ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیبرا
تکنولوژی

گروه هفت: رمزارز پایدار اقتصاد جهانی را تهدید می‌کند

وزرای هفت کشور صنعتی جهان (گروه هفت) پیش نویس گزارشی را آماده کرده اند که در آن رمزارز پایدار یا استیبل کوین (Stablecoin) به عنوان تهدیدی برای اقتصاد دنیا معرفی شده است. در گزارش مذکور ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۳۰

وزرای هفت کشور صنعتی جهان (گروه هفت) پیش نویس گزارشی را آماده کرده اند که در آن رمزارز پایدار یا استیبل کوین (Stablecoin) به عنوان تهدیدی برای اقتصاد دنیا معرفی شده است.

در گزارش مذکور علاوه بر خطرات رمزارزها، به رمزارز فیسبوک یعنی لیبرا نیز اشاره شده و نوشته شده در صورتی که اعضای انجمن لیبرا مسائل قانونی مربوط به آنرا هم رفع کنند، این رمزارز تاییدیه لازم از رگولاتورها را نخواهد گرفت. قسمتی از گزارش گروه هفت را در این رابطه می خوانید:

«گروه هفت معتقد است تا زمانی که چالش های قانونی، رگولاتوری و خطرات دیگر پیرامون رمزارزهای پایدار مرتفع نشده اند، هیچ کدام از آنها نباید مجوز فعالیت بگیرند. رفع شدن خطرات نیز لزوماً به معنی اخذ تاییدیه صد درصدی از جانب رگولاتورها نخواهد بود.»

رمزارز لیبرا

گروه هفت در ادامه گزارش خود به پتانسیل رشد سریع رمزارزها اشاره کرده و آنها را به عنوان عامل از بین برنده رقابت و همچنین تهدیدی برای ثبات وضعیت اقتصادی ارزیابی کرده است.

رگولاتورهای جهانی یک به یک در حال پشت کردن به لیبرا هستند. بانک مرکزی بریتانیا اخیراً مقرراتی را وضع کرده که این رمزارز پیش از فعالیت در این کشور باید با آنها کنار بیاید.

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل فیسبوک قرار است اواخر ماه جاری میلادی در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا در مورد لیبرا سوگند یاد کند. «مکسین واترز» (Maxine Waters)، رییس این کمیته و یکی از نمایندگان حزب دموکرات از منتقدین سرسخت لیبرا است. کمیته مذکور اوایل سال جاری میلادی پیش نویس قانون عدم ورود شرکت های فناوری بزرگ به حوزه مالی را امضا کرده بود.

پیش بینی می شود گزارش مذکور به معنی تیر خلاص بر پیکر نیمه جان لیبرا باشد. اعضای انجمن لیبرا یکی پس از دیگری در حال تنها گذاشتن رمزارز فیسبوک هستند. اواسط مهر ماه شرکت های مالی بزرگ با اعلام عدم پشتیبانی از رمزارز فیسبوک آنرا یک قدم دیگر به لبه پرتگاه نزدیک کردند. استارتاپ بانکی کارنت (Current) نیز به دلیل تشابه لوگوی کیف پول کالیبرا با این کمپانی، از فیسبوک شکایت کرد.

گزارش گروه هفت در این هفته و در نشست سالانه صندوق بین المللی پول (IMF) به وزرای مالی اعطا خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی