ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
نرم افزار و اپلیکیشن

دروغ پراکنی نامزد انتخابات آمریکا در فیسبوک برای مقابله با دروغ پراکنی در فیسبوک

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای جلب توجه شهروندان به سیاست نادرست فیسبوک به روش جالبی متوسل شده است. «الیزابت وارن»، از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دیروز با انتشار پستی عجیب ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۴

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای جلب توجه شهروندان به سیاست نادرست فیسبوک به روش جالبی متوسل شده است.

«الیزابت وارن»، از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ۲۰۲۰ دیروز با انتشار پستی عجیب در فیسبوک سر و صدای زیادی به پا کرد. این مطلب در قالب پست تبلیغاتی و با مضمون زیر منتشر شده بود:

خبر فوری: مارک زاکربرگ و فیسبوک دقایقی قبل حمایت خود از انتخاب مجدد دونالد ترامپ را اعلام کردند.

هرچند در خط بعدی کذب بودن خبر اعلام شده بود اما ناشر مطلب با اینکار یکی از سیاست های جنجالی فیسبوک را به چالش کشیده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

یکی از راهکارهای فیسبوک برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست «واقعیت سنجی» یا fact-check مطالب است. با این حال فیسبوک در تصمیمی عجیب  پست های سیاستمداران را از این قاعده مستثنی کرده است. بنابرین هرچند مطلب وارن دروغ بوده اما به خاطر مصونیت سیاسی مطلبش منتشر شده است.

الیزابت وارن در ادامه پست زاکربرگ را متهم کرده که با اینکار دست ترامپ را در دروغ پراکنی باز گذاشته و با پرداخت پول های هنگفت این دروغ ها را به خورد شهروندان آمریکایی می دهد. همچنین وی در صفحه توییترش فیسبوک را به ماشین انتشار اطلاعات نادرست در ازای دریافت پول تشبیه کرد.

تا کنون نه فیسبوک و نه کاخ سفید به این کار الیزابت وارن واکنش نشان نداده اند. این کمپانی اوایل ماه جاری دلیل مستثنی شدن سیاستمداران از این قانون را اینگونه شرح داد:

وظیفه ما نیست که در صحبت‌های سیاستمداران مداخله کنیم. با این حال اگر پست‌هایی از آن‌ها ببینیم که می‌تواند منجر به خشونت و آسیب در دنیای واقعی شود، آن‌ها را حذف خواهیم کرد.

هرچند این شبکه اجتماعی اعلام کرده که تبلیغات سیاستمداران که برای انتشار آن‌ها هزینه شده همچنان باید از دستورالعمل‌های عمومی فیسبوک تبعیت کنند، اما اوایل ماه جاری از حذف پست تبلیغاتی و نادرست کمپین ترامپ در مورد «جو بایدن» سرباز زد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی