ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رشد بی‌سابقه صادرات جهانی کامپیوتر در سه ماهه سوم 2019

میزان صادرات جهانی کامپیوتر در سه ماهه سوم سال 2019 با رشد 4.7 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل روبرو بوده و به 70.9 میلیون واحد رسیده است. این میزان بالاترین رشد را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۰

میزان صادرات جهانی کامپیوتر در سه ماهه سوم سال 2019 با رشد 4.7 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل روبرو بوده و به 70.9 میلیون واحد رسیده است. این میزان بالاترین رشد را از سه ماهه اول سال 2012 تاکنون نشان می دهد.

طبق گزارش شرکت تحلیل بازار Canalys شرکت های لنوو و اچ‌پی با صادرات 17.3 و 16.7 میلیون واحد کامپیوتر، به ترتیب رتبه اول و دوم بزرگ ترین صادر کننده کامپیوتر در سه ماهه سوم سال 2019 را به خود اختصاص دادند.

کمپانی دل با صادر کردن 12.1 میلیون واحد کامپیوتر در سه ماهه سوم سال 2019 در رتبه سوم قرار گرفته است. در رتبه چهارم لیست نام شرکت اپل با 5.4 میلیون واحد کامپیوتر به چشم می خورد. کمپانی ایسر با صادرات تنها 4.9 میلیون واحد کامپیوتر در سه ماهه سوم سال 2019 به رتبه ای بهتر از پنجم دست پیدا نکرده است.

تحلیلگر مذکور علت افزایش صادرات کامپیوترها در سه ماهه سوم سال 2019 را مهاجرت کاربران به ویندوز 10 اعلام کرده است. افزایش سفارش فروشگاه ها به دلیل تعطیلات پایان سال میلادی و وضعیت اقتصادی از دیگر دلایل افزایش صادرات کامپیوترها در مدت زمان ذکر شده هستند.

طبق تحلیل های شرکت Canalys، فروشندگان کامپیوتر در ایالات متحده آمریکا پیش از اثر کردن تعرفه هایی که ترامپ روی کالاهای چینی اعمال کرده سفارشات خود را افزایش داده اند. این افزایش سفارش موقتی است اما در شرایط فعلی به زنجیره تامین کامپیوترها کمک کرده و باعث می شود تا در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی نیز روند رو به رشد ادامه پیدا کند.

شرکت تحلیلگر گارتنر نیز روز پنج شنبه با انتشار گزارشی از صادرات 68 میلیون واحدی کامپیوترها در سه ماهه سوم سال 2019 خبر داد که افزایش 1.1 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل (67 میلیون واحد) نشان می دهد.

«Mikako Kitagawa»، تحلیلگر ارشد موسسه گارتنر ویندوز 10 را عامل اصلی رشد صادرات کامپیوترها در سه ماهه سوم سال 2019 دانسته و این سیستم عامل را علت اصلی افزایش صادرات 55 درصدی کامپیوترها در سه ماهه سوم سال 2019 در کشور ژاپن اعلام کرده است.

تحلیلگر ارشد موسسه گارتنر می گوید جنگ تجاری آمریکا و چین تاثیر ناچیزی روی صادرات جهانی کامپیوتر داشته که احتمالاً به دلیل به تعویق افتادن تعرفه ها تا ماه دسامبر (آذر) بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی