ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توییتر
تکنولوژی

استفاده توییتر از شماره تلفن کاربران برای اهداف تبلیغاتی

به نظر می‌رسد مشکلات توییتر با شماره تلفن کاربران تمامی ندارد. این شبکه اجتماعی محبوب در پستی از کاربرانش به دلیل استفاده غیر عمدی شماره تلفن‌ها و ایمیل‌های آن‌ها برای اهداف تبلیغاتی، عذرخواهی کرد. از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۰

به نظر می‌رسد مشکلات توییتر با شماره تلفن کاربران تمامی ندارد. این شبکه اجتماعی محبوب در پستی از کاربرانش به دلیل استفاده غیر عمدی شماره تلفن‌ها و ایمیل‌های آن‌ها برای اهداف تبلیغاتی، عذرخواهی کرد.

از ابتدا قرار بود که شماره تلفن کاربران فقط برای اهداف امنیتی مانند فعال کردن ورود دو مرحله‌ای استفاده شود. ولی ظاهرا توییتر به صورت غیر عمدی و ناخواسته از این اطلاعات خصوصی کاربران برای اهداف تبلیغاتی استفاده کرده است. البته لازم به ذکر است که این کمپانی تاکید دارد شماره تلفن کاربران را در اختیار بنگاه های تبلیغاتی شخص ثالث قرار نداده است.

همچنین توییتر خاطر نشان کرده است که مشکل فوق را نیز برطرف کرده است و دیگر چنین اتفاقی نخواهد افتاد. اما اصل ماجرا این گونه است: زمانی که یکی از کاربران یکی از تبلیغات داخل توییتر را مشاهده می‌کند، توییتر ممکن است با کمک شماره تلفن وی، این تبلیغ را برای افراد دیگر با همان سلایق نمایش دهد.

توییتر

به گفته توییتر، این یک خطا در الگوریتم‌های آن‌ها بوده و این کمپانی  از شماره تلفن و ایمیل کاربران تنها برای تامین امنیت کاربران استفاده می‌کند، همانطور که از اواسط شهریور قول آن را داده بود. توییتر همچنین در یک پستی خطاب به کاربران گفت:

ما از رخ دادن این اتفاق متاسفیم و تلاش می‌کنیم که دیگر چنین مشکلاتی برای کاربران به وجود نیاید.

طی سال گذشته، شبکه اجتماعی فیسبوک نیز به دلیل مشکلات حریم خصوص کاربران از گزند منتقدین در امان نمانده است. توییتر هم با نحوه مدیریت حریم خصوص کاربرانش و حتی مدیرعاملش به مشکل برخورده است. حتی این کمپانی سال گذشته به تمامی ۳۳۰ میلیون کاربر خود اعلام کرد که به دلیل وجود یک باگ در سیستم این شبکه اجتماعی، بهتر است رمز عبور خود را تغییر دهند.

به هر حال این حرکت شبکه اجتماعی محبوب به نوعی شفاف‌سازی مشکلات تلقی می‌شود تا به سرنوشت فیسبوک و پنهان‌کاری‌هایش دچار نشود. در هر صورت بهتر است خود این شرکت این اخبار را به کاربران بدهد تا هکرها.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی