ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی های جدید گوگل
تکنولوژی

هر آنچه در رویداد پیکسل گوگل گذشت

چهارمین رویداد سخت افزاری گوگل با معرفی شش محصول برگزار شد که برجسته ترین آنها دو گوشی پرچمدار با قابلیت های نرم افزاری خیره کننده بودند. جدیدترین محصولات سخت افزاری مانتن ویو شامل سری پیکسل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۰

چهارمین رویداد سخت افزاری گوگل با معرفی شش محصول برگزار شد که برجسته ترین آنها دو گوشی پرچمدار با قابلیت های نرم افزاری خیره کننده بودند. جدیدترین محصولات سخت افزاری مانتن ویو شامل سری پیکسل ۴، لپ تاپ پیکسل بوک گو، پیکسل بادز ۲، نست مینی و نست وای‌فای می‌شود.

با معرفی پیکسل ۴ و ۴ اکس ال آخرین پرچمدارهای مهم ۲۰۱۹ از راه رسیده اند و حالا مشخص است هر یک از غول های فناوری در این سال چه نمره ای می گیرند. گوگل هم مثل اپل چندان علاقه ای به مانور دادن روی رم و حافظه داخلی ندارد و سعی کرده با ارائه دوربینی قدرتمند و پشتیبانی از ژست های حرکتی خریداران را به سوی پیکسل ۴ بکشاند.

سری پیکسل ۴

گوشی های جدید گوگل با نمایشگر اولد ۹۰ هرتزی، دوربین تیزبین و چیپست توانمند در سطحی ظاهر شده اند که از یک پرچمدار انتظار می رود. نمایشگر ۵.۷ اینچی پیکسل ۴ رزولوشن +FHD دارد اما این قطر پنل در ۴ ایکس ال به ۶.۳ اینچ با رزولوشن +QHD می رسد.

از نظر سخت افزاری با چیپست اسنپدراگون ۸۵۵، ۶ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت رم مواجهیم. مهمترین قابلیت این پرچمدارها در دوربین جلوه می کند و طی رویداد هم با نمایش دقت زوم به رخ کشیده شد. دوربین اصلی دوگانه دارای سنسور اصلی ۱۲.۲ مگاپیکسلی با قابلیت تشخیص فاز دوگانه و لرزشگیر اپتیکال است که پشت لنزی با گشودگی دیافراگم ƒ/1.7 قرار گرفته است. دوربین دوم هم از سنسور تله ۱۶ مگاپیکسلی با تشخیص فاز و لنزی با گشودگی دیافراگم ƒ/2.4 تشکیل شده که امکان زوم دو برابری را به کاربر می دهد.

از نظر باتری با ارقام چندان درخشانی روبرو نیستم و ظرفیت آن برای پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال به ترتیب ۲۸۰۰ و ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت عنوان شده. هردو مدل از شارژ بی سیم و شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می کنند.

گوگل روی قابلیت های نرم افزاری هم مانور زیادی داده و با برداشتن گوشی قفل دستگاه به صورت خودکار باز خواهد شد. اپ رکورد هم بدون نیاز به اینترنت و با سرعت بالا تمام گفته های کاربر را به متن تبدیل می کند. در نهایت نوبت به سنسور سولی می رسد که امکان کار با گوشی از طریق ژست های حرکتی را میسر می سازد.

پرچمدارهای جدید از دوم آبان و در رنگ های سفید، مشکی و نارنجی به دست خریداران خواهند رسید. قیمت مدل های ۶۴ گیگابایتی پیکسل ۴ و ۴ ایکس ال به ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار اعلام شده است. مدل ۱۲۸ گیگابایتی هر دو نسخه هم صد دلار بیشتر قیمت گذاری شده است.

گوشی های جدید گوگل

پیکسل بوک گو

پیکسل بوک ۲ با نمایشگر ۱۳.۳ اینچی 4K و سخت افزار قدرتمند حرف های زیادی برای گفتن دارد. پیکربندی های مختلفی برای این دستگاه در نظر گرفته شده که شامل پردازنده Core i5، Core m3 و یا Core i7، رم ۸ یا ۱۶ گیگابایتی و حافظه ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی SSD می شود.

جدیدترین لپ تاپ گوگل از سیستم عامل کروم او‌اس نیز بهره می برد و با قیمت پایه ۶۵۰ دلاری از راه خواهد رسید. هرچند این سیستم عامل برای دستگاه های سبک در نظر گرفته شده بود اما قوی ترین مدل پیکسل بوک گو با ۱۶ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت SSD و پردازنده Core i7 تنه به تنه لپ تاپ های قدرتمند ویندوزی می زند؛ البته برای خرید آن هم باید ۱۴۰۰ دلار پرداخت کنید.

پیکسل بادز ۲

نسل دوم ایرفون گوگل با عنوان «پیکسل بادز کاملا جدید» معرفی شد و مهمترین تغییر آن حذف کابلی است که گوشی های نسل قبلی را به هم متصل کرده بود؛ حالا اما با ایرفونی کاملا بی سیم مواجهیم که به گفته گوگل در فضای بسته تا فاصله حدود ۱۰ متر و در فضای باز تا ۱۰۰ متر به موبایل متصل باقی می مانند.

کیس شارژ هم در مقایسه با نسل قبلی بزرگتر شده و ظاهری تخم مرغی دارد. پیکسل بادز ۲ تا ۵ ساعت قادر به شارژدهی است اما اگر کیس را همراه داشته باشید این میزان به ۲۴ ساعت افزایش خواهد یافت.

ایرفون به گونه ای طراحی شده که به خوبی در گوش باقی می ماند و در عین حال هنوز هم امکان شنیدن صدای اطراف وجود دارد. گوگل بادز ۲ که توانایی پشتیبانی از دستیارهای صوتی را هم دارد، از بهار سال آینده و با قیمت ۱۷۹ دلار به دست خریداران خواهد رسید.

نست مینی

نست مینی جدیدترین عضو از خانواده اسپیکرهای گوگل نست است و علی رغم شباهت ظاهری به مدل هوم مینی تفاوت هایی با آن دارد. مهندسان گوگل در این مدل بیس صدا را دو برابر افزایش داده و در عین حال آن را طبیعی تر کرده اند.

نست مینی به لطف یادگیری ماشینی خود را با نحوه استفاده کاربر تطبیق داده و بدین ترتیب در مصرف باتری صرفه جویی می کند. سنسور ویژه ای که در کنار بدنه تعبیه شده نزدیک شدن دست به اسپیکر را تشخیص داده و در واکنش چراغ ها را روشن می کند. این دستگاه ۵۰ دلاری از ۳۰ مهر ماه و در رنگ های آبی، قرمز، مشکی، نقره ای و خاکستری عرضه می شود.

نست وای فای

سیستم روتر وای فای مش گوگل با عنوان نست وای فای معرفی شد. آنچه که در همان نگاه اول جلب توجه می کند طراحی سیلندر گونه و مدور این روترها و رنگ صورتی و بنفش آنها است. کارایی این دستگاه تنها به مسیریابی ختم نمی شود بلکه نسخه ویژه ای از آن به عنوان اسپیکر هوشمند هوم نیز عمل خواهند کرد. نست وای فای از ۱۳ آبان به بازار عرضه می شود.

دستیار هوشمند گوگل

دستیار هوشمند گوگل از نظر سرعت و توانایی درک مفاهیم به شکل خیره کننده ای ارتقا پیدا کرده. به گفته کمپانی سازنده سرعت اسیستنت ده برابر بیش از نسخه قبلی است و در کمتر از ۲ ثانیه فرایند پردازش دستور و ارائه نتیجه را انجام می دهد. نسخه دوم دستیار که همراه گوشی های جدید گوگل از راه می رسد، به کاربر اجازه می دهد تمام مکالمات را تنها با یک دستور صوتی پاک کند.

در رویداد امشب فرایند باز کردن صفحه توییتر یک هنرمند، بررسی جدیدترین کنسرت وی، تعیین نزدیکترین مکان برگزاری و رزرو بلیط؛ همه و همه از طریق فرامین صوتی توسط اسیستنت انجام شد.

سرویس استریم استیدیا

گوگل اواخر سال گذشته از پلتفرم استریم بازی خود با نام استیدیا رونمایی کرد که به لطف سرورهای توانمند توانایی پردازش بازی ها با وضوح تصویر 4K و نرخ فریم ۶۰ دارند. در رویداد امشب گوگل از ارائه این سرویس از ۲۸ آبان خبر داد.

البته استفاده از پلتفرم استیدیا برای همه کاربران میسر نیست و تنها آن دسته از کاربران گوشی های جدید گوگل و سری پیکسل ۳ که از قبل اشتراک را خریداری کرده اند، در این تاریخ قادر به گشت و گذار در استیدیا خواهند بود. در مورد کنترلرها هم گوگل حساسیت به خرج نداده و امکان بازی با دسته‌های PS4 و Xbox One و کنترلر خود گوگل وجود دارد.

پکیج استیدیا در آمریکا، انگلستان و کانادا در دسترس خواهد بود و در آینده ۱۱ کشور دیگر نیز از این سرویس بهره مند خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی