ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

طرح مایکروسافت برای ارائه اینترنت به ساکنان آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین

طبق آخرین آمارها تا سال گذشته، حدودا نیمی از جمعیت جهان به اینترنت متصل شدند. این خبر گرچه دستاورد بزرگی محسوب می شود اما در آنروی سکه با میلیاردها نفر انسان روبرو هستیم که هنوز ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

طبق آخرین آمارها تا سال گذشته، حدودا نیمی از جمعیت جهان به اینترنت متصل شدند. این خبر گرچه دستاورد بزرگی محسوب می شود اما در آنروی سکه با میلیاردها نفر انسان روبرو هستیم که هنوز به هیچ گونه ارتباط اینترنت دسترسی ندارند. در همین رابطه مایکروسافت در سال ۲۰۱۷ طرحی به نام Airband Initiative را کلید زد که هدفش فراهم نمودن دسترسی به اینترنت در سرتاسر خاک آمریکا بود و حالا این شرکت قصد دارد طرح مذکور را در مقیاس جهانی پیاده کند و ساکنین مناطق کم برخوردار آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین را نیز از این امکان بهره مند سازد.

مایکروسافت اخیرا اعلام کرده که می خواهد تا سال ۲۰۲۲ دسترسی ۴۰ میلیون نفر از مردم سراسر دنیا را به اینترنت فراهم کند. این شرکت در ابتدا تمرکز خود را روی مناطق روستایی و جوامع دور افتاده آمریکای لاتین و نواحی پایین صحرای آفریقا قرار می دهد و پس از آن به سراغ دیگر مناطق می رود.

مایکروسافت تا سال ۲۰۲۲ دسترسی ۴۰ میلیون نفر را به اینترنت فراهم می کند

مایکروسافت در بیانیه خود اعلام کرده که قصد دارد رویکردی چهاربخشی را در این رابطه اتخاذ کند؛ بدان معنا که با ISPهای محلی و جوامع وارد همکاری می شود تا ارتباط اینترنتی مقرون به صرفه و البته پایداری را در اختیار مردم قرار دهد. این شرکت همچنین برای فراهم نمودن دسترسی مردم به TVWS وارد مذاکره با نهادهای قانونگذار در کشورهای مختلف شده؛ منظور از TVWS در واقع فرکانس های بیسیمی است که قابلیت تغییر کاربری دارند و میتوان از طریق شان ارتباط اینترنتی در یک محدوده وسیع را فراهم کرد.

مایکروسافت
شلی مکینلی

شلی مکینلی رئیس مسئولیت اجتماعی و تکنولوژی مایکروسافت در این باره گفت:

یک تکنولوژی بیسیم یا یک الگوی کاری خاص که برای فراهم نمودن ارتباط اینترنتی مردم در یک منطقه خاص مناسب است شاید برای استفاده مردم در منطقه ای دیگر کاربردی نباشد. تجربه به ما نشان داده که برای از بین بردن این خلاء به یک رویکرد چند سهامداری نیاز است.

در خود آمریکا نیز آنطور که در ابتدای این مطلب گفته شد مایکروسافت مشغول توسعه زیرساخت های اینترنتی در مناطق روستایی است و تلاش دارد دسترسی به اینترنت پر سرعت را برای ۹ میلیون نفر از ساکنان آیووا، ایلینوی، کانزاس، نبراسکا، اوکلاهاما و تگزاس فراهم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی