ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپین مشترک اسنپ و انجمن اتیسم ایران: اتیسم، دنیای متفاوت من

«اسنپ» با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه در مورد اختلال اتیسم با «انجمن اتیسم ایران» کمپینی با شعار «اتیسم، دنیای متفاوت من» راه اندازی کرده است. اسنپ با ارسال یک بیانیه خبری ضمن اعلام آغاز ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۶ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۱۷

«اسنپ» با هدف اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی جامعه در مورد اختلال اتیسم با «انجمن اتیسم ایران» کمپینی با شعار «اتیسم، دنیای متفاوت من» راه اندازی کرده است.

اسنپ با ارسال یک بیانیه خبری ضمن اعلام آغاز این همکاری، توضیح داد که به عنوان پلتفرم ارتباط‌دهنده بین مسافر و راننده همواره دغدغه شکل‌گیری تعامل صحیح بین کاربرانش را دارد. از همین رو در همکاری با انجمن اتیسم می‌کوشد به کمرنگ‌‌سازی و حذف سو برداشت‌های ارتباطی این جامعه کمک کند.

اسنپ درباه بیماری اتیسم توضیح می‌دهد که این یک اختلال رشدی عصبی با علایم روان‌شناختی است که در سه سال اول زندگی بروز می‌کند. این اختلال بر رشد طبیعی مغز، پردازش اطلاعات مغزی و در نتیجه عملکرد آن در حوزه‌های تعاملات اجتماعی، مهارت‌های ارتباطی و شناختی تاثیر می‌گذارد. شاخصه اصلی اتیسم نقص در ارتباط، تعاملات اجتماعی و بروز رفتارهای کلیشه‌ای، علایق و فعالیت‌های تکراری و محدود است.

در حقیقت اتیسم بر درک افراد از دنیا و تعامل با دیگران اثر می‌گذارد. افراد دارای اتیسم، دنیا را متفاوت از بقیه می‌بینند، می‌شنوند و حس می‌کنند. اسنپ تاکید دارد که اتیسم یک بیماری نیست و درمان قطعی و دارویی نیز ندارد، اما با توانبخشی فرد دارای اتیسم می‌تواند مهارت کسب کرده و زندگی مستقلی داشته باشد. اختلال اتیسم علت واحدی ندارد و دلیل قطعی آن هم تا به امروز مشخص نشده اما پژوهشگران معتقدند که احتمالا چندین ژن و ترکیب آن با عوامل محیطی می‌تواند در ایجاد اتیسم دخیل باشد.

اسنپ حامی انجمن اتیسم

اینطور که اسنپ اعلام کرده است چالش حمل‌و‌نقل برای کسانی که مبتلا به اتیسم هستند یک مسئله اساسی است. افراد معدودی از این جامعه قادر به رانندگی هستند و در حال حاضر بسیاری از افراد مبتلا به اتیسم برای جابه‌‌جایی و حمل‌و‌نقل به مراقبان خود وابسته هستند. بنابر اعلام خانواده‌های این افراد، سیستم حمل‌و‌نقل عمومی نیز به دلیل مشکلات بسیار جوابگوی نیازهای آنان نیست.
اسنپ باور دارد افزایش آگاهی عمومی و آموزش رانندگان می‌تواند به حل معضل حمل‌و‌نقل این افراد کمک به‌سزایی داشته باشد. با انجام راهکارهای ساده‌ای مانند کم کردن صدای محیط که شامل کم یا قطع کردن آهنگ داخل ماشین هم می‌شود گام موثری در افزایش کیفیت سفرهای افراد دارای اتیسم برداشت.

شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اتیسم می‌توانید به انجمن اتیسم ایران و یا کانال‌های اطلاع‌رسانی اسنپ مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی