ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2020-lamborghini-huracan-evo (13)
خودرو

واکنش فولکس واگن به خبر فروش برند لامبورگینی

فولکس واگن بزرگ ترین گروه خودروسازی جهان به شمار می رود. این کمپانی در واقع مادر برندهای مطرح دیگری چون بوگاتی، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، اشکودا، سئات، مان و دوکاتی محسوب می شود. با توجه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۰

فولکس واگن بزرگ ترین گروه خودروسازی جهان به شمار می رود. این کمپانی در واقع مادر برندهای مطرح دیگری چون بوگاتی، آئودی، پورشه، لامبورگینی، بنتلی، اشکودا، سئات، مان و دوکاتی محسوب می شود.

با توجه به اینکه صنعت خودرو در آستانه تغییراتی انقلابی قرار دارد، فولکس واگن تصمیم گرفته تا سال 2030 خود را با شرایط جدیدی که به وجود خواهد آمد، هماهنگ تر کند. انتظار می رود با این استراتژی ارزش برند و سهم گروه فولکس واگن از بازار افزایش یابد.

vw-brands

اما گزارش اخیری که بلومبرگ در این باره منتشر کرده، حاوی نکته جالبی است. طبق این گزارش، مقامات خودروساز آلمانی به دنبال تمرکز بر برندهای اصلی فولکس واگن، پورشه و آئودی بوده و واگذاری برند لامبورگینی یا فروش سهام آن را بررسی می کنند.

در حال حاضر استقبال از محصولات کنونی لامبورگینی به ویژه کراس اوور اسپرت اوروس در سطح بالایی قرار دارد، به همین جهت وضعیت شرکت لامبورگینی به لحاظ سوددهی بسیار مطلوب است. بنابراین گزارش بلومبرگ کمی عجیب و متناقض به نظر می رسد.

با گذشت تنها مدتی کوتاه، فولکس واگن به گزارش بلومبرگ واکنش نشان داده و گفته این کمپانی هیچ تصمیمی برای فروش یا عرضه عمومی برند لوکس لامبورگینی ندارد.

ماه گذشته میلادی هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن گفته بود این شرکت به دنبال آزادسازی منابع برای توسعه و تولید انبوه مدل های برقی است. برخی از این جمله آقای دیس چنین برداشت کرده بودند که فولکس واگن برندهایی مثل لامبورگینی و اشکودا را واگذار خواهد کرد، زیرا دو برند مذکور در مناطق جغرافیایی محدودتری به فروش رسیده و تیراژ تولید کمتری دارند.

همانطور که قبلا به اطلاعتان رسانده ایم، فولکس واگن در دوران مدیریت فردیناند پیئش (Ferdinand Piëch) فقید به یک غول خودروسازی تبدیل شد. تملک سه برند بزرگ بنتلی، بوگاتی و لامبورگینی در عرض یک سال، جزو شاخص ترین اتفاقات رخ داده در زمان مدیریت آقای پیئش بین سال های 1993 تا 2015 بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ramin
    ramin | ۲۲ مهر ۱۳۹۸

    ایلان ماسک کار خودشو کرد

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۲ مهر ۱۳۹۸

    خوبه تكذيب كردن، ولي خب احتمالا از برنداش كم كنه... ممكنه اصل خبر درست باشه

    ولي اين ساده لوح بازياي اروپايي هم خودشونو نابود ميكنه هم بقيه كمپاني هاي سابقه دارو،

    اينقد بفروش بفروش راه انداختن تكنولوژي هايي كه سالها شركت هاي مختلف زحمت كشيدن رو حاضر اماده ميدن به شركت هاي چيني ، بعد همونا شاخ ميشن تو بازار هاي مختلف...

    خدايي حيف برندايي مثل ميتسوبيشي و مزدا نيست كه به لحاظ مالي در فشارن؟!
    بعد هزار تا شركت كوچك و بزرگ چيني اول با كپي بعدم با خريد تكنولوژي يكي يكي بازارا رو تصرف ميكنن...

    • ramin
      ramin | ۲۲ مهر ۱۳۹۸

      شرکت های بزرگ مجبورن با نسل جدید خودرو ها یعنی خودران و برقی خودشون رو سازگار کنن وگرنه مثل نوکیا و یاهو از بازار حذف میشن

  • آریا
    آریا | ۲۲ مهر ۱۳۹۸

    احتمالا این اروپایی های ابله میفروشنش به چین ? ?

مطالب پیشنهادی