ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آلگرامو
تکنولوژی

راهکار استارتاپ آلگرامو برای کاهش مصرف پلاستیک: تحویل مواد شوینده در محل

استارتاپ شیلیایی «آلگرامو» برای کاهش مصرف بطری‌های پلاستیکی ایده‌ای جالب در سر دارد. شهروندان سانتیاگو می‌توانند بطری‌های مایع ظرفشویی و مواد شوینده خود را به یکی از وندینگ ماشین‌‌های (دستگاه فروش خودکار) نزدیک خود ببرند ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۳۰

استارتاپ شیلیایی «آلگرامو» برای کاهش مصرف بطری‌های پلاستیکی ایده‌ای جالب در سر دارد. شهروندان سانتیاگو می‌توانند بطری‌های مایع ظرفشویی و مواد شوینده خود را به یکی از وندینگ ماشین‌‌های (دستگاه فروش خودکار) نزدیک خود ببرند و بطری را پر کنند.

این وندینگ ماشین که به یک دوچرخه الکتریکی متصل شده است با کد‌های RFID مشخصی که روی بطری‌ها درج می‌کند، به مشتری‌های خود به ازای هر بار پر کردن مجدد بطری‌ها، تخفیف می‌دهد. این کار باعث می‌شود که کاربران این سرویس، یک بطری مشخص را بارها به این ماشین‌ها آورده تا آن‌ها را پر کنند.

برایان باور یکی از کارمندان بخش همکاری‌های استراتژیک آلگرامو می‌گوید:

ما با این کار رابطه بین مصرف بطری‌های پلاستیکی و تولید پسماند‌های مربوطه را از بین برده‌ایم.

آلگرامو

این نحوه کارکرد آلگرامو (به معنی گرم) بیشتر خانواده‌های طبقه متوسط را هدف قرار داده است. این استارتاپ به کاربران اجازه می‌دهد که حساب خود را در یک کیف پول مجازی متصل به کد RFID درج شده روی بطری‌ها، شارژ کنند و از طریق اعتبار موجود در حساب خود، برای دفعات بعدی که می‌خواهند بطری‌های خود را مجددا پر کنند، تخفیف بگیرند.

این روش اجازه می‌دهد تا آلگرامو مواد شوینده را با قیمت کمتری نسبت به فروشگاه‌ها به فروش برساند، زیرا مشتری‌ها پول کمتری برای این بطری‌ها پرداخت می‌کنند و دیگر مجبور به پرداخت هزینه برندینگ نیستند. بر اساس تحقیقات این استارتاپ، در بعضی از محصولات کوچک، ۵۰ درصد هزینه خریداری محصول فقط برای بسته بندی و برندینگ است.

آلگرامو

آلگرامو می‌تواند محصولات شوینده خود را تا ۳۰ درصد زیر قیمت فروشگاه‌ها در اختیار مشتری‌های خود قرار دهد و همچنین کاربران با هر بار بازگرداندن بطری‌های خود، ۱۱ درصد تخفیف اضافه هم دریافت می‌کنند.

کمپانی آلگرامو تنها در سطح شهر سانتیاگو سرویس‌های خود را ارائه نمی‌دهد. این کمپانی در اکثر فروشگاه‌ها نیز خدمات خود را در اختیار کاربران قرار داده و قصد دارد به زودی وارد بازار آمریکا نیز بشود. شرکت Closed Loop Ventures یکی از شرکت‌هایی است که در این گونه استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری می کند و امیدوار است که پای آلگرام را نیز به کشور آمریکا باز کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی