ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شهرک صنعتی در دره میمون‌ها؛ کشف 30 کارگاه قدیمی در منطقه لوگزور مصر باستان

وزیر باستان‌شناسی مصر خبر از کشف یک کارگاه در منطقه لوگزور مصر می‌دهد. به گفته وی، منطقه‌ای که توسط باستان شناسان کشف شده است بیشتر شبیه یک شهرک صنعتی بوده که هدف آن تولید محصولات مختلف ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۸

وزیر باستان‌شناسی مصر خبر از کشف یک کارگاه در منطقه لوگزور مصر می‌دهد. به گفته وی، منطقه‌ای که توسط باستان شناسان کشف شده است بیشتر شبیه یک شهرک صنعتی بوده که هدف آن تولید محصولات مختلف برای خانواده سلطنتی عنوان شده است.

منطقه لوگزور (Luxor) که به دو ناحیه دره غربی یا دره میمون‌ها و دره شرقی یا دره پادشاهان تبدیل می‌شود، تاریخی غنی و عجیبی را در دل خود جای داده است. البته بیشتر اکتشافات مربوط به دره غربی می‌شود. باستان شناسان در این منطقه کارگاه‌هایی را پیدا کرده‌اند که هرکدام وظیفه خاصی را داشته‌اند. برای مثال باستان شناسان موفق شده‌اند که کارگاهی را پیدا کنند که وظیفه اعضای آن تمیز کردن صندلی‌های مخصوص مراسم مومیایی کردن فراعنه بوده است.

منطقه لوگزور

قدمت یکی از کارگاه‌های سفالگری‌ منطقه لوگزور به ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح بر می‌گردد. همچنین باستان شناسان موفق شده‌اند که در این منطقه نوعی کوره پیدا کنند که حدس می‌زنند مخصوص پخت سفال‌ و فلزات بوده است. همچنین چاه آبی پیدا شده است که انتظار می رود کارگران از آن برای نوشیدن آب استفاده کنند. بر اساس گفته‌های وزیر باستان شناسی، کشف این منطقه، به درک شرایط کاری آن زمان کمک شایانی می‌کند.

اکتشافات منطقه لوگزور از ابتدا با اهداف دیگری صورت گرفته بود. باستان شناسان امیدوار بودند که در دره میمون‌ها بتوانند مقبره‌های ملکه نفرتیتی و دخترش آنخسن آمون را پیدا کنند. با این حال پس از کشفیات اخیر، انتظار می‌رود که مقبره‌های پادشاه آمن هوتپ اول، توت موس دوم و رامسس هشتم را نیز پیدا کنند.

منطقه لوگزور

در دره شرقی یا دره پادشاهان نیز این تیم موفق شده‌اند که مقبره‌ای پیدا کنند که همچنان ابزار آلات استفاده شده برای کندن آن در محل باقی‌مانده بودند. بر اساس گفته‌های وزیر، کشفیات اخیر دره پادشاهان، بزرگترین کشفیات گزارش شده پس از اکتشاف مقبره پادشاه توت بوده که در نزدیکی مقبره‌های شاه رامسس هفتم، حتشپسوت و رامسس سوم رخ داده است.

این کشفیات منطقه لوگزور در نوع خود جالب هستند، زیرا تاریخ مصر آنقدر غنی است که پس از این همه سال باستان شناسان هنوز می‌توانند مقبره‌های جدیدی را کشف کنند و به همراه آن ‌ها هزاران ابزار و اطلاعات از نوع سبک زندگی آن زمان نیز به دست بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی