ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز لیبرا
تکنولوژی

ویزا، مسترکارت و چند کمپانی سرشناس دیگر از انجمن لیبرا جدا شدند

بلندپروازی های فیسبوک برای گسترش قلمروی خود با رمزارز بین المللی لیبرا هر روز کمرنگ تر از قبل می شود و حالا تعدادی از مهمترین شرکای این پروژه از جمله مستر کارت و ویزا از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۰

بلندپروازی های فیسبوک برای گسترش قلمروی خود با رمزارز بین المللی لیبرا هر روز کمرنگ تر از قبل می شود و حالا تعدادی از مهمترین شرکای این پروژه از جمله مستر کارت و ویزا از ادامه راه پا پس کشیده اند.

همزمان با افزایش فشار نهادهای ناظر بین المللی بر این پروژه، تعدادی از نام های بزرگ انجمن لیبرا از جمله ویزا، مسترکارت، EBay، استرایپ و یک کمپانی سرشناس حوزه پرداخت در آمریکای لاتین به نام Mercado Pago از این پروژه کناره گیری کرده اند. پیش از این هم پی پال بدون اشاره به دلیل خاصی عطای عضویت در انجمن را به لقایش بخشیده بود.

با جدا شدن این شرکت ها از انجمن لیبرا عملا هیچ بازیگر بزرگی در زمینه پرداخت در آن باقی نمانده و فیسبوک دیگر نمی تواند روی کمک این شرکت ها برای تبدیل لیبرا به ارزهای رایج و تسهیل تراکنش ها حساب باز کند. در واقع اعضای فعلی این انجمن از جمله لیفت و ودافون بیشتر شامل شرکت های فعال در زمینه تاکسی اینترنتی، سرمایه گذاری، مخابرات، بلاکچین و فناوری‌های دیگر است.

در حالی که رمزارز لیبرا هنوز ارائه نشده بسیاری از سازمان های ناظر آن را زیر ذره بین برده اند و در جدیدترین مورد هم کمیسیون اروپا سوالاتی در مورد ثبات اقتصادی این ارز دیجیتال و حریم خصوصی داده‌های کاربران مطرح کرده است. ظاهرا همین عامل باعث دلسردی مدیران ویزا شده چرا که در بیانیه خود به این نکته هم اشاراتی داشته اند:

ویزا فعلا تصمیم گرفته به انجمن لیبرا ملحق نشود. ما به ارزیابی شرایط ادامه می دهیم و تصمیم نهایی را بر اساس فاکتورهایی نظیر توانایی این انجمن برای برآورده کردن انتظارات سازمان های ناظر اتخاذ خواهیم کرد.

سه روز قبل هم سناتورهای دموکرات به ویزا، مسترکارت و استرایپ هشدار داده بودند که عواقب پیوستن به این پروژه را بسنجند چرا که احتمالا به افزایش فعالیت مجرمانه در سطح بین المللی منجر خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی