ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

xk120_by_lunaz
خودرو

استارتاپ انگلیسی لوناز مدل های قدیمی را با پیشرانه های الکتریکی احیا می کند

بازسازی مدل های کلاسیک و قدیمی و جایگزینی قوای محرکه آنها با پیشرانه های الکتریکی امری است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته و شرکت های زیادی برای فعالیت در این حوزه اعلام وجود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

بازسازی مدل های کلاسیک و قدیمی و جایگزینی قوای محرکه آنها با پیشرانه های الکتریکی امری است که اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته و شرکت های زیادی برای فعالیت در این حوزه اعلام وجود کرده اند.

حتما می دانید که پیدا کردن قطعات اصلی اتومبیل های قدیمی دشواری های خاص خود را دارد. این مساله سبب می شود زمان و هزینه بازسازی گاها خیلی بالا برود. استفاده از پیشرانه های برقی به جای قوای محرکه اصلی نیاز به قطعات کمیاب و نایاب را مرتفع نموده و روند بازسازی را تا حد قابل توجهی تسهیل می کند.

cloud_by_lunaz

لوناز (Lunaz) یکی از شرکت هایی است که به حوزه احیای مدل های قدیمی ورود پیدا کرده و با تجهیز خودروهای کلاسیک به پیشرانه های مدرن برقی نام خود را بر سر زبان ها انداخته است. مقر این شرکت در انگلستان واقع شده و پرسنل آن را تنی چند از کارکنان سابق کمپانی های استون مارتین، جگوار، فراری، فولکس واگن و مکلارن تشکیل می دهند.

2cloudbylunaz

هفته گذشته لوناز اعلام کرد مشغول کار روی سه خودروی کلاسیک رولزرویس فانتوم V مدل 1961، جگوار XK120 مدل 1953 و رولزرویس Silver Cloud مدل 1956 است. با تصمیم مقامات این شرکت، جگوار XK120 زودتر از بقیه تکمیل شده و به دست مشتری نهایی خواهد رسید.

2._xk120_by_lunaz

نیروبخش XK120 دو موتور برقی هستند که می توانند با همکاری هم در مجموع 375 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید کنند. انرژی مورد نیاز این موتورها نیز از طریق پک باتری 80 کیلووات ساعتی تامین می شود. به گفته لوناز جگوار XK120 در حال گذراندن تست های نهایی بوده و به زودی راهی بازار خواهد شد.

1953-jaguar-xk120-revived-as-electric-car-more-to-follow_5

پس از XK120، نوبت به تکمیل پروژه فانتوم خواهد رسید؛ این خودرو نیز به باتری 120 کیلووات ساعتی تجهیز می شود. آنطور که اعلام شده بازسازی Silver Cloud فعلا در مراحل ابتدایی بوده و هنوز عملیات فیزیکی آن شروع نشده است.

هر سه مدل فوق فارغ از ظرفیت باتری از فناوری شارژ سریع، سیستم بازیابی انرژی ترمز، سیستم کنترل چسبندگی و کروز کنترل بهره خواهند برد.

phantom_by_lunaz

لوناز قول داده هر کدام از مدل های بازسازی شده، کاملا منحصر به فرد خواهند بود. نکته تامل برانگیز اینکه قیمت این مدل ها از 350 هزار پوند آغاز می شود، یعنی چیزی معادل تقریبا 428 هزار دلار که واقعا رقم زیادی به حساب می آید. بد نیست اشاره کنیم با چنین بودجه ای می توان یک دستگاه لامبورگینی اونتادور S یا دو دستگاه مرسدس میباخ S650 خریداری کرده و کمی هم پس انداز نمود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی