ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هزینه تولید آیفون 11 پرو مکس برای اپل چقدر است؟

همان طور که می دانید آیفون 11 هم اکنون به قیمت 700 دلار به فروش می رسد و مدل 512 گیگابایتی آیفون 11 پرو مکس هم حدود 1450 دلار قیمت دارد؛ اما هزینه تولید آیفون ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۰۵

همان طور که می دانید آیفون 11 هم اکنون به قیمت 700 دلار به فروش می رسد و مدل 512 گیگابایتی آیفون 11 پرو مکس هم حدود 1450 دلار قیمت دارد؛ اما هزینه تولید آیفون چقدر است؟ برآوردها نشان می دهد اختلاف قیمت قطعات به کار رفته در این گوشی و قیمت فروش آن بسیار بیشتر از آن چیزیست که فکر می کنید.

هر سال شرکت هایی مثل iFixit و Techinsights که گوشی های جدید را کالبدشکافی می کنند، برآوردی هم از قیمت قطعات به کار رفته در این محصولات انجام می دهند. طبق گزارش امسال تک اینسایت، نمایشگر 6.5 اینچی چشم نواز آیفون 11 پرو مکس برای شرکت اپل حدود 66.5 دلار آب می خورد. جالب اینکه اپل برای تعویض نمایشگر این گوشی از شما 329 دلار هزینه می گیرد.

مجموعه قطعات آیفون 11 پرو مکس
مجموعه قطعات آیفون 11 پرو مکس

باتری به کار رفته در آیفون 11 پرو مکس هم حدود 10.5 دلار قیمت دارد. ماژول دوربین سه گانه این گوشی با عملکرد مثال زدنی، در مجموع 73.5 دلار می ارزد و مابقی گوشی اعم از پردازنده اصلی، مودم، حافظه و دیگر مدارات مجتمع نیز روی هم رفته 159 دلار هزینه خواهند داشت. سنسورها، کابل کشی ها، بوردها و دیگر قطعات متفرقه هم در مجموع 181 دلار روی دست اپل گذاشته اند.

با این حساب، مجموع هزینه قطعات به کار رفته در آیفون 11 پرو مکس حدود 490.5 دلار خواهد بود، که به مراتب کمتر از قیمت فروش این دستگاه است. البته می دانیم اپل هزینه های دیگری هم دارد، از جمله هزینه تولید و مونتاژ قطعه، ارسال و توزیع در سرتاسر جهان، نرم افزار، مارکتینگ، تحقیق و توسعه و دیگر موارد.

با این حال اختلاف قیمت قطعات به کار رفته در مدل پایه آیفون 11 پرو مکس و قیمت فروش آن چیزی حدود 600 دلار می شود. اینکه چقدر از این 600 دلار صرف هزینه های مختلف می شود و چه مقدار از آن به جیب اپل می رود را فقط می توان حدس زد.

گفتنیست همین ماجرا در سال های قبل هم وجود داشت. آیفون XS مکس 256 گیگابایتی با قیمت فروش 1250 دلار، فقط 443 دلار قطعه دارد که اختلاف 807 دلاری را نشان می دهد. همچنین می توان دید که اپل امسال به ازای تولید هر آیفون، درآمد بسیار کمتری نسبت به سال گذشته دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Djpooria
    Djpooria | ۲۰ مهر ۱۳۹۸

    برند اپل فقط به درد این دوره زمونه میخوره که به ندرت میشه توش آدمهایی دید که زوال عقل ندارند!
    من ۴ و ۵اس داشتم چون در زمان خودشون بهترین بودند ولی امروز با یک چهارم قیمت آخرین آیفون ، گوشی دارم که در تمام زمینه ها آیفون رو نابود میکنه.(حرف مردم رو هم بریزید تو سطل آشغال)

    • King Hd
      King Hd | ۲۰ مهر ۱۳۹۸

      حتما بجای گوشی پاره آجری چیزی خریدی که بزنی به ایفون تو همه زمینه ها نابودش میکنه از صفحه نمایش بگیر تا دوربین
      :D

      • Dale
        Dale | ۲۰ مهر ۱۳۹۸

        به جای مزخرف گویی یکم تعمل داشته باش.خب راست میگه

    • مجید
      مجید | ۲۱ مهر ۱۳۹۸

      باهات موافقم. منم 4s داشتم و معرکه بود زمان خودش ولی الان دیگه اپل اپل سابق نیست!

مطالب پیشنهادی