ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

MSI Alpha 15
تکنولوژی

لپ تاپ MSI Alpha 15 معرفی شد؛ اولین دستگاه با پردازنده و کارت گرافیک AMD

همانطور که کمپانی AMD وعده داده بود، اولین لپ تاپی که از پردازنده گرافیکی Radeon RX 5500M بهره‌مندخواهد شد، لپ تاپ گیمینگ MSI Alpha 15 است. این لپ تاپ علاوه بر پردازنده گرافیکی AMD از ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۴۷

همانطور که کمپانی AMD وعده داده بود، اولین لپ تاپی که از پردازنده گرافیکی Radeon RX 5500M بهره‌مندخواهد شد، لپ تاپ گیمینگ MSI Alpha 15 است. این لپ تاپ علاوه بر پردازنده گرافیکی AMD از سی‌پی‌یو رایزن ۷ سری ۳۰۰۰ هم بهره می‌برد تا مشخصاتی کاملا بر پایه AMD را شاهد باشیم.

لپ تاپ MSI Alpha 15 یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن FHD دارد که با توجه به مدل آن می‌تواند از نرخ‌های رفرش ۱۲۰، ۱۴۴ و ۲۴۰ هرتزی پشتیبانی کند. این پنل همچنین به تکنولوژی نرخ رفرش متغیر AMD FreeSync مجهز شده است. اما مهمترین ویژگی این لپ تاپ، استفاده از پردازنده گرافیکی مجزای AMD است که مبتنی بر لیتوگرافی ۷ نانومتری خواهد بود که به گفته MSI اولین لپ تاپ گیمینگ مبتنی بر این لیتوگرافی به حساب می‌آید.

MSI Alpha 15

در هر صورت پردازنده گرافیکی Radeon RX 5500M دارای حافظه GDDR6 چهار گیگابایتی خواهد بود. قلب تپنده MSI Alpha 15 نیز سی‌پی‌یو Ryzen 3750H است که ۴ هسته پردازشی دارد. کاربران می‌توانند این لپ تاپ را به ۶۴ گیگابایت رم نیز مجهز کنند. MSI برای خنک کردن تشکیلات پردازشی، از ۷ لوله حرارتی و ۲ دمنده استفاده کرده است تا دمای لپ تاپ و قطعات داخل آن را همواره پایین نگه دارد.

فضای ذخیره سازی در MSI Alpha 15 نیز می تواند متشکل از یک حافظه SSD M.2 و یک هارد دیسک ۲.۵ اینچی باشد. وزن کلی لپ تاپ گیمینگ این کمپانی هم ۲.۳ کیلوگرم عنوان شده که به همراه ضخامت ۲۷.۵ میلیمتری، به خوبی با دیگر رقبای گیمینگ به رقابت می‌پردازد. MSI Alpha 15 به یک پورت USB-C 3.2 و ۳ پورت USB-A 3.2 نسل اول مجهز شده است که در کنار وا‌ی‌فای و بلوتوث ۵، روش‌های مختلفی از اتصالات را در اختیار علاقه‌مندان به این لپ تاپ قرار دهد. همچنین دو خروجی HDMI و پورت Mini Display نیز برای MSI Alpha 15 در نظر گرفته شده است.

MSI Alpha 15

برای متصل کردن هدست‌های گیمینگ هم MSI یک جک ۳.۵ میلیمتری تعبیه کرده است و مواقعی هم که کاربران بخواهند صدای بازی خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، می‌توانند از بلندگو‌های استریو ۲ واتی MSI Alpha 15 بهره ببرند. البته شاید وب‌کم HD این لپ تاپ زیاد به مذاق کاربران خوش نیاید.

MSI Alpha 15 از یک باتری ۵۱ وات ساعتی بهره می‌برد که می‌توان آن را با شارژر ۱۸۰ وات ساعتی داخل جعبه، شارژ کرد. البته MSI از میزان شارژدهی این لپ‌تاپ، اطلاعاتی در اختیار علاقه‌مندان قرار نداده است. این لپ تاپ در آینده‌ای نزدیک به بازار عرضه خواهد شد و قیمت آن نیز بسته به مدل، متغیر تعیین می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza_badri
    alireza_badri | ۱۷ مهر ۱۳۹۸

    مگه قبلا نبود؟...اچ پی من سی پی یو او گرافیکش ای ام دیعه

مطالب پیشنهادی