ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هلیکوپتر Raider X
تکنولوژی

هلیکوپتر Raider X سیکورسکی بزرگان را به چالش می‌کشد

در ادامه معرفی طرح‌های جایگزینی یگان هلیکوپتر‌های Bell OH-58D، شرکت هلیکوپترسازی سیکورسکی از جدیدترین طرح مفهومی خود با نام Raider X light attack reconnaissance رونمایی کرده است. این شرکت که تحت مالکیت شرکت لاکهید قرار دارد، با هلیکوپتر ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

در ادامه معرفی طرح‌های جایگزینی یگان هلیکوپتر‌های Bell OH-58D، شرکت هلیکوپترسازی سیکورسکی از جدیدترین طرح مفهومی خود با نام Raider X light attack reconnaissance رونمایی کرده است.

این شرکت که تحت مالکیت شرکت لاکهید قرار دارد، با هلیکوپتر Raider X قصد دارد تا در مسابقه‌ FARA که نیروی هوایی آمریکا ترتیب داده، شرکت کند و در صورت پیروز شدن این طرح، یگان هلیکوپتر‌های فعلی شناساگر نیروی هوایی را بروزرسانی کند. پیش از این، کمپانی بل برای این مسابقه از طرح خود رونمایی کرده بود.

همانند دیگر شرکت کننده‌ها، هلیکوپتر Raider X نیز با هدف اسکورت استقرار نیروی سواره نظام پشت خطوط دشمن و همچنین شناسایی مواضع دشمن در این مسابقه شرکت می‌کند. این هلیکوپتر که بر پایه سیکورسکی X2 بنا نهاده شده، از یک موتور کواکسیال (دو ملخه) بهره می‌برد که توسط یک پره پیشران، همراهی می‌شود.

هلیکوپتر Raider X

اگر توانایی‌های هلیکوپتر Raider X نیز مانند X2 باشد، این هلیکوپتر باید به سرعت ۲۵۰ گره (۴۶۳ کیلومتر در ساعت) برسد و در ارتفاع ۹۰۰۰ پایی (۲.۷۴۳ کیلومتری) پرواز کند. قدرت مانور پذیری این هلیکوپتر نیز در سرعت‌های بالا و پایین بسیار مناسب بوده و می‌تواند تا ۶۰ درجه نسبت به خط افقی خود، کج شود. همچنین توانایی شناور ماندن این هلیکوپتر در سرعت بالا و پایین نیز بسیار بهینه شده است.

بر اساس گفته‌های لاکهید مارتین، هلیکوپتر Raider X توسط قطعات مدل‌های فعلی CH-53K، CH-148 و F-35 ساخته می‌شود تا هزینه‌های آن کاهش یابد. همچنین این کار کمک می‌کند که تجهیزات این بالگرد در آینده بروزرسانی شود. سیستم معماری باز و مدرن هلیکوپتر Raider X باعث می‌شود دوام و انعطاف‌پذیری سیستم‌های لیزری افزایش یابد و ماهیت ماژولار تسلیحات و لیزر‌های این هلیکوپتر دوره‌های نگهداری آن نسبت به دیگر مدل ها را بسیار کمتر می‌کند.

فرانک سنت جان (Frank St. John) معاون اجرایی لاکهید مارتین می‌گوید:

تجربیات ما در طول سال‌ها بهینه‌سازی، توسعه و تست X2 باعث شده است که بتوانیم هلیکوپتر جنگی مقاوم و هوشمندی را معرفی کنیم که در نبرد‌های هوایی دست بالا را به خلبان‌ها بدهد. تکنولوژی X2 باعث شده تا این خانواده از بالگردها به یکی از کم خطر‌ترین هلیکوپتر‌ها تبدیل شود که در مقیاس بزرگ تولید می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Faryan
    Faryan | ۲۴ مهر ۱۳۹۸

    2743متر نه کیلومتر

    • کورش چایچی
      کورش چایچی | ۲۴ مهر ۱۳۹۸

      اصلاح شد

مطالب پیشنهادی