ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این ربات کوچک مثل کرم روی زمین می‌خزد [تماشا کنید]

محققان دانشگاه تورنتو کانادا یک ربات خزنده مینیاتوری ساخته اند که همانند کرم حرکت می کند. پژوهشگران می گویند تکنولوژی به کار رفته در این ربات صنایع مختلف را دگرگون خواهد کرد. تیم دانشگاه مذکور ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۰

محققان دانشگاه تورنتو کانادا یک ربات خزنده مینیاتوری ساخته اند که همانند کرم حرکت می کند. پژوهشگران می گویند تکنولوژی به کار رفته در این ربات صنایع مختلف را دگرگون خواهد کرد.

تیم دانشگاه مذکور به کمک فناوری جدید خود موفق به ساخت ربات بسیار کوچکی شده است که می تواند روی زمین خزیده و شکلی حلقوی به خود بگیرد. تیم مذکور معتقد است این ربات انعطاف پذیر سرانجام جای ربات های غول پیکر را در صنایع مختلف خواهد گرفت.

پژوهشگران دانشگاه تورنتو به سرپرستی پروفسور «هانی نقیب» (Hani Naguib) در تحقیقات خود روی فعال کننده های مربوط به الکتریسیته و حرارت تمرکز کرده اند. این فعال کننده ها از پلیمرهای مخصوصی تشکیل شده اند که قابل برنامه ریزی بوده و در برابر تغییرات گرمایی یا الکتریکی از خود واکنش نشان می دهند. این فعال کننده ها را می توان طوری برنامه ریزی کرد که مثل ماهیچه در هوای سرد جمع شده و در هوای گرم باز شوند.

دانشمندان می گویند این ربات کوچک بهینه ترین مصرف انرژی را در بین تمام تحقیقاتی که تاکنون صورت گرفته دارد. با به کارگیری متدهای دیگری که مبتنی بر گرما و رفع استرس ماهیچه ای هستند، می توان حرکت ها و حالات بیشتری را برای ربات برنامه ریزی کرد.

دانشمندان دانشگاه تورنتو ربات خزنده مینیاتوری ساختند
نقیب و شاگردانش به دنبال طراحی ربات هایی انعطاف پذیر هستند که به تغییرات دمایی واکنش نشان می دهند.

نقیب می گوید در حال حاضر ربات ها به دلیل اندازه بزرگ و خطراتی که برای جان انسانها دارند، در کارخانه ها جدا از آنها کار می کنند. با افزایش تعامل انسان با ماشین در صنایع مختلف، نیاز به ربات های انعطاف پذیر و قابل برنامه ریزی افزایش پیدا می کند و ربات مذکور می تواند پاسخی به این نیاز باشد.

محققان می گویند فناوری به کار رفته در ربات خزنده می تواند صنعت هوانوردی، محصولات حفاظتی، عمل های جراحی و گجت های پوشیدنی را دگرگون کند. قرار است به زودی از این تکنولوژی در صنعت پوشاک استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی