ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس اکس
علمی

همکاری مشترک ناسا و اسپیس ایکس؛ پرتاب فضانوردان زودتر از موعد مقرر انجام می شود

طبق پیش بینی قبلی جیم برایدنستاین رئیس ناسا روز گذشته از مقر اسپیس اکس در کالیفرنیا دیدار کرد و در حالی که کنار ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت و دو فضانورد دیگر ایستاده بود به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۰

طبق پیش بینی قبلی جیم برایدنستاین رئیس ناسا روز گذشته از مقر اسپیس اکس در کالیفرنیا دیدار کرد و در حالی که کنار ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت و دو فضانورد دیگر ایستاده بود به پرسش های خبرنگاران حاضر در آنجا پاسخ داد.

برایدنستاین در این دیدار صحبت هایی را در مورد پروژه کرو دراگون (کپسول حامل سرنشینان) اسپیس اکس مطرح کرد و از پیشرفت هایی گفت که در این پروژه به دست آمده است. وی همزمان با تاکید روی ضرورت انجام تست های بیشتر و همچنین انعطاف پذیری جدول زمانی اعلام شده برای پرتاب این کپسول به فضا خاطر نشان کرد که کرو دراگون احتمالا می تواند در سه ماهه نخست ۲۰۲۰ اولین پرواز آزمایشی خود موسوم به Demo-2 را به همراه فضانوردان انجام دهد.

پرواز آزمایشی کرو دراگون در سه ماهه اول ۲۰۲۰ انجام می شود

ایلان ماسک هم در این جلسه اعلام کرد که قرار است برای ارزیابی طراحی چتر نجات این کپسول که Mark 3 نام دارد چندین تست سقوط روی آن انجام شود. در طراحی جدید ریسمان های نایلنی قبلی جای خود را به ماده قوی تری به نام زایلون داده اند.

اسپیس اکس

ماسک و مدیر ناسا در صحبت هایشان اشاره ای هم به انفجاری داشتند که اوایل امسال در سکوی تست اسپیس اکس رخ داد و برایدستاین در این رابطه به تمجید از الگوی «شکست سریع» در این شرکت پرداخت که در واقع پیش از پرتاب، کلیه تدابیر لازم برای تعمیر راکت ها و رفع ایرادات احتمالی در نظر گرفته می شود تا در زمان صرفه جویی شود. ماسک هم ضمن تایید این مساله اظهار داشت که اگر شکستی در کار نباشد انسان هیچگاه به اندازه کافی سخت تلاش نمی کند.

انفجاری که از آن صحبت کردیم همانطور که در خبرها خواندید به نشت سوخت در جایی بین سیستم تعلیق پرتاب و سیستم مانور اوربیتال مربوط می شد و به همین خاطر اسپیس اکس این ناحیه را مجددا از نو طراحی کرده است.

روی هم رفته از آنچه در این کنفرانس خبری مشترک روی داد میتوان اینطور نتیجه گرفت که هر دوی آنها به نقطه نظر مشترک نزدیک شده بودند اما اینکه چنین دیدارهایی باعث تسریع برنامه پرتاب کپسول دراگون می شود یا خیر مساله ایست که صرفا با گذر زمان مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی