ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین نیکون Z50 برای کاربران اینستاگرام معرفی شد

دوربین نیکون Z50 برای مبارزه با دوربین های میرورلس و کراپ سنسور فوجی فیلم و سونی ساخته شده و از سیستم مانت Z همانند دوربین های فول فریم و بدون آینه Z6 و Z7 استفاده ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۲۹

دوربین نیکون Z50 برای مبارزه با دوربین های میرورلس و کراپ سنسور فوجی فیلم و سونی ساخته شده و از سیستم مانت Z همانند دوربین های فول فریم و بدون آینه Z6 و Z7 استفاده می کند. نیکون اعلام می کند که دوربین Z50 برای کاربران اینستاگرام و کسانی که می خواهند یک دوربین «واقعی» برای فیلمبرداری داشته باشند ساخته شده است.

نیکون Z50

نیکون Z50 از حسگر 20.9 مگاپیکسلی CMOS با محدوده ایزوی 51200-100، منظره یاب الکترونیکی 2.36 میلیون نقطه ای و نمایشگر 3.2 اینچی LCD برخوردار است. به کمک نمایشگر چرخنده می توان عکس سلفی گرفت یا ویدیو بلاگ تولید کرد. این دوربین ابعاد جمع و جوری داشته و با وزن حدوداً 500 گرمی خود، سبک تر از دوربین های میرورلس و حرفه ای نیکون است.

از دیگر مشخصات دوربین نیکون Z50 می توان به عکاسی پیاپی تا 11 فریم بر ثانیه، 209 نقطه فوکوس خودکار، فوکوس خودکار روی چشمان سوژه با امکان تشخیص چندین چهره و فلش پاپ آپ اشاره کرد.

نیکون Z50

دوربین نیکون Z50 توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 4K با نرخ 30 فریم بر ثانیه را داشته و امکان فیلمبرداری در حالت آهسته با رزولوشن 1080p با نرخ 120 فریم بر ثانیه را نیز دارد. نیکون برای اولین بار امکان ارسال ویدیو از دوربین به گوشی را در این دوربین قرار داده است. می توان به کمک ابزارهای ویرایش، تصاویر را ویرایش کرد و سپس در اینستاگرام به اشتراک گذاشت.

دوربین نیکون Z50 علاوه بر داشتن سنسور کوچکتر نسبت به دوربین های Z6 و Z7، لرزشگیر ضعیف تری هم نسبت به دوربین های ذکر شده دارد که با توجه به قیمت، قابل چشم پوشی است. جنس بدنه از آلیاژ منیزیم تشکیل شده و در شرایط آب و هوایی مختلف تا حدودی مقاوم است.

دوربین مورد بحث از یک باتری کاملاً جدید به نام EN-EL25 و یک شیار کارت حافظه UHS-I SD بهره مند است؛ اما خبری از درگاه USB-C نیست و برای اتصال دوربین باید از پورت مایکرو USB استفاده کرد.

بدنه دوربین نیکون Z50 به قیمت 859 دلار از ماه نوامبر (آبان ماه) به بازار عرضه خواهد شد و می توان آنرا همراه با لنز 50-16 میلیمتری f/3.5-6.3 به قیمت 999 دلار نیز سفارش داد.

لنز 58 میلیمتری f/0.95 S Noct نیکون

نیکون علاوه بر دوربین مورد بحث، از لنز 58 میلیمتری f/0.95 S Noct برای مانت Z رونمایی کرد. سازنده مدعی شده این لنز جزو بهترین و سریع ترین لنزهایی است که تاکنون تولید کرده. این محصول قیمت بالایی داشته و از تاریخ 31 اکتبر (9 آبان ماه) به قیمت 7999 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Aref Paya
    Aref Paya | ۱۹ مهر ۱۳۹۸

    اینکه بادی محشری هستش شکی درش نیست ولی با قیمت ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان هزینه گمرک و سود وارد کننده و غیره به این مبالغ میرسه برای کسی که میخواد وا اینستاگرام بخره اصلا و ابدا ارزش نداره حداقل برای ایرانی ها البته اونایی که دارن و مهم نیست براشون که بحثش جداست ولی ۷۰ درصد مردم میگن هزینه بالایی هستش ناگفته نماند غیر از اینستا باقی استفاده هارو هم داره? اما خرید dslr با صفحه گردان بصرفه تر هستش درسته شاید ویدیو 4k نداشته باشن ولی fhd قابل قبولی دارن و همچنین لنزهای فراوان و فوق العاده ارزان تر از لنز های میرورلس و همچنین دردسترس بودن هم هست

مطالب پیشنهادی