ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سود عملیاتی سامسونگ
تکنولوژی

سود عملیاتی سامسونگ در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ نصف سال قبل خواهد بود

پیش بینی سامسونگ از درآمدهایش برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که طی این بازه زمانی اوضاع برای آن بهبود چندانی نسبت به سال پیش نداشته است. این شرکت خوشه ای کره ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

پیش بینی سامسونگ از درآمدهایش برای سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که طی این بازه زمانی اوضاع برای آن بهبود چندانی نسبت به سال پیش نداشته است. این شرکت خوشه ای کره ای پیش بینی کرده که درآمدهایش در فصل سوم ۲۰۱۹ (منتهی به سپتامبر) باز هم با کاهش روبرو شود؛ در واقع به باور مدیران این شرکت سود عملیاتی سامسونگ برای این بازه برابر با ۷.۷ تریلیون وون کره (۶.۴۴ میلیارد دلار) خواهد بود که این رقم از سود عملیاتی ۵.۵ میلیارد دلاری اش در سه ماهه دوم امسال بیشتر است اما نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل (که رقمی برابر با ۱۴.۷ میلیارد دلار بود)‌ افت ۵۶ درصدی را نشان می دهد.

غول صنعت تکنولوژی کره همزمان با انتشار گزارش کامل از درآمدهایش در فصل سوم ۲۰۱۹ جزئیات بیشتری را در این باره منتشر خواهد کرد. طبق خبری که در همین رابطه در نشریه CNBC منتشر شده اگر پیش بینی های سامسونگ درست از آب در بیاید آنگاه برای سومین فصل پیاپی سود عملیاتی آن نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل نصف خواهد شد. این شرکت حتی پیش از انتشار پیش بینی درآمدهایش برای سه ماهه نخست ۲۰۱۹، هشداری را منتشر کرد تا سرمایه گذاران را برای شنیدن خبرهای ناخوشایند آماده نماید.

سامسونگ در گزارش پیش بینی خود به افت قابل توجه قیمت چیپ و کم شدن تقاضا برای این محصولات به عنوان عامل اصلی افت درآمدهایش اشاره کرده؛ مساله ای که نتنها سامسونگ بلکه دیگر تولیدکنندگان چیپ در سراسر دنیا را با چالش روبرو کرده است.

کسب و کار تولید چیپ سامسونگ برای بازه ای بزرگ ترین منبع درآمد آن محسوب می شد و حالا کاهش تقاضا برای چیپ های حافظه در سراسر دنیا ضربه های سنگینی را به این شرکت وارد کرده است.

با این حال سانجیو رانا از تحلیلگران ارشد شرکت CLSA در همین رابطه به نشریه CNBC گفته است که اوضاع صنعت چیپ در حال بهبود بوده و صادرات محصولات حافظه سامسونگ در سه ماهه سوم امسال حتی بالاتر از میزان مورد انتظار بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی