ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلید امنیتی
تکنولوژی

کلید امنیتی گوگل از سری تایتان با رابط USB-C معرفی شد

گوگل جدیدترین کلید امنیتی USB-C خود از سری تایتان را با همکاری شرکت یوبیکو معرفی کرده که با تمامی دستگاه‌ها به جز آیفون و آیپد سازگار است. این کلید امنیتی قرار است در کنار دیگر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۵:۳۰

گوگل جدیدترین کلید امنیتی USB-C خود از سری تایتان را با همکاری شرکت یوبیکو معرفی کرده که با تمامی دستگاه‌ها به جز آیفون و آیپد سازگار است. این کلید امنیتی قرار است در کنار دیگر کلید‌های امنیت گوگل که USB-A و بلوتوث دارند، به فروش برسد.

کلید امنیتی، معمولا با درگاه USB عرضه می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد از آن به عنوانی یکی از روش‌های ذخیره سازی امن پسوردها استفاده کنند. برای مثال می‌توانید از کلید امنیتی خود برای لاگین شدن به اکانت جی‌میل خود بهره ببرید. روش کار آن به گونه‌ای است که شما علاوه بر وارد کردن رمز عبور معمول خود، باید حتما کلید امنیتی را نیز به لپ تاپ خود متصل کنید تا هویت شما به صورت فیزیکی هم تایید شود. به زبان ساده‌تر، به این دانگل، به دید یک کلید نگاه کنید که پسورد‌های شما و دیگر فایل ها را درون خود حفاظت می‌کند.

کلید امنیتی USB-C گوگل عملکردی مشابه کلید USB-A دارد و هر دو بر پایه استاندارد FIDO تولید می‌شوند. یکی از سخنگو‌های گوگل تایید کرده است که این کلید از استاندارد NFC برای اتصال به گوشی هوشمند استفاده نمی‌کند. البته این عدم پشتیبانی به نوعی به نفع کاربران خواهد بود، زیرا برای متصل کردن کلید‌های امنیتی NFC دار، نیاز به تبدیل‌های USB بود که از این پس کاربران به راحتی می‌توانند این کلید امنیتی را به گوشی خود متصل کنند

کلید امنیتی USB-C گوگل با سیستم‌عامل‌های اندروید، کروم او‌اس، macOS و ویندوز سازگار است. کاربران آیفون و آیپد باید از نسخه‌های بلوتوث این کلید‌های امنیتی استفاده کنند. البته نکته‌ای که کمی تعجب برانگیز است، پشتیبانی نکردن این کلید امنیتی از آیپد پرو است. زیرا این آیپد از پورت USB-C پشتیبانی می‌کند.

کلید امنیتی
کلید امنیتی قبلی گوگل با USB-A

همچنین مشابه دیگر کلید‌های امنیت گوگل، فرمویر این کلید مبتنی بر استاندارد USB-C نیز داخل یک المان سخت‌افزاری مهر و موم شده است که به گفته گوگل، این کار باعث می‌شود این کلید از گزند حملات فیزیکی در امان بماند.

گوگل می‌گوید با تولید کننده کلید‌های امنیتی یوبیکو برای ساخت این کلید همکاری کرده است. این همکاری را به خوبی می‌توان در طراحی محصول جدید گوگل دید که شباهت ظاهری بسیاری به یوبیکی 5C دارد.

برخلاف دیگر کلید‌های امنیتی سری تایتان گوگل که کاربران می‌بایست آن‌ها را به صورت بسته بندی دوتایی (NFC دار به همراه USB-A و بلوتوث) به قیمت ۵۰ دلار خریداری می‌کردند، این کلید‌ها به صورت جداگانه و به قیمت ۲۵ دلار برای USB-C و ۳۵ دلار برای کلید بلوتوثی به فروش می‌رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mehrdad_sajjadie
    mehrdad_sajjadie | ۲۳ مهر ۱۳۹۸

    تا اخر متن رو اومدم که بدونم اصلا کلید امنیتی چی هست و کاربردش چیه

    • Meysam Pendar
      Meysam Pendar | ۲۳ مهر ۱۳۹۸

      دقیقا

    • آریا
      آریا | ۲۳ مهر ۱۳۹۸

      خودشون هم نمیدونن . فقط ترجمه کردن

    • کورش چایچی
      کورش چایچی | ۲۴ مهر ۱۳۹۸

      توضیحات مربوط به کاربردهای کلید امنیتی در متن اضافه گردید.

مطالب پیشنهادی