ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

یوروپل: بیت کوین همچنان رمزارز محبوب در دارک وب است

به گزارش سازمان پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل)، بیت کوین همچنان رمزارز محبوب خلافکاران در دارک وب است. به گفته این سازمان خلافکاران با افزایش آگاهی در مورد مسائل امنیتی، به دنبال پنهان کردن هر چه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

به گزارش سازمان پلیس اتحادیه اروپا (یوروپل)، بیت کوین همچنان رمزارز محبوب خلافکاران در دارک وب است. به گفته این سازمان خلافکاران با افزایش آگاهی در مورد مسائل امنیتی، به دنبال پنهان کردن هر چه بیشتر ردپای خود در فضای مجازی بوده و کم کم در حال مهاجرت به گزینه های امن تر هستند.

سازان مذکور در آخرین گزارش خود در مورد جرایم سازمان یافته اینترنتی می گوید:

«در گذشته از علاقه درصد کمی از مجرمین به رمزارز مونرو (Monero) صحبت کردیم، اما بیت کوین همچنان انتخاب اول کاربران معمولی و همچنین خلافکاران است.»

بیت کوین در دارک وب

یوروپل معتقد است رواج بیت کوین در اقتصاد زیرزمینی ناشی از محبوبیت آن در بازار، خصوصاً در بازارهای دارک وب است. در اکثر حملات باج افزاری نیز معمولاً بیت کوین درخواست می شود. به عقیده پلیس اتحادیه اروپا حملات باج افزاری جزو مهم ترین جرایم سایبری هستند که این سازمان با آنها سر و کار دارد.

با وجود اینکه بیت کوین به انتخاب اول هکرها تبدیل شده، اما با این وجود به گفته مقامات امنیتی خلافکاران در حال رفتن به سمت رمزارزهای امن تر هستند و با افزایش آگاهی در مورد مسائل امنیتی، تعداد بیشتری از آنها به سمت رمزارزهای دیگر خواهند رفت. در ادامه گزارش یوروپل در همین رابطه آمده:

«تمایل خلافکاران به استفاده از رمزارزهای جایگزین، بیشتر در بازارهای دارک نت به چشم می خورد. بسیاری از فروشندگان رمزارز مونرو را قبول می کنند و در برخی موارد فقط با آن داد و ستد می کنند.»

در بسیاری از حملات باج افزاری هکرها در قبال بازگردانی فایل های رمزگذاری شده بیت کوین درخواست می کنند. در یکی از جدیدترین حملات که تابستان امسال صورت گرفت، هکرها خطوط تلفن، سرورها و شبکه های ایمیل شهر لیک سیتی در ایالت فلوریدا آمریکا را از کار انداخته و درخواست 42 بیت کوین به ارزش 500 هزار دلار کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی