به روز رسانی دستورالعمل های خود سازندگان تلفن هوشمند اندرویدی را ملزم به پیروی از قوانین جدید کرده است.

طبق اسنادی که به دست سایت XDA Developers رسیده است، از این پس سازندگان گوشی های اندرویدی دارای درگاه USB-C باید محصولات خود را با استاندارد پاور دلیوری (USB PD) سازگار کنند.

«USB-C PD»، نوعی استاندارد باز برای USB-C است که پشتیبانی از شارژ سریع را میسر می کند. به دلیل جدید بودن این استاندارد، بعضی از تولیدکنندگان تلفن هوشمند واکنش خوبی به آن نشان نداده و به سراغ روش های شارژ سریع انحصاری رفته اند.

گوگل پشتیبانی از استاندارد شارژ سریع USB-C PD را در گوشی های جدید اجباری می کند

طبق آزمایشاتی که توسط سایت Android Authority انجام شده است، برخی از استانداردهای شارژ سریع از جمله استاندارد شارژ سریع Warp Charge و Fast Charge که به ترتیب به وان پلاس و سامسونگ تعلق دارند، سازگاری خوبی با شارژرهای ساخته شده توسط شرکت های متفرقه نداشته و برای دستیابی به سرعت واقعی، باید از شارژر درون جعبه استفاده شود.

گوگل بعد از منتشر کردن اندروید 7 (نوقا) اعلام کرد که سازندگان باید از روش های شارژ انحصاری دست بکشند. این شرکت در ادامه افزود که در آینده تمامی محصولاتی که دارای درگاه USB-C هستند، باید به طور کامل با شارژرهای استاندارد USB-C سازگار باشند. حال می بینیم که این سیاست اجباری شده است.

پشتیبانی از قابلیت تندرستی سلامتی در گوشی های اندرویدی جدید اجباری می شود

تغییر بزرگ دیگر پشتیبانی اجباری از تندرستی دیجیتال (Digital Wellbeing) است. این قابلیت که با اندروید 9 (پای) معرفی شد، برای مدیریت زمان استفاده از گوشی طراحی شده. این ویژگی مدت زمان استفاده از اپ ها و همچنین نوتیفیکیشن ها را رصد کرده و با تنظیم میزان رنگ نمایشگر، از خستگی چشمان کاربر حین کار با آن می کاهد.

همچنین در تندرستی دیجیتال قابلیتی به نام Family Link نیز قرار داده شده که به والدین اجازه می دهد میزان استفاده فرزندان خود از گوشی را کنترل کنند.

طبق اسناد سایت XDA Developers، تولیدکنندگان تلفن هوشمند باید ویژگی تندرستی سلامتی و کنترل فرزندان را در گوشی ها و تبلت های خود که از سیستم عامل اندروید ویرایش 9 و 10 و بعد از آنها بهره می برند، قرار دهند.

همچنین محصولاتی که بعد از سوم سپتامبر 2019 (12 شهریور ماه) آپدیت شده اند نیز باید ویژگی های گفته شده را داشته باشند. گوگل اعلام کرده توسعه ویژگی های تندرستی دیجیتالی و کنترل والدین توسط سازندگان در صورتیکه مغایرتی با برنامه های تولید شده توسط گوگل نداشته باشند، مانعی ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی