ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسول
تکنولوژی

جنگ میان کنسول ها در سال ۲۰۲۰ به رقابتی جذاب تبدیل خواهد شد

سال آینده برای گیمرها سالی جذاب خواهد بود. کنسول جدید سونی و مایکروسافت معرفی می‌شوند، سرویس‌های پخش آنلاین بازی برای رقابت با بزرگان پا به عرصه می‌گذارند و شاهد نوآوری‌های جدیدی در القای حس فیزیکی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۲ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

سال آینده برای گیمرها سالی جذاب خواهد بود. کنسول جدید سونی و مایکروسافت معرفی می‌شوند، سرویس‌های پخش آنلاین بازی برای رقابت با بزرگان پا به عرصه می‌گذارند و شاهد نوآوری‌های جدیدی در القای حس فیزیکی بازی به کاربران خواهیم بود.

اما آیا این همه کمپانی که با هم در عرضه بازی رقابت می‌کنند، سر جنگ هم خواهند داشت؟ ابتدای نسل هشتم، مایکروسافت تصمیم گرفت ایده کاربران نسبت به کنسول Xbox One را عوض کند و دستگاه خود را به عنوان ابزاری همه‌کاره، در خانه کاربران قرار دهد. مایکروسافت می‌خواست استفاده از کینکت را فراگیر کرده و کنسول خود را به جعبه‌ای جادویی با قابلیت‌هایی فراتر از اجرای بازی تبدیل کند.

اما این کمپانی آمریکایی با صورت به زمین خورد و ایده کینکت و کنسول به جای تمام دستگاه‌های مورد نیاز را هم به درون سطل آشغال انداخت. از آن تاریخ به بعد، کنسول Xbox One کمی سر و سامان گرفت و بازی‌های خوبی هم برای آن منتشر شد. همچنین مایکروسافت با معرفی سیستم پخش آنلاین بازی xCloud قصد دارد تا تجربه بازی‌های Xbox را محدود به این کنسول نکند و تقریبا هر کسی با دسترسی به اینترنت (البته اینترنت درست و حسابی)، را زیر چتر خود پوشش دهد. اما این غول ردموندی، نسل هشتم را به همتای ژاپنی خود واگذار کرد.

کنسول

سونی با معرفی کنسول PS4 گوی سبقت را از مایکروسافت ربود و به پرفروش‌ترین کنسول ۶ - ۷ سال گذشته تبدیل شد. بازی‌های انحصاری با کیفیت و قیمت اولیه پایین‌تر باعث شد تا توجهات به این کنسول بیش از نسل قبلی آن جلب شود و عملا سونی این نسل را به نام خود بزند. سونی با تایید نام کنسول PS5 و معرفی قابلیت‌های جدید به کنترلر آن و همچنین بهبود‌های گرافیکی فراوان مانند پشتیبانی از کیفیت 8K و قابلیت Ray Tracing، عزم خود را جزم کرده که از همین اول شروعی قدرتمند داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های معرفی شده نسل نهم کنسول سونی، ماشه‌های تطابق پذیر کنترل‌های PS5 خواهد بود. این قابلیت حس مقاومت مختلفی را در ماشه‌ها به وجود می‌آورد که به گفته سونی، در هنگام کشیدن کمان در بازی یا در هنگام رها کردن آن، مقاومت‌های مختلفی را از سمت کنترلر دریافت می‌کنید. این قابلیت باعث می شود که کاربران مانند قبل صرفا به لرزش موتور درون کنترل بسنده نکنند.

کنسول

ویژگی تطابق پذیری ماشه‌ها به تنهایی باعث می‌شود تا شاهد خلق لحظات جذابی در بازی‌ها باشیم. مثلا بازخوردی که از سعی کردن برای باز کردن درب بسته در یک بازی ترسناک دریافت می‌کنید با بازخورد رانندگی در جاده‌های خاکی، همگی باهم متفاوت خواهند بود و فقط شدت لرزش آن‌ها با هم فرق نخواهد داشت. این ویژگی، اگر توسط توسعه‌دهندگان بازی‌ها مورد پذیرش قرار گیرد، به کلی می‌تواند تجربه بازی‌های نسل نهم را از نسل فعلی متمایز کند.

کنسول

در این میان نینتندو هم نباید فراموش کرد که پس از چند سال ناکامی مطلق با کنسول وی یو، بالاخره توانست توجه توسعه‌دهندگان مستقل را به خود جلب کند و فروش امیدوار کننده‌ای را تجربه کند. البته سال آینده تنها محدود به حضور این ۳ رقیب قدیمی نمی‌شود و گوگل، اکولوس و اپل هم وارد صنعت گیمینگ خواهند شد.

گوگل با پروژه استادیا قصد دارد که به کاربران امکان تجربه بازی های جدید را بدون خریدن کنسول یا دسکتاپ گران‌قیمت اهدا کند. اپل هم با معرفی اپل آرکید برای سیستم‌عامل‌های خود به خصوص TvOS قصد دارد تا سهمی از این بازار داغ داشته باشد. اکیلس هم که به تنهایی در حال پیش‌بردن تجربه بازی‌های واقعیت مجازی است و در این میان شاید کمی توسط HTC و ولو، آزار ببیند.

کنسول

چیزی که برای کاربران مهم است، قدرت انتخاب خواهد بود که با توجه به رقابت ۵ - ۶ کمپانی بزرگ در زمینه گیمینگ، بعید به نظر می رسد کمبودی در این زمینه احساس شود. همین رقابت چند نفره باعث شده است که سال ۲۰۲۰ برای گیمر‌ها به شدت جذاب شود و دیگر شاهد مثلث معروف سونی، مایکروسافت و نینتندو نباشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfanalone۹۲
    Erfanalone۹۲ | ۲۲ مهر ۱۳۹۸

    از الان باید پول جمع کنم که سال دیگه یه حداقل سهمی از اینا داشته باشم با این وضع عالی اقتصادی و ارزونی و....

مطالب پیشنهادی