ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز
تکنولوژی

قیمت بیت کوین در ده سال اخیر چقدر افزایش یافته است؟

هیچ کالای سرمایه ای دیگری در طول تاریخ بشر به اندازه بیت کوین موفق نبوده است. مکانیسم پیاده سازی این رمزارز به درستی جواب داده و بازار هم به خوبی از آن استقبال کرده است. ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۱۵

هیچ کالای سرمایه ای دیگری در طول تاریخ بشر به اندازه بیت کوین موفق نبوده است. مکانیسم پیاده سازی این رمزارز به درستی جواب داده و بازار هم به خوبی از آن استقبال کرده است. اگرچه پیش بینی قیمت بیت کوین یکی از بحث های داغ دنیای تکنولوژی و اقتصاد محسوب می شود، اما آیا می توانید افزایش قیمت این رمزارز طی ده سال اخیر را حدس بزنید؟

ده سال قبل در چنین روزی و طی اولین تراکنش بازار سرمایه دیجیتال، 5050 بیت کوین به مبلغ 5 دلار و 2 سنت فروخته شد. ثبت این تراکنش داخل بلاکچین، نقطه عطفی برای بیت کوین و دنیای ارزهای دیجیتال محسوب می شود. با احتساب قیمت 8400 دلاری بیت کوین در زمان نگارش این مطلب، قیمت 5050 بیت کوین به 42 میلیون و 420 هزار دلار می رسد. بنابراین طی یک دهه، بیت کوین 845 میلیون درصد افزایش قیمت داشته است.

بیت کوین

یکی از دلایل اصلی افزایش باورنکردنی قیمت بیت کوین، پایین نگه داشتن عرضه در مقابل تقاضای بازار است. از زمان معرفی، همواره تقاضا برای بیت کوین بیشتر از عرضه بوده و اکنون با وجود حدود 17 میلیون بیت کوین استخراج شده، باز هم چنین وضعیتی را می بینیم.

در سال جاری با وجود کاهش 40 درصدی قیمت بیت کوین، باز هم شاهد افزایش 120 درصدی قیمت این رمزارز هستیم. برای مقایسه، جالب است بدانید طلا در بازاری به مراتب بزرگ تر، فقط 16.5 درصد رشد داشته است.

البته عملکرد خوب بیت کوین در 10 سال گذشته را نمی توان معیاری برای پیش بینی دقیق آینده در نظر گرفت. با این حال نمودارهای لگاریتمی نشان می دهند افزایش قیمت بیت کوین در دهه آینده هم ادامه خواهد یافت و رسیدن قیمت این رمزارز تا سال 2021 به یکصد هزار دلار چندان دور از ذهن نیست.

بدین ترتیب، بیت کوین را می توان یکی از موفق ترین گزینه های سرمایه گذاری بلندمدت در نظر گرفت که تغییرات بسیار زیاد آن در کوتاه مدت، تأثیر چندانی بر عملکرد درازمدت آن نخواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی