ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کاتالینا
تکنولوژی

مشکلات دی‌جی‌ها و کاربران آیپد با macOS کاتالینا

هم زمان با انتشار macOS کاتالینا سر و صدای بعضی از کاربران و خصوصا دی‌جی‌ها نیز بلند شده است. مشکل مربوط به دی‌جی‌ها با بروزرسانی نرم‌افزاری برنامه‌های مخصوص میکس آهنگ برطرف می‌شود. اما مشکل کاربران ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

هم زمان با انتشار macOS کاتالینا سر و صدای بعضی از کاربران و خصوصا دی‌جی‌ها نیز بلند شده است. مشکل مربوط به دی‌جی‌ها با بروزرسانی نرم‌افزاری برنامه‌های مخصوص میکس آهنگ برطرف می‌شود. اما مشکل کاربران با قابلیت Sidecar کمی متفاوت‌تر بوده و نیازمند هزینه‌ای حداقل ۳۲۹ دلاری است.

ابتدا اجازه دهید مشکل مربوط به دی‌جی‌ها را توضیح دهیم تا سپس بتوانیم قابلیت جدید macOS کاتالینا را بهتر بررسی کنیم. مشکلی که گریبان اکثر دی‌جی‌ها را گرفته است، حذف شدن پشتیبانی از فرمت XML در آپدیت جدید macOS است. پس از این که کاربران مک‌بوک خود را به نسخه ۱۰.۱۵ یا کاتالینا آپدیت کنند، متوجه می‌شوند که اپلیکیشن آیتونز دیگر وجود ندارد و به جای آن اپل، ۳ برنامه جداگانه به نام‌های اپل موزیک، پادکست و اپل تی‌وی را معرفی کرده است.

این اتفاق باعث می‌شود که اپلیکیشن پیش‌فرض پخش موزیک در macOS از آیتونز به اپل موزیک تغییر کنند. این بدان معناست که دیگر از فایل XML در این سیستم‌عامل پشتیبانی نمی‌شود زیرا فرمت کتابخانه آن متفاوت از آیتونز است. دی‌جی‌ها برای این که بتوانند راحت‌تر بین هزاران آهنگ خود به جستجو پردازند، از قابلیت «اشتراک XML کتابخانه آیتونز با دیگر برنامه‌ها» استفاده می‌کردند که پس از آپدیت به کاتالینا دیگر این توانایی را نخواهند داشت و تمام وقتی که صرف مرتب کردن فایل‌های خود کرده‌اند به باد خواهد رفت.

کاتالینا

راه‌حل آن‌ها این است که فعلا مک‌بوک‌های خود را به نسخه ۱۰.۱۵ آپدیت نکنند تا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مطرح دی‌جی‌ها مانند Rekordbox و Traktor برنامه‌های خود را برای پشتیبانی از فرمت کتابخانه اپل موزیک بروزرسانی کنند. البته از آن جایی که آیتونز ویندوز ۱۰ همچنان به قوت خود باقیست، دی‌جی‌هایی که از سیستم‌عامل مایکروسافت استفاده می کنند به این گرفتاری دچار نشده‌اند.

اما بیایید به مشکل کاربرانی بپردازیم که نمی‌توانند از قابلیت Sidecar استفاده کنند. اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که با ذوق فراوان مک‌بوک خود را به نسخه کاتالینا آپدیت کردید، کمی صبر کنید. برای استفاده از قابلیت Sidecar و نمایش صفحه مک‌بوک روی آیپدی که گوشه خانه‌تان افتاده، ابتدا لازم است که چند چیز را چک کنید.

کاتالینا

اول از همه، مدل مک‌بوک شماست. ابتدا ببینید که مک‌بوک شما جزو مدل‌های زیر است یا نه:

  • مک‌بوک‌های سال ۲۰۱۶ به بعد (نسل دوم مک‌بوک‌های فوق باریک که دیگر تولید نمی‌شوند)
  • مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ به بعد (جدیدترین بروزرسانی در طراحی این سری مک‌بوک‌ها)
  • مک‌بوک‌های پرو ۲۰۱۶ به بعد (مک‌بوک‌هایی که کیبورد پروانه‌ای شکل دارند)

اگر کاربر مک‌بوک نیستید و از مک مینی، مک پرو جدید (که هنوز به بازار نیامده است) و آی‌مک یا آی‌مک پرو استفاده می‌کنید نیز لیست زیر را مشاهده کنید تا ببینید آیا دستگاه شما در آن وجود دارد یا خیر:

  • مک مینی ۲۰۱۸ به بعد
  • آی‌مک‌های ۲۰۱۵ به بعد
  • آی‌مک پرو
  • مک پرو ۲۰۱۹ (که هنوز عرضه نشده است)

اگر جزو کاربران این مک‌‌ها بودید، حالا ببینید که آیپد شما در لیست زیر هست یا نه:

  • تمامی آیپد پرو‌ها
  • آیپد جدید نسل ششم
  • آیپد مینی نسل پنجم
  • آیپد ایر نسل سوم

کاتالینا

اگر آیپد شما در لیست بالا بود، برای بهره‌بردن از قابلیت Sidecar در آپدیت جدید کاتالینا، باید حتما آیپد خود را به ipadOS 13.1.2 آپدیت کنید. در نهایت اگر از هفت خان رستم بالا به سلامت عبور کردید و تمامی گزینه‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشتید، تبریک می‌گوییم؛ شما اکنون می‌توانید از قابلیت Sidecar استفاده کنید و تصویر مک‌بوک خود را روی آیپد نمایش دهید. این نکته را هم فراموش نکنید که برای تعامل با بعضی از برنامه‌های مک‌بوک که روی آیپد نمایش می‌دهید (مثل فتوشاپ)، به اپل پنسل احتیاج دارید.

البته این سخت‌گیری زیاد تقصیر اپل نیست. قابلیت Sidecar به شدت به نوع سی‌پی‌یو وابسته است برای کار کردن آن نیاز به پردازنده SkyLake اینتل دارد. زیرا برای نمایش دادن تصویر مک‌بوک روی آیپد، باید از کدک ویدیو HEVC استفاده شود که تنها با این نسل از پردازنده‌های اینتل امکان‌پذیر است. همچنین اپل برای نشان دادن تصویر مک‌بوک روی آیپد نیز از همین کدک بهره می‌برد.

با این حال اگر خیلی علاقه‌مند به استفاده ار این قابلیت هستید، ارزان‌ترین آیپد ۳۲۹ دلار و ارزانترین مک‌بوک ۱۱۰۰ دلار قیمت دارد. البته اپل پنسل را فراموش نکنید که ۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. در کل برای استفاده از قابلیت Sidecar چیزی نزدیک به ۱۵۵۰ دلار پیاده خواهید شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • mamad1166
    mamad1166 | ۱۷ مهر ۱۳۹۸

    یه سوال اگر همین الان اعلام کنن اپل همین الان جمع شد تمام محصولاتش تمام خدماتش دیگه ارایه نمیشه دقیقا کدوم مشکل بوجود میاد ؟

  • mamad1166
    mamad1166 | ۱۶ مهر ۱۳۹۸

    خدایا این شرکت خلاق و دوست داشتنی و دست و دلباز رو از ما نگیر

مطالب پیشنهادی