ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در مورد علت کار نکردن فیس آیدی با عینک آفتابی توضیح می‌دهد

فیس آیدی یکی از مهم ترین قابلیت های امنیتی آیفون هاست ولی در صورتی که کاربر عینک آفتابی داشته باشد به درستی عمل نخواهد کرد. اپل در مورد این مشکل و راه حل آن توضیحاتی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۰۸:۳۰

فیس آیدی یکی از مهم ترین قابلیت های امنیتی آیفون هاست ولی در صورتی که کاربر عینک آفتابی داشته باشد به درستی عمل نخواهد کرد. اپل در مورد این مشکل و راه حل آن توضیحاتی ارائه داده که در ادامه می خوانید.

مشکل درست کار نکردن فیس آیدی از زمان آیفون X وجود داشت. کاربرانی که 1000 دلار برای خرید این گوشی هزینه کرده بودند از سرعت پایین این ویژگی امنیتی و شناسایی نشدن چهره خود در صورتی که گوشی در زاویه خاصی قرار می گرفت شاکی بودند.

با از راه رسیدن خانواده آیفون 11 فیس آیدی هم بهبود چشمگیری پیدا کرد. حالا از زوایای بیشتری می توان قفل گوشی را باز کرد و سرعت شناسایی چهره نیز بیشتر شده است. اما باز هم یک مشکل وجود دارد؛ در صورتی که کاربر عینک آفتابی روی صورت داشته باشد این ویژگی به درستی کار نمی کند و کاربر مجبور است قفل گوشی را به صورت دستی باز کند.

توضیحات اپل در مورد علت کار نکردن فیس آیدی با عینک آفتابی

اما علت کار نکردن فیس آیدی با عینک آفتابی چیست؟ اپل می گوید این ویژگی برای باز کردن قفل گوشی به سه عضو نیاز دارد: چشم ها، بینی و دهان. در صورتی که یکی از این عضوها به درستی تشخیص داده نشوند، قفل گوشی باز نخواهد شد.

به گفته کمپانی کوپرتینویی فیس آیدی در طیف 930 تا 950 امواج فروسرخ فعالیت می کند. این یعنی با عینک هم می توان قفل گوشی را باز کرد ولی به شرطی که شیشه های آن مات نباشند. برای اینکه امواج فروسرخ توانایی تشخیص چشمان از پشت عینک را داشته باشد، شیشه های عینک باید ضریب انتقال بالا و انعکاس نور کمی داشته باشند.

اپل می گوید «تمامی عینک های دودی» توسط فیس آیدی قابل تشخیص هستند، اما همه چیز به ضریب انتقال شیشه آنها بستگی دارد. اگر ضریب انتقال بالا باشد امواج فروسرخ می توانند چشم ها را تشخیص دهند. ولی در صورتی که کاربر عینک آفتابی خلبانی با شیشه های با انعکاس بسیار بالا روی چشمانش گذاشته باشد، فیس آیدی عمل نخواهد کرد.

می توان با غیرفعال کردن یک لایه امنیتی در آیفون کاری کرد تا فیس آیدی با تقریباً همه عینک های دودی عمل کند. ما چنین کاری را پیشنهاد نمی کنیم اما می توانید با رفتن به قسمت فیس آیدی در بخش تنظیمات آیفون، گزینه Require Attention for Face ID را غیر فعال کنید. با این کار یک سطح امنیتی مهم از میان برداشته می شود ولی حداقل می توانید بدون برداشتن عینک خود در یک روز آفتابی قفل گوشی خود را باز کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی