ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمله ارتش ترکیه به کردهای سوریه
نرم افزار و اپلیکیشن

فیلتر شبکه های اجتماعی در ترکیه همزمان با حمله ارتش به شمال سوریه

اپراتور «ترک تلکام» همزمان با حمله ارتش ترکیه به کردهای سوریه ، دسترسی به توییتر، واتس اپ، فیسبوک و اینستاگرام را در شهرهای جنوبی قطع کرده است. ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با تروریست ها ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

اپراتور «ترک تلکام» همزمان با حمله ارتش ترکیه به کردهای سوریه ، دسترسی به توییتر، واتس اپ، فیسبوک و اینستاگرام را در شهرهای جنوبی قطع کرده است.

ارتش ترکیه به بهانه مبارزه با تروریست ها تهاجم گسترده ای را علیه مواضع کردها در شمال سوریه آغاز کرده است. در این میان ترک تلکام، یکی از سه اپراتور اصلی ترکیه که بخشی از آن در مالکیت دولت قرار دارد، برای ۴۸ ساعت دسترسی به شبکه های اجتماعی محبوب از جمله توییتر، واتس اپ، فیسبوک و اینستاگرام را در دستکم سه شهر جنوبی ترکیه قطع کرد.

بر اساس تحلیل های موسسه Netblocks که بر دسترسی به اینترنت در سراسر دنیا نظارت دارد، مشترکان ترک تلکام در شهرهای «غازی انتپ»، «شانلی اورفا» و «هاتای» از ساعت ۹ صبح چهارشنبه تا صبح جمعه امکان دسترسی به پلتفرم های مذکور را نداشته اند.

ترکیه از زمان کودتای نافرجام ۲۰۱۶ به بزرگترین زندان روزنامه نگاران تبدیل شد و همین عامل تعدادی از ژورنالیست‌های ترک را برای فرار از تیغ سانسور دولت به سمت انتشار اخبار در شبکه های اجتماعی سوق داد. «آدرین شهباز»، مدیر تحقیقات فناوری در موسسه غیردولتی «خانه آزادی» در این باره می گوید:

بسیاری از شهروندان ترکیه برای دسترسی به اخبار موثق از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. با توجه به اتفاقاتی که در مناطق جنوب غربی و در ارتباط با منازعه سوریه در جریان است، تعجبی ندارد که مقامات به قطع دسترسی گسترده متوسل شده اند.

آدرین شهباز با اشاره به رویدادهای مشابه در ترکیه تاکید می کند که این آخرین باری نخواهد بود که شاهد قطع دسترسی شهروندان این کشور به شبکه های اجتماعی محبوب هستیم. با این حال نکته عجیب اینجاست که در موارد قبلی فیلتر شبکه های اجتماعی در محدوده گسترده ای رخ می داد اما در جریان حمله ارتش ترکیه به کردهای سوریه محدودیت‌ها تنها در برخی مناطق اعمال شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Py LordVaderX
    Py LordVaderX | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

    بی حیایی حقوق بگیران سفارتی و وقاحت انها پایانی ندارد چطور ترکیه و ایران را که رهبران ان با انتخاب ازاد مردم انتخاب می شوند را با یک مشت ترویست اسرائیلی که مردم کرد را به گروگان گرفته اند مقایسه می کنید
    زنده باد ترکیه
    زنده باد ایران
    زنده باد سوریه
    ??❤️????

  • آریا
    آریا | ۲۲ مهر ۱۳۹۸

    خردوغان توهم برش داشته. هزاران ساله منطقه خاورمیانه حتی یک آدم حسابی توش به وجود نیومده

    • Py LordVaderX
      Py LordVaderX | ۲۷ مهر ۱۳۹۸

      شما باز خودت را قاطی ادم کردی خراریا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی