ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

volvo-hands-over-ice-production-to-geely-to-focus-on-electric-cars_2
خودرو

جیلی مسئول توسعه موتورهای درون سوز ولوو شد؛ توسعه به سبک چینی

مدتی است که ولوو با انتشار تیزرهایی خود را برای پرده برداری از نسخه الکتریکی کراس اوور XC40 آماده می کند. این خودرو اولین محصول تمام برقی شرکت سوئدی محسوب شده و آغازگر عصری جدید ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

مدتی است که ولوو با انتشار تیزرهایی خود را برای پرده برداری از نسخه الکتریکی کراس اوور XC40 آماده می کند. این خودرو اولین محصول تمام برقی شرکت سوئدی محسوب شده و آغازگر عصری جدید برای آن خواهد بود.

به منظور هموارتر کردن راه و تمرکز بیشتر روی پیشرانه های الکتریکی، ولوو اخیرا تصمیم گرفته بخش توسعه موتورهای درون سوز خود را با دپارتمان مربوطه در کمپانی مادر یعنی جیلی ادغام کند.

volvo geely

آنطور که در بیانیه انتشار یافته آمده، پس از ادغام یک واحد تجاری جدید ایجاد خواهد شد. نیروی کار این واحد تجاری را 3000 نفر از کارمندان ولوو و 5000 نفر از کارکنان جیلی تشکیل خواهند داد. به گفته ولوو با ادغام صورت گرفته هیچ یک از پرسنل این شرکت یا جیلی تعدیل نمی شوند.

با تغییرات استراتژیکی که در زمینه توسعه موتور رخ می دهد، ولوو تمام توجه خود را صرف گسترش پیشرانه های الکتریکی می کند. واحد تازه تاسیس هم وظیفه ساخت موتور برای محصولات گروه جیلی را عهده دار خواهد شد. حتما می دانید که گروه جیلی علاوه بر ولوو و برند اصلی شامل برندهای پروتون، لوتوس، LEVC و لینک اند کو نیز می شود.

همانگونه که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، ولوو برنامه های جامعی برای تولید مدل های سبز تدوین کرده و قصد دارد به یکی از بازیگران اصلی این حوزه تبدیل شود. بر اساس هدفگذاری ها تا میانه های دهه آتی باید حدود 50 درصد از فروش جهانی این خودروساز سوئدی به مدل های تمام برقی اختصاص یابد، 50 درصد دیگر نیز باید با پیشرانه های هیبریدی تولید و راهی بازار شوند.

volvo-hands-over-ice-production-to-geely-to-focus-on-electric-cars_3

هاکان ساموئلسن مدیرعامل بخش خودروهای سواری ولوو درباره واحد مشترک با جیلی گفته:

اتومبیل های هیبریدی به بهترین موتورهای درون سوز نیاز دارند. واحد جدید با دارا بودن منابع، مقیاس و تخصص لازم به طور بهینه چنین موتورهایی را توسعه خواهد داد.

شایان ذکر است XC40 الکتریکی روی همان پلتفرم CMA تولید خواهد شد. این پلتفرم به گونه ای طراحی شده که با پیشرانه های برقی هم سازگاری کاملی دارد. بد نیست اشاره کنیم نسخه بنزینی XC40 قبلا نمایش بسیار خوبی در تست تصادف داشته و جزو ایمن ترین خودروهای موجود شناخته می شود.

تاکنون اطلاعاتی در رابطه با مشخصات فنی پیشرانه XC40 الکتریکی فاش نشده است. با وجود این گفته می شود مدل مذکور از سیستم های کمکی پیشرفته ای که با همکاری شرکت Zenuity توسعه یافته، بهره می برد.

برای جزئیات دقیق تر باید منتظر رونمایی رسمی XC40 برقی بمانیم. این کراس اوور سبز در هفته های پیش رو و تا پایان اکتبر معرفی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۷ مهر ۱۳۹۸

    حيف اين همه سرمايه و دانش فني طي ساليان دراز تلاش كمپاني اروپايي ، يك جا ميره تو كمپاني چيني كه فقط با تكيه بر بازار چين پول درآورده....

مطالب پیشنهادی