ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ارزان ترین نسخه پورشه تایکان 4S معرفی شد؛ تلاش ناموفق آلمان ها برای شکستن قیمت تسلا S

حدود شش هفته پیش بود که کمپانی پورشه از نخستین مدل تمام الکتریکی خود با نام تایکان پرده برداری کرد. در آن زمان نسخه های توربو و توربو S از تایکان معرفی شدند، حال با ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۲۱:۰۰

حدود شش هفته پیش بود که کمپانی پورشه از نخستین مدل تمام الکتریکی خود با نام تایکان پرده برداری کرد. در آن زمان نسخه های توربو و توربو S از تایکان معرفی شدند، حال با گذشت مدتی کوتاه نوبت به معرفی نسخه 4S این خودرو رسیده است.

https://digiato.com/article/2019/09/04/%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%b4%d9%87-%d8%aa%d8%a7%db%8c%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d9%88%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%b4%d8%af/

پورشه تایکان 4S فعلا ارزان قیمت ترین عضو خانواده خود به شمار می رود. این سدان سبز مثل نسخه های قبلی از دو موتور الکتریکی، گیربکس دو سرعته که در قسمت عقب نصب شده و سیستم شارژ 800 ولتی سود می برد.

در حالت استاندارد انرژی بخش تایکان 4S پک باتری 79.2 کیلووات ساعتی است. اما برای افرادی که خواهان باتری با ظرفیت بیشتر هستند، امکان سفارش نسخه Performance Battery Plus با پک 93.4 کیلووات ساعتی فراهم شده؛ این پک در واقع همان نمونه ای است که در تایکان توربو و توربو S به کار گرفته می شود.

porsche-taycan-4s (5)

پیشرانه نسخه استاندارد تایکان 4S قدرتی برابر با 522 اسب بخار تولید می کند؛ حال آنکه در نسخه مجهز به باتری قوی تر، قدرت پیشرانه به 563 اسب بخار افزایش می یابد.

به گفته پورشه فارغ از ظرفیت باتری، تایکان 4S قادر است در عرض 3.8 ثانیه شتاب صفر تا 60 مایل (96 کیلومتر) را طی کرده و در مسیر مستقیم به نهایت سرعت 155 مایل (250 کیلومتر) در ساعت دست پیدا کند. برای مقایسه بد نیست بدانید شتاب صفر تا 60 مایل نسخه  Long Range تسلا مدل S برابر با 3.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن مثل رقیب آلمانی 155 مایل در ساعت است.

porsche-taycan-4s

هر چند به لحاظ شتاب و سرعت نهایی پورشه تایکان 4S و نسخه پایه تسلا مدل S بسیار به هم نزدیک هستند، اما در بحث مسافت قابل پیمایش برتری با سدان آمریکایی است. طبق کاتالوگ و بر اساس استاندارد WLTP نسخه پایه از تایکان 4S می تواند تا 407 کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد، این رقم برای نسخه Performance Battery Plus برابر با 463 کیلومتر اعلام شده است. در مقابل تریم Long Range از تسلا مدل S طبق استاندارد واقع گرایانه تر EPA تا 595 کیلومتر مسافت را طی می کند.

porsche-taycan-4s (9)

در کنار دامنه حرکتی بهتر، تسلا مدل S از مزیت قیمت پایین تر نیز برخوردار است. این سدان آمریکایی در نسخه Long Range و Performance به ترتیب قیمتی برابر با 79,990 و 99,990 دلار دارد. این در حالی است که قیمت تایکان 4S از 103,800 دلار شروع می شود، در صورت سفارش نسخه Performance Battery Plus رقم مذکور 6,580 دلار دیگر افزایش پیدا می کند.

نسل بعدی تسلا مدل S ظرف یکسال آینده معرفی خواهد شد و انتظار می رود که بار دیگر فاصله خود را با رقبا افزایش دهد.

بنابراین تایکان در زمینه شتاب و حداکثر سرعت در مقابل تسلا های مذکور کم نمی آورد اما قیمت بالاتر در کنار مسافت قابل پیمایش کمتر، چیزی نیست که مشتریان سخت گیر بتوانند با آن کنار بیایند، هرچند از دید بسیاری افراد، پورشه اساسا برند شاخص تری نسبت به تسلا محسوب می شود و هیچ بعید نیست که در بازار فروش، تایکان بتواند رکورد های تسلا مدل S را جا به جا کند، اما از نظر مشخصات فنی و رقم پرداختی باید اذعان کرد که تسلا هنوز دست بالا را دارد، به خصوص که این کمپانی سیستم فوق العاده جذاب اتوپایلوت را نیز ارائه می دهد و سایر خودروسازان (از جمله پورشه) هنوز چند سالی تا زمان عرضه عمومی فناوری خودران خود فاصله دارند.

porsche-taycan-4s (8)

به غیر از سیستم تعلیق بادی با کمک فنرهای تطبیق پذیر، در زمان کنونی مشخص نیست کدام آپشن های مربوط به عملکرد خودرو برای تایکان 4S قابل انتخاب خواهند بود.

porsche-taycan-4s (7)

به لطف پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 270 کیلوواتی، باتری نسخه Performance Battery Plus در عرض 22.5 دقیقه از 5 درصد به 80 درصد می رسد. درباره زمان شارژ نسخه استاندارد تایکان 4S اطلاعاتی منتشر نشده، اما می دانیم که نرخ شارژ آن 225 کیلووات است. با قرارداد امضا شده بین پورشه و Electrify America دارندگان تایکان 4S تا سه سال خواهند توانست به صورت رایگان خودروهای خود را در ایستگاه های این شرکت شارژ کنند. هر جلسه شارژ به 30 دقیقه محدود خواهد بود.

porsche-taycan-4s (6)

گفتنی است با تصمیم ژرمن ها، پورشه تایکان 4S 2020 از بهار آینده راهی نمایندگی های فروش خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۳ مهر ۱۳۹۸

    زنده باد تسلا? ? ?

مطالب پیشنهادی