ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی کوییک اتوماتیک؛ لوکس ترین محصول مهندسی سایپا + قیمت

انتظار می رفت که با توافق هسته ای در بدنه صنعت خودروسازی کشور که دهه ها تحریم و آزمون خطاهای متفاوت را پشت سر گذاشته خون تازه ای به جریان افتاد و سرانجام دست ایرانیان ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

انتظار می رفت که با توافق هسته ای در بدنه صنعت خودروسازی کشور که دهه ها تحریم و آزمون خطاهای متفاوت را پشت سر گذاشته خون تازه ای به جریان افتاد و سرانجام دست ایرانیان نیز به خودروهای با کیفیت و ایمن تولید داخل کشور برسد.

در آن زمان خبر از سرمایه گذاری شرکت های بزرگ و مختلف جهانی به گوش می رسید تا دست خودروساز ایرانی برای تولید محصولات بروز باز شود. یکی از این شرکت ها پانچ بلژیک (تولید کننده گیربکس های CVT، دو کلاچه و هیبریدی) بود که قصد همکاری مشترک با هر دو خودروساز بزرگ وطنی را داشت.

فهرست مطالب

کوییک اتوماتیک

بررسی کوییک اتوماتیک؛ لوکس ترین محصول مهندسی سایپا

در اواخر سال 95 ماحصل اولین همکاری با رونمایی از سایپا کوییک به وقوع پیوست و اولین محصول مجهز به گیربکس اتوماتیک از نوع CVT بر روی یک خودروی تولید داخل قرار گرفت. گرچه با بازگشت مجدد تحریم های اقتصادی تولید کوییک اتوماتیک متوقف شد اما فرصتی دست داد تا به بررسی کوییک اتوماتیک بپردازیم در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

کوییک اتوماتیک ؛ اولین خودروی تولید داخل مجهز به گیربکس CVT

پیش از رونمایی کوییک خبرهای زیادی مبنی بر تولید پراید با گیربکس AMT (اتوماتیک با تعویض دستی) منتشر شده بود که با کنار رفتن این دست از گیربکس ها و روی کار آمدن گیربکس های CVT و فراگیر شدن آنها سایپا تصمیم گرفت تا محصول جدیدی با نام کوییک را به عنوان اولین خودروی داخلی مجهز به گیربکس اتوماتیک روانه بازار کند.

کوییک اتوماتیک

کوییک در واقع فیس لیفتی بر روی تیبا هاچ بک است و از این جهت خودروی کاملا جدیدی به حساب نمی آید. با این وجود سایپا این هاچ بک را در رسته کراس ها قرار داده است که دلیل اصلی آن ارتفاع 40 میلی متری بیشتر و اضافه شدن زه پلاستیکی دورتا دور خودرو، باربند پایه کوتاه و چرخ های بزرگ تر آن است.

طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور به ترتیب برابر است با 4005، 1678، 1492 و 2415 میلی متر و وزن آن برابر با 1105 کیلوگرم است. همچنین چرخ ها از نوع 14 اینچی به سایز 185/65 هستند.

معجون عجیب سایپا در بخش قوای محرکه

در بخش قوای محرکه نیز به جز گیربکس CVT ساخت شرکت پانچ و فرمان برقی (در مدل اتوماتیک) تغییر محسوسی به چشم نمی آید. این خودرو موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری با کد M15 یورو 4 را داراست که توانایی تولید حداکثر قدرت 87 اسب بخار در دور 5300 rpm و حداکثر گشتاور 128 نیوتن متر در دور 4000 rpm را دارد.

کوییک اتوماتیک

شتاب صفر تا صد کوییک اتوماتیک طبق ادعای سایپا معادل 13.6 ثانیه است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز معادل 7.2 لیتر اعلام شده است. ترمزهای جلو نیز از نوع دیسکی و در عقب از نوع کاسه ای هستند.

طبق اعلام سایت سایپا، کوییک دارای 3 تیپ متفاوت پایه، فول و پلاس است که تیپ فول و پلاس مربوط به مدل اتوماتیک آن می شود.

کوییک اتوماتیک

از تجهیزات و امکانات کوییک اتوماتیک می توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کروز کنترل، پایش فشار باد TPMS، سیستم کمک ترمز ABS ،EBD و BAS، صندلی عقب با قابلیت خواباندن، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، باز کردن درب صندوق تنها با ریموت کنترل، شیشه بالا بر برقی جلو و عقب، آینه جانبی برقی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، USB، بلوتوث، دوربین دید عقب، رهیاب ماهواره ای و...اشاره کرد.

اسپرت ترین محصول سایپا

در بخش طراحی ظاهری طراحان شرکت سایپا سعی کرده اند تا جای ممکن از طرح اسپرت تری  به نسبت تیبا هاچبک استفاده کنند که نتیجه کار نیز طراحی بهتر نمای جلو و عقب را در پی داشته است با این وجود نتیجه نهایی در برخی از زوایا ناهماهنگ به نظر برسد چرا که فرم کلی سقف، ستون ها و گلگیرهای کوییک از تیبا هاچ بک به ارث رسیده است.

کوییک اتوماتیک

فرم کلی چراغ های جلو، جلو پنجره و مه شکن ها وضعیت مناسبی دارد اما چراغ روشنایی روز کوچک در بخش پایینی سپر هماهنگی کلی این بخش را بهم زده است. فاصله درز کاپوت با جلو پنجره نیز بیش از حد به نظر می رسد و در نگاه اول به نظر می رسد که درب کاپوت به طور کامل بسته نشده است.

در نمای عقب نیز الهام گسترده ای از کوچک ترین SUV شرکت بی ام و یعنی X1 گرفته شده است و قرار گرفتن چراغ های دو تکه عقب در کنار حجم پردازی سپر ترکیب مناسبی را نمایش می دهد. اما مهم ترین نکته کیفیت پایین قطعات و مونتاژ نهایی است که در نتیجه آن با انبوهی از اشکالات مونتاژی روبرو هستیم.

کوییک اتوماتیک

در داخل اتاق نیز وضعیت وخیم تر می شود و کیفیت کلی قطعات بشدت در ذوق بیننده خواهد زد. در واقع تقریبا در هیچ بخشی از پلاستیک نرم استفاده نشده است و تمامی اجزا از پلاستیک خشک و کیفیت پایین پوشانده است.

حتی اضافه کردن رنگ دوم به تریم خودرو نیز چندان کمکی به آن نکرده و شاید تنها نکته جذاب داخل اتاق، فرمان با طراحی کف تخت (D-Cut) آن باشد.

تجربه رانندگی با ارزان قیمت ترین خودروی اتوماتیک بازار

با قرار گیری در پشت فرمان کوییک اتوماتیک اولین نکته ای که توجه شما را به خود جلب می کند فرمان نرم و سبک آن است که از مزیت های فرمان برقی به شمار می رود. با فشردن پدال گاز و افزایش دور موتور رفته رفته حجم صدای ورودی موتور و جعبه دنده به اتاق بیشتر می شود. با توجه به ماهیت گیربکس CVT که عموما در دور موتور بالا قرار دارد حجم صدا بیشتر نیز خواهد شد. در فصل تابستان و در صورت استفاده از سیستم تهویه مطبوع وضعیت بغرنج تر نیز می شود که مشکلی رایج در محصولات شرکت سایپا است.

کوییک اتوماتیک

گیربکس CVT شرکت پانج عملکرد به نسبت خوبی را از خود نشان می دهد اما قوای محرکه قدیمی کوییک اتوماتیک که تقریبا از هیچ یک از فن آوری های روز پشتیبانی نمی کند و بازده کم آن باعث شده تا کوییک به خصوص در سرعت های بالاتر از 100 کیلومتر بر ساعت و سربالایی ها که در شهری همچون تهران به وفور دیده می شود به دردسر بیفتد.

از آنجا که کوییک به کنترل کشش الکترونیکی مجهز نیست تنها به قدرت ترمز خودرو باید کفایت کرد که با توجه به فرمان تیز تر آن دقت عمل بیشتری را می طلبد.

کوییک اتوماتیک

در دیگر بخش ها کوییک اتوماتیک وضعیت مشابه با مدل های پیش از خود دارد و حتی می توان بازی بدنه را بیشتر از مدل های پیشین توصیف کرد.

در پایان کوییک تقریبا چیزی جز ظاهر کمی متفاوت، جعبه دنده CVT و فرمان برقی ندارد و اکثر امکانات آن قابلیت نصب شخصی را دارند. خودروساز ایرانی علاوه بر فرصت سوزی مجدد و صرف وقت و هزینه در خلق یک محصول اتوماتیک ارزان قیمت ناموفق بوده است و حتی در زمینه مونتاژ و کیفیت نهایی کار را به جایی رسانده است که جای هیچ دفاعی را از کوییک باقی نمی گذارد. خودروهایی همچون رنو کویید و داتسون Go در صورت تولید با توجه به کنترل کیفی سازندگان آن می توانست انتخاب بسیار بهتری به نسبت کوییک باشد.

کوییک اتوماتیک

در حال حاضر و در زمان نگارش این نوشته (شهریور ۱۴۰۱)  کوییک در تیپ فول پلاس قیمتی در حدود ۲۸۰ میلیون تومان دارد و جز معدود خودروهای اتومات بازار در دسته زیر ۳۰۰ میلیون تومان محسوب میشود.

نسخه دنده دستی این خودرو نیز از قیمت کارخانه‌ای ۱۷۰ میلیون تومان برخوردار است.

لازم به ذکر است که نسخه اتومات پلاس و دنده دستی به ترتیب در بازار آزاد بهایی برابر با ۳۰۵ و ۱۹۵ میلیون تومان دارند.

امکانات و تجهیزات خودرو کوییک اتوماتیک اعلام شد بهمن 99 - [به روز رسانی]

با توجه به استقبال خریداران از خودرو کوییک پارس خودرو، این خودروساز نسخه اتوماتیک این محصول را مجددا به بازار عرضه خواهد کرد.

این خودرو از گیربکس 4 سرعته ساخت کمپانی Punch بهره می‌برد که از باکیفیت‌ترین و بزرگ‌ترین سازندگان قوای محرکه در جهان است.

تست‌های میدانی و کیفی این خودرو در ماه‌های گذشته توسط متخصصین این شرکت انجام شده است و نسخه نهایی آن در سال جهش تولید به زودی روی خط تولید می‌رود.

این مدل نیز از موتور 1.5 لیتری خانواده کوییک بهره می‌برد که از کم مصرف‌ترین موتورهای حال حاضر در بازار خودرو است.

تجهیزات و امکانات
مانیتور لمسی 7 اینچی + جی پی اس + بلوتوث
کیلس + استارتر
دوربین دید عقب
رینگ آلومینیومی
کروز کنترل
چراغ روشنایی روز
فرمان برقی
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سنسور پارک دنده عقب
سیستم پیشرفته کمکی ترمز (BAS)
دریچه گاز برقی
سیستم پایش فشار باد تایرها
کامپیوتر اطلاعات سفر

قیمت خودرو کوییک پلاس اتوماتیک مشخص شد - بهمن 99 [به روز رسانی]

براساس اطلاعات دریافتی از شرکت سایپا، قیمت خودرو کوییک پلاس اتوماتیک ویژه بهمن ماه 99 مشخص شده است.

این خودرو در حال حاضر فروش عادی نداشته و فعلا برای تعهدات انجام نشده "ساندرو اتوماتیک" و "ساندرو استپ وی" جایگزین شده است. لازم بذکر است قیمت این خودرو برای مشتریانی که هنوز خودرو ساندرو و استپ وی خود را دریافت نکرده اند، 47 میلیون تومان (قیمت قدیم) با موعد تحویل 30 روز محاسبه شده است.

قیمت قطعی خودرو کوییک پلاس اتوماتیک - بهمن 99:

خودروقیمت قطعی (تومان)
کوییک اتوماتیک232,672,000
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Kian mehr
    Kian mehr | ۹ اسفند ۱۳۹۹

    بجای اینکه با ۲۳۰ تومن کوییک بخری میتونی یه پژو پارس صفر بخری یا ال نود کم کار بقیه رو خودت میدونی ?

  • komode ehsan
    komode ehsan | ۱۸ مهر ۱۳۹۸

    لوکس !! اونم تازه مهندسی شده توسط سایپا !! خدایا منو گاو کن !

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی