ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل 4
تکنولوژی

هر آنچه از کنفرانس خبری معرفی پیکسل 4 انتظار داریم

رویداد سخت افزاری سال ۲۰۱۹ گوگل که با نام Made by Google یا ساخته شده توسط گوگل در راه است و طبق برنامه ریزی های قبلی در تاریخ ۲۳ام مهرماه برگزار می شود. پیش بینی می ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

رویداد سخت افزاری سال ۲۰۱۹ گوگل که با نام Made by Google یا ساخته شده توسط گوگل در راه است و طبق برنامه ریزی های قبلی در تاریخ ۲۳ام مهرماه برگزار می شود. پیش بینی می شود که سه شنبه این هفته با محصولاتی جدیدی در این رویداد روبرو شویم. امسال گوگل چندین ماه قبل از برگزاری کنفرانس خبری سخت افزاری خود جزئیات و با انتشار اطلاعات مختلف در مورد ستاره این رویداد یعنی پیکسل 4 (از جمله ویدیوهای مختلف نگاه نزدیک) همگان را در بهت و حیرت فرو برد.

حالا بدون کوچک ترین تردیدی می دانیم که در این کنفرانس شاهد معرفی گوشی های پیکسل 4 و پیکسل 4 اکسل ال خواهیم بود و اطلاعاتی هرچند مختصر اما جالب در مورد امکانات آنها داریم، با این حال احتمال آنکه اهالی مانتین ویو در کنفرانس سه شنبه شگفتی ساز شوند هم دور از ذهن نیست و باید دید گوگل چه در آستین دارد. در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم انداخت به محصولاتی که پیش بینی می شود در جریان رویداد پیش رو معرفی شوند.

پیکسل 4 و پیکسل 4 اکس ال

در ماه های اخیر گوگل اطلاعات زیادی را در رابطه با این دو محصول منتشر کرده و این اواخر کنترل جریان اطلاعات را به دست گرفته تا مبادا افشاکنندگان همه چیز را در باره پرچمداران جدید آن لو بدهند.

غول جستجوگر پیشتر تایید کرده که از یک ماژول دوربین مربعی شکل و برآمده در بخش پشتی بدنه این گوشی ها استفاده می کند که یا با واکنش مثبتی از سوی مخاطبان روبرو نمی شوند یا مانند برآمدگی دوربین آیفون 11 مورد بی توجهی کاربران قرار می گیرند. ما همچنین می دانیم که این دو پرچمدار از کنترل های حرکتی مبتنی بر ژست نیز پشتیبانی می کنند؛ بدان معنا که کاربران می توانند با سوایپ کردن دست هایشان در مقابل گوشی اعمالی نظیر جلو زدن موسیقی یا تغییر ترک های در حال پخش را انجام دهند.

پیکسل 4

این گوشی ها همچنین دارای قابلیت قفل گشایی از طریق چهره خواهند بود که از نظر عملکرد بسیار شبیه به فیس آی دی آیفون است هرچند گوگل ادعا کرده که عملکرد آن متفاوت و حتی بهتر از فیس آی دی است. شما همچنین قادر خواهید بود که از زوایای مختلف با کمک چهره خود گوشی را قفل گشایی کنید.

برای پر کردن جاهای خالی در مورد امکانات پیکسل 4 میتوان از شایعات و گزارشاتی کمک گرفت که به صورت جسته و گریخته در وب منتشر می شوند. برای مثال گفته شده این گوشی ها قطعا از اندروید 10 بهره می برند و طبق خبری که در وبسایت 9to5Google منتشر شده پیکسل 4 از یک نمایشگر ۵.۷ اینچی بهره می گیرد و نمایشگر پیکسل 4 اکس ال ۶.۳ اینچی است. مدل بزرگ تر یعنی پیکسل 4 اکسل ال همچنین به باتری بهتری مجهز خواهد شد اما جدای از این مساله نباید انتظار تفاوت های زیادی را میان این دو داشت.

براساس همان گزارش 9to5Google پیش بینی می شود که در پیکسل 4 شاهد حضور یک دوربین دوگانه اصلی، ۶ گیگابایت رم و پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ باشیم. همچنین گفته می شود که کاربران این گوشی ها صرفا با برداشتن موبایل و صحبت کردن با آن میتوانند فراخوانی دستیار مجازی گوگل را انجام دهند. در نهایت انتظار می رود که این دو محصول با برچسب قیمتی بالایی به بازار عرضه شوند هرچند که هنوز قیمت دقیق آنها مشخص نشده.

گفتنی است صبح امروز نیز گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه گوگل این هفته از نسخه 5G گوشی پیکسل 4 و پیکسل 4 اکس ال نیز در کنار دو نسخه مورد اشاره رونمایی خواهد کرد.

محصولات جدید خانواده نست

گوگل پیکسل 4

در هفته های اخیر گوگل اطلاعات دست اولی در رابطه با گوشی های پیکسل جدید در اختیار مخاطبانش قرار داد اما جزئیات مربوط به دیگر محصولات سخت افزاری این شرکت در پایین ترین میزان خود هستند. خوشبختانه وبسایت 9to5Google اطلاعات خوبی را در این باره منتشر کرده و برای مثال خبر داده که اسپیکر هوشمند هوم مینی به گوگل نست مینی تغییر نام خواهد داد و همراه چندین قابلیت تازه تحت این برند جدید معرفی خواهد شد.

کیفیت بهتر اسپیکر و همچنین اضافه شدن پایه برای نصب دستگاه روی دیوار و جک ۳.۵ میلی متری صدا از جمله امکانات تازه این محصول خواهند بود. در شرایط کنونی که شاهد مرگ تدریجی جک 3.5 میلی متری صدا هستیم این می تواند نشانه خوبی باشد.

علاوه بر این می توان امیدوار بود که گوگل از یک روتر وای فای نست هم رونمایی کند.

پیکسل بوک جدید

گوگل پیکسل 4

لپ تاپ پیکسل بوک گوگل حدودا دو سال پیش معرفی شد و در این مدت گوگل نسخه جدیدی از آن را ارائه نکرده است. حالا طبق گزارش دیگری که 9to5Google منتشر کرده انتظار می رود شرکت مورد بحث از یک محصول تازه در این سری رونمایی کند.

علاوه بر پیکسل بوک ۲ به نظر می رسد که گوگل تصمیم گرفته ساخت محصولاتی با قابلیت حمل بهتر را در دستور کار خود قرار دهد و در همین راستا این هفته از یک لپ تاپ جدید به نام پیکسل گو رونمایی کند. پیکسل گو پیشتر شبیه به یک کروم بوک به نظر خواهد رسید تا نسخه اولیه پیکسل بوک. این لپ تاپ براساس پیش بینی ها به یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با رزلوشن های مختلف تا 4K مجهز خواهد شد که با برچسب قیمتی بیشتری عرضه می گردد.

علاوه بر این، توان پردازشی این لپ تاپ، رم و حافظه داخلی آن به بودجه کاربر بستگی خواهد داشت و جزئیات بیشتر در این باره در مراسم سه شنبه فاش می شوند.

در نهایت اینکه مراسم پیش رو فرصتی مغتنم برای گوگل است تا از نسخه جدید پیکسل بادز رونمایی کند که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شدند. وبسایت 9to5Google نیز در گزارشی که در همین رابطه منتشر کرده این خبر را تایید نموده است.

پیکسل 4

اولین سری از این ایربادها قابلیت اتصال بیسیم به دستگاه های مختلف را داشتند اما خود ایربادها از طریق یک سیم به یکدیگر متصل شده بودند. حالا با داغ تر شدن هرچه بیشتر بازار این محصولات و عرض اندام نام های بزرگی چون مایکروسافت انتظار می رود که گوگل پیکسل بادهای جدیدی را معرفی کند.

بعد از معرفی ایرپادهای اپل شرکت های زیادی تصمیم گرفتند که ایرباد بیسیم خود را بسازند و به بازار عرضه کنند. آمازون اخیرا از محصول تازه خود به نام اکو بادز رونمایی کرد و مایکروسافت نیز با معرفی سرفیس بادز رسما حضورش در این عرصه را تایید کرد. حالا هم گزارش شده که اپل قصد دارد ایرپادهایی با قابلیت حذف نویز را معرفی کند.

محصولاتی که در این مطلب به آنها اشاره شد به احتمال زیاد در کنفرانس پیش رو معرفی می شوند و بسیار بعید به نظر می رسد که گجتی غیر از آنچه اشاره کردیم در کنفرانس روز سه شنبه معرفی شود و از آنجایی که گوگل علاقه ای به شگفت زده کردن مخاطبانش ندارد این احتمال بسیار ضعیف خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ramin shakiba
    Ramin shakiba | ۱۹ مهر ۱۳۹۸

    بهترین دوربین وارد می شود

مطالب پیشنهادی