ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رکوردر
تکنولوژی

اپ رکوردر پیکسل ۴ قابلیت تبدیل گفتار به متن آفلاین دارد

در مراسم معرفی محصولات گوگل، برنامه انحصاری پیکسل ۴ به نام رکوردر معرفی شد که قابلیت تبدیل گفتار به متن را به صورت آفلاین دارد. این برنامه به کمک قابلیت پردازش زنده صدا، تشخیص صحبت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۱۵

در مراسم معرفی محصولات گوگل، برنامه انحصاری پیکسل ۴ به نام رکوردر معرفی شد که قابلیت تبدیل گفتار به متن را به صورت آفلاین دارد.

این برنامه به کمک قابلیت پردازش زنده صدا، تشخیص صحبت و هوش مصنوعی می‌تواند به صورت زنده مکالمه کاربر را به صورت متن در بیاورد. بر اساس گفته‌های گوگل، تمام پردازش‌های فوق داخل گوشی صورت می‌گیرد و کاربران برای تبدیل گفتار به متن به اتصال فعال اینترنت احتیاجی ندارند. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا صدای ارائه‌ها، جلسات رسمی و مصاحبه‌ها را به صورت زنده تبدیل به متن کنند.

رکوردر

در دمویی که از برنامه رکوردر در مراسم امروز نمایش داده شده، می‌توان دید که عملیات تبدیل گفتار به متن بدون خطا و با سرعت مناسب صورت می گرفت. البته در حالت عادی‌تر که کاربران از این ویژگی استفاده می‌کنند، نویز اطراف و همچنین صداهای اضافی باعث می‌شود که این سیستم‌های گفتار به متن با دقت کافی کار نکنند. همچنین در مراسم امروز، برنامه رکوردر پیکسل ۴، مستقیما به سخت‌افزار ضبط صدا متصل بود که کمی از شرایطی واقعی فاصله داشت.

یکی دیگر از ویژگی‌های این برنامه، قابلیت جستجوی ویژه است که کاربران می‌توانند صدا‌ها، عبارت‌ها و کلمات را در این برنامه سرچ کنند تا به بخش مربوط به صدای ضبط شده بروند.

رکوردر

قابلیت‌های ارائه شده در برنامه رکوردر گوگل، بخشی از تلاش‌های این کمپانی برای ارائه سیستم‌های پردازش‌های صوتی است که اخیرا توسط گوگل معرفی شده‌‌اند. همچنین ویژگی مهم این سیستم‌ها این است که به صورت آفلاین کار می‌کنند و نیاری به اینترنت ندارند.

البته قابلیت تبدیل صدا به متن برنامه رکوردر فعلا برای زبان انگلیسی کار می‌کند و بر اساس گفته‌های گوگل، در آینده‌ای نزدیک برای دیگر زبان‌ها نیز عرضه خواهد شد. همچنین گوگل از ارائه این برنامه برای دیگر گوشی‌های اندرویدی، سخنی به میان نیاورد تا فعلا برچسب انحصاری را به این برنامه بزنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی