ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشت مصنوعی
علمی

گوشت مصنوعی برای اولین بار در فضا تولید شد

تولید گوشت از این به بعد تنها به قلمروی زمین محدود نخواهد بود چرا که برای نخستین بار در ایستگاه فضایی به شکل مصنوعی کشت شده است. کمپانی Aleph Farm که در زمینه تولید گوشت مصنوعی ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۳۰

تولید گوشت از این به بعد تنها به قلمروی زمین محدود نخواهد بود چرا که برای نخستین بار در ایستگاه فضایی به شکل مصنوعی کشت شده است.

کمپانی Aleph Farm که در زمینه تولید گوشت مصنوعی سابقه دارد، یک پرینتر زیستی سه بعدی ساخت روسیه را به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل کرده و با استفاده از آن استیک گوشت گاو تولید کرده است. بیو پرینت فرایندی است که طی آن مواد زیستی نظیر سلول های حیوانی با فاکتورهای رشد و جوهر زیستی ترکیب شده و در قالب ساختار لایه ای چاپ می شود.

تکنیک این شرکت فرایند بازتولید بافت ماهیچه را در شرایط مصنوعی بازسازی می کند. خوشبختانه در فضا به خاطر کاهش چشمگیر نیروی گرانش می توان فرایند پرینت را هر طرف انجام داد و در نتیجه سرعت انجام فرایند بیشتر می شود.

گوشت مصنوعی
اولگ اسکریوپوچک، فضانورد روس در حال کار با پرینتر زیستی

علی رغم این موفقیت هنوز با تولید انبوه گوشت مصنوعی بدین روش فاصله زیادی داریم اما کمپانی Aleph Farm قصد دارد با ساخت مزارع زیستی بزرگ به تولید انبوه این ماده غذایی بپردازد.

این پروژه می تواند به داد فضانوردانی برسد که از مصرف غذاهای از پیش آماده شده برای چندین ماه خسته شده اند. مصرف گوشت قرمز همچنین از تحلیل ماهیچه های این افراد در سفرهای طولانی جلوگیری کند.

به باور بسیاری از کارشناسان تولید گوشت طبیعی به خاطر  مصرف چشمگیر آب و منابع غذایی گسترده (برای تغذیه دام ها) و همچنین تولید گازهای گلخانه ای در حجم بالا، یکی از دلایل گرمایش زمین و از بین رفتن منابع است. همین عامل باعث شده سازمان های بین المللی نظیر «کمیسیون EAT-Lancet» در پی ترویج رژیم های غذایی با حداقل گوشت باشند. تولید این ماده به شکل مصنوعی نیز به خاطر حداقل منابع به حل مشکل کمک کرده و دسترسی شهروندان کشورهای توسعه نیافته به این ماده غذایی را آسانتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • behnam98
    behnam98 | ۱۹ مهر ۱۳۹۸

    امیدوارم هرچه زودتر این صنعت جهانی بشه..
    تا کی قراره حیوانات زبون بسته قربانی شکم پرستی انسان بشن

مطالب پیشنهادی