ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حفظ محیط زیست
تکنولوژی

افشای کمک مالی گوگل به سازمان‌های منکر تغییرات اقلیمی

هنوز یک هفته از بیانیه گوگل در مورد اهمیت حفظ محیط زیست نمی گذرد که خبر رسیده این شرکت در پشت پرده به سازمان های منکر تغییرات اقلیمی به صورت مستمر کمک مالی می کند. ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۰

هنوز یک هفته از بیانیه گوگل در مورد اهمیت حفظ محیط زیست نمی گذرد که خبر رسیده این شرکت در پشت پرده به سازمان های منکر تغییرات اقلیمی به صورت مستمر کمک مالی می کند.

بر اساس گزارش گاردین یکی از اندیشکده های تحت حمایت گوگل «موسسه سازمان های رقابتی» (CEI) است که در متقاعد کردن ترامپ به خارج شدن از توافقنامه آب و هوایی پاریس نقشی اساسی ایفا کرد. در میان این موسسات نام هایی نظیر «انستیتوی کاتو»، «اتحادیه محافظه کار آمریکا» و اندیشکده محافظه کار «بنیاد هریتج» دیده می شود که سرسختانه در حال تلاش برای جلوگیری از تصویب قوانین زیست محیطی هستند.

حفظ محیط زیست

گوگل در واکنش به درخواست ها برای افشای مبلغ اختصاص یافته به نهادهای منکر تغییرات اقلیمی سکوت کرده اما سخنگوی این شرکت مدعی شده که همکاری با گروهی مثل CEI به معنی تایید دیدگاه های آنها نیست:

ما تقریبا تنها شرکتی هستیم که حتی در صورت مخالفت با سیاست اقلیمی سازمان ها به آنها کمک می کنیم.

البته گوگل در این زمینه تنها نیست و آمازون و مایکروسافت به خاطر پشتیبانی از نهادهایی نظیر CEI حتی از سوی کارمندان خودشان هم مورد انتقاد قرار گرفته اند. با این وجود نزدیکی به این نهادها چنان مزایایی برای غول های فناوری دارد که به هیچ وجه حاضر به قطع حمایتشان نیستند. برای مثل جف بزوس در برنامه اقلیمی جدید کمپانی متبوعش تنها به بازبینی سیاست‌های حمایتی اشاره کرده و زیر بار هیچ تعهدی برای دست کشیدن از همکاری با منکران تغییرات اقلیمی نرفته است.

دلیل حمایت کمپانی های بزرگ از CEI و امثالهم، نفوذ سیاسی قابل توجه این اندیشکده و دفاع آنها از قوانینی نظیر Communications Decency Act است که امتیازانی را برای گوگل و فیسبوک به همراه دارد. این اندیشکده همچنین از کمپانی های مذکور در پرونده های ضد انحصار نیز دفاع کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی