ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعدیل نیروی گسترده در اوبر برای سومین مرتبه در سال 2019

اوبر برای سومین مرتبه در سال جاری میلادی تعداد کارمندانش را کاهش داد. در پی این تصمیم 350 پرسنل یا به عبارتی 1.5 درصد از نیروی انسانی این کمپانی شغل خود را از دست می ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۰

اوبر برای سومین مرتبه در سال جاری میلادی تعداد کارمندانش را کاهش داد. در پی این تصمیم 350 پرسنل یا به عبارتی 1.5 درصد از نیروی انسانی این کمپانی شغل خود را از دست می دهند.

به گزارش خبرگزاری CNBC، «دارا خسروشاهی»، مدیرعامل اوبر در ایمیلی کارمندان خود را از کاهش نیرو مطلع کرد. تعدیل نیرو علاوه بر کارکنان شرکت اوبر، تیم Eats این شرکت و چندین دپارتمان دیگر را تحت تاثیر قرار می دهد. به تعدادی از کارمندان نیز دستور داده شده تا محل کار خود را تغییر دهند.

تعدیل نیرو در اوبر برای سومین بار در سال 2019

شرکت اوبر در ماه های اخیر دست به تعدیل نیروی گسترده زده است. این شرکت اوایل خرداد ماه امسال در اقدامی بی سر و صدا حدود 400 نفر از کارمندان قسمت بازاریابی خود را اخراج کرد و حدود دو ماه بعد یعنی در مرداد ماه نیز حدود 435 نفر دیگر را به خانه فرستاد.

«خسروشاهی» در ایمیل خود ضمن اشاره به اینکه این تصمیم آخرین موج تعدیل نیرو در این شرکت است، می گوید:

«همه ما باید استانداردهای جدیدی را در نحوه کار کردنمان تعریف کنیم. ما باید با شناسایی کارهای اضافه آنها را از کار خود حذف کنیم. همچنین باید بالاترین استانداردها را برای عملکرد خود تعریف کنیم و بازخورد مستقیم داده و در زمان هایی که کارها طبق انتظارات پیش نمی روند دست به عمل بزنیم. ما باید بروکراسی را که گریبانگیر شرکت های در حال رشد است از میان برداریم.»

اوبر

تعدیل نیرو تاکنون کمکی به اوبر نکرده است. این شرکت در سه ماهه دوم سال 2019 حدوداً 5.2 میلیارد دلار ضرر داد که نسبت به کل سال 2018 افزایش دو برابری را نشان می دهد. این شرکت پس از مرگ یک نفر در پی اشتباه خودروی خودران خود در اردیبهشت ماه سال 97، کار تعدیل نیرو را آغاز کرد. شرکت پس از این اتفاق آزمایش خودروهای خودران را متوقف کرد.

شرکت اوبر می خواهد علاوه بر تعدیل نیرو کارهای دیگری را هم برای بهتر شدن اوضاع خود انجام دهد. این کمپانی سعی دارد با تمرکز روی سرویس دلیوری غذای خود به نام Eats و کسب درآمد کوتاه مدت با آن، وضعیت خود را تا حدی بهبود دهد.

هدف نهایی اما به گفته مدیرعامل اوبر، تبدیل شدن سرویس دلیوری غذای این شرکت به «انتخاب اول کاربران و همچنین نیرو بخشیدن به تجارت های محلی در سطح دنیا» است. این شرکت اخیراً با آپدیت کردن اپلیکیشن خود و قرار دادن سرویس هایی همچون حمل و نقل عمومی، دوچرخه، اسکوتر و استخدام اتومبیل با راننده، چشم انداز آینده این کمپانی را ترسیم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی