ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ریوا
تکنولوژی

تعمیر گوشی آیفون به کمک دستگاه ریوا تنها با ۳۰ دلار [تماشا کنید]

معمولا زمانی که نمایشگر گوشی گران‌قیمت شما می‌شکند، قلب شما نیز به همراه آن تکه تکه می‌شود. پس از این که کمی به خودتان می‌آیید و به دنبال تعویض یا تعمیر گوشی می‌روید، از دیدن ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

معمولا زمانی که نمایشگر گوشی گران‌قیمت شما می‌شکند، قلب شما نیز به همراه آن تکه تکه می‌شود. پس از این که کمی به خودتان می‌آیید و به دنبال تعویض یا تعمیر گوشی می‌روید، از دیدن قیمت‌ها دوباره قلبتان مچاله شده و جیبتان خالی می‌شود. برای مثال تعویض نمایشگر آیفون ۱۱ پرو، به ۳۳۰ دلار پول بی‌زبان نیاز دارد. اوضاع زمانی بدتر می‌شود که بخواهید شیشه قاب پشتی آیفون ۱۱ را تعویض کنید. این تعویض به ظاهر ساده، ۶۰۰ دلار برایتان آب می‌خورد (بهتر است یک گوشی نو بخرید). اما یک شرکت چینی به نام ریوا تمام این معادلات را بر هم زده است.

ریوا

شرکت چینی ریوا (REWA) به کمک لیزر می‌خواهد هزینه تعویض قاب پشتی شیشه‌ای و نمایشگر گوشی‌های هوشمند را به چیزی در حدود ۲۰ - ۳۰ دلار برساند. اول بیاید با هم به دلایل سخت و هزینه‌بر بودن تعویض شیشه پشتی آیفون‌ها بپردازیم. اپل از آیفون X به بعد، از یک چسب دائمی برای قاب پشتی گوشی‌های خود استفاده می‌کند که خلاص شدن از شر آن به کمک تفنگ‌های حرارتی مرسوم امکان پذیر نیست. در نتیجه برای این که بخواهید شیشه پشتی این گوشی‌ها را تعویض کنید، باید کل قاب پشتی و مشتقاتش را تعویض کنید که این عمل را بسیار گران می‌کند.

شرکت ریوا چه کار می‌کند که این عمل هزینه‌بر را ارزان کرده است؟ این شرکت چینی به کمک لیزری پر قدرت، چسب دائمی قاب پشتی آیفون را حرارت داده و تبدیل به بخار می‌کند. البته رنگ شیشه هم در این حین از بین می‌رود؛ یعنی قاب پشتی طلایی رنگ آیفون شما بی رنگ می‌شود. پس از این که این چسب به کل از بین رفت، می‌توانید با یک ابزار ساده، شیشه را از بدنه جدا کرده و یک شیشه جدید که ۲۰ دلار خریده‌اید را با چسب ۲ - ۳ دلاری سر جایش بچسبانید و از آیفون تعمیر شده خود لذت ببرید. در ادامه می‌توانید ویدیو این دستگاه را مشاهده کنید:

با این حال لازم است که بدانید این نحوه، آسیبی به قابلیت‌های گوشی شما مثل، شارژ بی‌سیم، دوربین و دیگر اجزای پشتی آیفون‌ها وارد نمی‌کند. چون دستگاه ابتدا با لیزر اندازه آیفون را شناسایی کرده و با استفاده از تنظیمات‌ پیش‌فرض مخصوص به هر گوشی هوشمند که ریوا در برنامه‌ این دستگاه قرار داده است، به خوبی ابعاد کلی گجت شما را شناسایی کرده و سپس اقدام به جادوی خود می‌کند.

البته برای بهره‌بردن از این روش باید به چند نکته توجه کنید. اول از همه این که این دستگاه ۲۰۴۱ دلار قیمت دارد. همانطور که می‌توانید حدس بزنید، این دستگاه بدرد شخصی که فقط یک بار می‌خواهد قاب پشتی آیفون خود را تعویض کند، نمی‌خورد. ولی می‌توان خرید دستگاه شرکت ریوا را برای تعمیرگاه‌ها منطقی دانست. نکته دوم این است که معمولا پیدا کردن قاب پشتی آیفونی که لوگوی اپل را داشته باشد (قانون کپی رایت؟) بسیار سخت است. در نتیجه شاید گوشی شما پس از تعمیر، فاقد لوگوی اپل باشد.

این دستگاه به خصوص در ایران بسیار کاربرد دارد، زیرا کاربران گوشی‌های آیفون به اندازه کافی پول برای خریداری این گوشی‌ها می‌دهند. همچنین اپل استور رسمی در کشور ما فعالیت نمی‌کند و از آن‌جایی که اکثر تعمیرات گوشی به صورت غیر رسمی است، می‌توان با پرداخت هزینه‌ای به مراتب کمتر، آیفون یا هر گوشی شیشه‌ای دیگری را تعمیر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۲۲ مهر ۱۳۹۸

    والا عالی

  • امیر
    امیر | ۱۷ مهر ۱۳۹۸

    اینو توو یوتوب دیدمش. خیلی عالیه خداییش. فقط گلس شکسته رو عوض میکنه و خیلی هزینه میاد پایین. دمشون گرم

مطالب پیشنهادی