ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل ۴
تکنولوژی

گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس‌ال معرفی شدند؛ نمایشگر 90 هرتزی و دوربین تله‌فوتو

گوگل امروز در نیویورک روی صحنه رفت تا از جدیدترین پرچمداران سری پیکسل رونمایی کند؛ پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال که اولین گوشی ها با حسگر رادار هستند. پیکسل 4 از نمایشگر 5.7 ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۰

گوگل امروز در نیویورک روی صحنه رفت تا از جدیدترین پرچمداران سری پیکسل رونمایی کند؛ پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال که اولین گوشی ها با حسگر رادار هستند.

پیکسل 4 از نمایشگر 5.7 اینچی بهره می برد و مدل ایکس ال به نمایشگر 6.3 اینچی مجهز شده. رزولوشن نمایشگر هم اندکی متفاوت است؛ 1080p در مدل کوچکتر و 1440p در پیکسل 4 ایکس ال. هر دو نمایشگر نرخ رفرش 90 هرتزی دارند. البته در بیشتر شرایط تصویر به طور خودکار با نرخ 60 هرتز نمایش داده می شود تا دوام باتری بهبود یابد. به لطف قابلیت «Ambient EQ» هم دمای رنگ نمایشگر با توجه به نور محیط تنظیم می شود.

پیکسل 4

پیکسل برای پرچمدارن خود کم نگذاشته و هر دو مدل را به اسنپدراگون 855 مجهز کرده. در کنار این چیپست قدرتمند 6 گیگابایت رم و 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی تعبیه شده است.

دوربین پیکسل ها همیشه یکی از بخش هایی بوده که گوگل تأکید زیادی روی آن دارد. همان گوگلی که به نظر می رسید عقیده چندانی به فواید دوربین های اصلی چندگانه ندارد حالا دوربین اصلی تله فوتو را به پرچمداران خود آورده است. دوربین تله فوتو، زوم 2 برابری به همراه فوکوس هیبریدی دیجیتال و اپتیکال را ارائه می کند. علاوه بر این ها گوگل قابلیت های نرم افزاری از جمله «نایت شات» و بهبودهای HDR را برای ثبت عکس های بهتر در نظر گرفته است.

پیکسل 4یکی از قابلیت های جدید سری پیکسل 4 ضبط کننده جدید است که به طور خودکار و با سرعت بالا هر آنچه می گویید را به متن تبدیل می کند. مهمترین ویژگی این قابلیت این است که به کمک سیستم تشخیص گفتار گوگل، تمامی فرایند تبدیل به متن را به صورت آفلاین انجام می دهد.

یکی از قابلیت های جالب سری پیکسل 4 حسگر رادار است. گوگل می گوید پرچمداران جدیدش اولین گوشی هایی هستند که به این سنسور مجهز شده اند. به کمک رادار، گوشی حرکات دست کاربر را درک می کند و می توان با حرکت دست موزیک را عوض کرد یا زنگ کوشی را قطع کرد. البته این قابلیت که «Motion Sense» نام دارد چندان هم جدید نیست و سال ها قبل در سامسونگ گلکسی اس 4 هم شاهد آنها بودیم. با این حال انتظار می رود در پیکسل ها به لطف حسگر ویژه شاهد کارکرد کم نقص تر باشیم. به گفته گوگل پردازش های مربوط به موشن سِنس در دستگاه و بی نیاز از پردازش ابری انجام می شود و در صورت تمایل می توانید این قابلیت را غیر فعال کنید.

گوگل همچنین پیکسل های جدید را به قابلیت قفل گشایی از طریق چهره مجهز کرده تا پاسخی به سیستم پیشرفته Face ID اپل دهد. پیکسل 4 از باتری 2800 میلی آمپر ساعتی و مدل ایکس ال از باتری 3700 میلی آمپر ساعتی بهره می برد.

پیکسل 4 و مدل ایکس ال در رنگ های سفید، مشکی و یک مدل خاص نارنجی از دوم آبان ماه به دست خریداران می رسد و البته پیش فروش از امروز آغاز شده است. قیمت مدل های مختلف این گوشی ها به ترتیب زیر است:

  • پیکسل 4 مدل 64 گیگابایتی، 799 دلار
  • پیکسل 4 مدل 128 گیگابایتی، 899 دلار
  • پیکسل 4 ایکس ال مدل 64 گیگابایتی، 899 دلار
  • پیکسل 4 ایکس ال مدل 128 گیگابایتی، 999 دلار
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۴ مهر ۱۳۹۸

    كاش چيدمان دوربين رو شبيه اپل انتخاب نميكردن...

    در واقع همه چيز تمام هست اين گوشيا...

    فقط اميدوارم نقص مونتاژي دوباره پيش نياد ، وگرنه واقعا برند پيكسل غير قابل اعتماد ميشه...

  • Mohamadreza Rohiye
    Mohamadreza Rohiye | ۲۳ مهر ۱۳۹۸

    فک کنم دکزو اول شه دوربینش

مطالب پیشنهادی