ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تردد با مکعب های برقی؛ معرفی کانسپت های عجیب دایهاتسو برای نمایشگاه توکیو

با نزدیک شدن به زمان افتتاح چهل و ششمین دوره از نمایشگاه خودروی توکیو، شرکت های ژاپنی رفته رفته خود را برای پرده برداری از جدیدترین محصولات و مدل های مفهومی خود آماده می کنند. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

با نزدیک شدن به زمان افتتاح چهل و ششمین دوره از نمایشگاه خودروی توکیو، شرکت های ژاپنی رفته رفته خود را برای پرده برداری از جدیدترین محصولات و مدل های مفهومی خود آماده می کنند. دایهاتسو یکی از این شرکت ها است که قصد دارد 4 اتومبیل کانسپت را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد.

daihatsu-concepts-at-the-2019-tokyo-motor-show

غرفه دایهاتسو در نمایشگاه خودروی توکیوی امسال میزبان مدلی با نام جالب واکو واکو (WakuWaku) خواهد بود. این مدل مفهومی با توجه به ابعاد کوچک خود در دسته اتومبیل های کوچک شهری (Kei Cars) طبقه بندی می شود.

2019-daihatsu-wakuwaku-concept

دایهاتسو واکو واکو طولی برابر با 3395 میلی متر دارد که از لحاظ این فاکتور دقیقا مثل سوزوکی جیمنی است. اما در مقایسه با جیمنی این کانسپت به دلیل استفاده بهینه تر از فضا و نحوه باز شدن درها راحتی بیشتری را ارایه می کند.

2019-daihatsu-wakuwaku-concept (2)
درهای عقب واکو واکو به صورت دو تکه و سقف آن بازشو طراحی شده است

به طور کلی واکو واکو را می توان ترکیبی از یک اتومبیل کمپر کوچک و کراس اووری جعبه ای شکل که بخش اعظمی از بدنه آن از پلاستیک ساخته شده، نامید. البته در این بین پنل های نارنجی رنگی که شیشه های جانبی را می پوشانند، واکو واکو را مثل یک ون نشان می دهند.

2019-daihatsu-wakuwaku-concept (5)

اگر با دیدن واکو واکو شاسی بلند تویوتا FJ کروزر در ذهنتان مجسم شود، جای چندان تعجبی ندارد؛ زیرا همانطور که اشاره کردیم این کانسپت ژاپنی از بدنه ای جعبه ای شکل برخوردار است.

سومو سومو (TsumuTsumu) دیگر کانسپتی است که در غرفه دایهاتسو به نمایش گذاشته خواهد شد. این خودرو هم در دسته کی قرار گرفته و برای جابجایی بار در محیط شهری توسعه یافته است.

2019-daihatsu-tsumutsumu-concept

قسمت بار سومو سومو کفی صاف و یک دستی دارد. دایهاتسو برای نشان دادن برخی از کاربردهای این مفهومی از محفظه ای مخصوص برای حمل پهپاد استفاده کرده است.

2019-daihatsu-tsumutsumu-concept (4)

درست مثل واکو واکو در سومو سومو نیز توجه ویژه ای به استفاده راحت و فضاسازی های بهینه شده و این خودروی تجاری قفسه هایی مخصوص برای جا دادن اشیا مختلف در خود دارد.

سومین کانسپت دایهاتسو برای نمایشگاه خودروی توکیوی امسال وای وای (WaiWai) نامگذاری شده است! این مینی ون با طول 4200 میلی متر کمی بزرگ تر از دو مدل قبلی بوده و می تواند 6 نفر را با خود حمل کند. به منظور ورود و خروج راحت، درهای عقب این خودرو کشویی هستند و سقف آن نیز دارای قسمتی پارچه ای با قابلیت جمع شوندگی است.

2019-daihatsu-waiwai-concept (1)

در داخل کابین دایهاتسو وای وای چهار نمایشگر که سرتاسر داشبورد را در بر گرفته اند، بیش از بقیه موارد جلب توجه می کنند. استفاده از چنین چینشی به نظر می رسد از هوندا E الگوبرداری شده است. یک نمایشگر دیگر هم در کنار فرمان تعبیه شده که برای کنترل سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد.

ایکو ایکو (IcoIco) چهارمین نماینده دایهاتسو در نمایشگاه خودروی توکیو خواهد بود. این کانسپت به فناوری خودران مجهز بوده و برداشت دایهاتسو از یک خودروی عمومی در آینده نه چندان دور را به نمایش می گذارد.

2019-daihatsu-icoico-concept

2019-daihatsu-icoico-concept (5)
ایکو ایکو یک رمپ مخصوص برای تسهیل ورود و خروج افراد ویلچر سوار دارد

کمپانی ژاپنی معتقد است ایکو ایکو با عرض کم 1475 تناسب بالایی با محیط های شهری داشته و می تواند برای حمل و تحویل کالا در درب منازل هم بسیار مفید و کاربردی باشد.

گفتنی است نمایشگاه خودروی توکیو حدود دو هفته دیگر بازگشایی خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا دایهاتسو برنامه ای برای تولید این چهار مدل مفهومی دارد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ازکجا به کجا
    ازکجا به کجا | ۱۹ مهر ۱۳۹۸

    میدونی چیشده وای وای چقدر ارزون شده ? چون ایکو ایکو اومده، البته واکو واکو هم بی تاثیر نبوده
    احسنت

مطالب پیشنهادی