ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بریتانیا اولین ماه نورد خود را سال 2021 به ماه می‌فرستد

بریتانیا قصد دارد در همکاری با یک شرکت آمریکایی اولین ربات ماه نورد خود را به ماه بفرستد. ماه نورد مذکور که ظاهری شبیه عنکبوت دارد، توسط استارتاپ بریتانیایی اسپیس‌بیت (Spacebit) ساخته شده و از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

بریتانیا قصد دارد در همکاری با یک شرکت آمریکایی اولین ربات ماه نورد خود را به ماه بفرستد.

ماه نورد مذکور که ظاهری شبیه عنکبوت دارد، توسط استارتاپ بریتانیایی اسپیس‌بیت (Spacebit) ساخته شده و از چهار پای رباتیک و سنسورهای مختلف برای اندازه گیری و جمع آوری داده ها برای پژوهشگران ساخته شده است.

ربات ماه نورد بریتانیا از چند دوربین برخوردار است که یکی از آنها مخصوص سلفی گرفتن است. این دوربین توانایی تحمل دما از 130 درجه سانتی گراد در روز تا منفی 130 درجه سانتی گراد در شب را دارد. شرکت سازنده می گوید این ربات چهارپا برای اولین بار توانایی عبور از تونل های زیر سطح ماه که زمانی با مواد مذاب پر شده بودند را خواهد داشت.

مدیرعامل استارتاپ اسپیس‌بیت مدلی از ربات ماه‌نورد را نشان می دهد.

استارتاپ اسپیس‌بیت طبق قرارداد با شرکت آمریکایی Astrobotic قرار است اولین پرتاب خود را سال 2021 انجام دهد. «Pavlo Tanasyuk»، مدیر عامل اجرایی استارتاپ مورد بحث می گوید این ماموریت اولین ماه نورد بریتانیا را از زمان آپولو و از خاک ایالات متحده به ماه خواهد برد.

بریتانیا با ارسال اولین ماه نورد خود به قمر زمین، در کنار کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا، چین و روسیه قرار خواهد گرفت. این کشور یک مریخ نورد به نام «روزالیند فرانکلین» (Rosalind Franklin) را هم ساخته و در آینده به مریخ خواهد فرستاد.

باید دید ماه نورد بریتانیا می تواند با موفقیت بر سطح ماه فرود بیاید یا نه. ماه نورد هندی ها به نام چاندرایان-2 با موفقیت به مدار ماه ارسال شد ولی دقایقی پیش از فرود بر سطح آن ارتباطش را با مرکز کنترل از دست داد و نفس های آخر خود را می کشد.

شرکت های خصوصی امیدوارند با اکتشافات فضایی فرصت های تازه ای برای درآمدزایی به دست آورند. پیش بینی می شود تا سال 2040 صنعت فضایی ارزشی برابر با 1.1 تریلیون دلار داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی