ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پیکسل ۴
تکنولوژی

با 6 ویژگی جالب دوربین پیکسل 4 آشنا شوید

گوگل بالاخره با پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به سراغ دوربین دوگانه رفت. دوربین تکی در پیکسل های نسل قبلی عملکرد بسیار خوبی داشت؛ حال با اضافه شدن دوربین تله فوتو به پیکسل ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۲۰:۴۰

گوگل بالاخره با پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به سراغ دوربین دوگانه رفت. دوربین تکی در پیکسل های نسل قبلی عملکرد بسیار خوبی داشت؛ حال با اضافه شدن دوربین تله فوتو به پیکسل 4 و مدل پیکسل 4 ایکس ال شاهد بهبود چشمگیر عملکرد دوربین هستیم.

در ادامه 6 ویژگی دوربین سری پیکسل 4 را معرفی می کنیم.

بهبود حالت نایت شات

قابلیت های عکسبرداری سری پیکسل 4

مد نایت شات در نسل قبلی عملکرد خوبی داشت و کاربر به کمک آن می توانست عکس هایی زیبا در در شب بگیرد. حال با عرضه سری پیکسل 4 شاهد پیشرفت چشمگیر قابلیت نایت شات هستیم.

اکنون می توان بدون نیاز به پردازش ثانویه عکس هایی زیباتر از آسمان شب و همچنین محیط های کم نور گرفت.

زوم با رزولوشن بالا

سنسور تله فوتو در سری پیکسل 4 بزرگنمایی اپتیکال 2 برابری را به ارمغان می آورد که چندان چشمگیر نیست؛ ولی اضافه شدن قابلیتی به نام Super Res Zoom یا زوم با رزولوشن بالا به دوربین، بزرگنمایی فوق العاده ای فراهم کرده که در حالت عادی با دوربین دوگانه امکان پذیر نیست.

گوگل به کمک نرم افزار قدرتمند که سخت افزار نه چندان قوی را همراهی می کند، توانسته به بزرگنمایی تحسین برانگیز دست پیدا کند. غول نرم افزاری جزییات بیشتری از نحوه دستیابی به این بزرگنمایی فوق العاده فاش نکرده است ولی خروجی آن کیفیت بالایی دارد.

اچ دی آر پلاس زنده

قابلیت اچ دی آر پلاس که تا پیش از این عملکرد بسیار خوبی داشت در سری پیکسل 4 بهبود چشمگیری پیدا کرده است. بزرگ ترین تفاوت آن با نسل قبلی نمایش پیش نمایش دقیق تر پیش از گرفتن عکس است.

قابلیت اچ دی آر پلاس چندین عکس را پشت سر هم گرفته و آنها را با هم ترکیب می کند؛ بنابراین امکان دیدن پیش نمایش دقیق قبل از گرفتن عکس قابلیتی بسیار کاربردی است. به لطف چیپ پردازش تصویر قدرتمند که در سری پیکسل 4 قرار گرفته، می توان پیش نمایش را با نسبت تصویر تقریبی 1 به 1 مشاهده کرد.

کنترل نوردهی و هایلایت

بهبود تنظیم نوردهی و هایلایت در پیکسل 4 ایکس ال

کنترل نوردهی و هایلات تصاویر برای کاربرانی که دانش خوبی در عکسبرداری دارند، چندان جدید نیست؛ اما برای اولین بار است که چنین قابلیتی را در نمایشگر گوشی می بینیم. حالا قبل از گرفتن عکس می توان به کمک اسلایدرها میزان سایه ها و هایلایت عکس را مستقل از یکدیگر همدیگر و پیش از گرفتن عکس تنظیم کرد.

تا پیش از این می شد با ضربه زدن روی سوژه میزان نوردهی را تنظیم کرد؛ حال در پیکسل های جدید می توان علاوه بر تنظیم میزان نوردهی سوژه، نوردهی قسمت های دیگر کادر را بدون به هم خوردن تنظیمات سوژه انجام داد.

توازن سفیدی مبتنی بر یادگیری ماشینی

گوگل مدعی شده در پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال توازن سفیدی مبتنی بر یادگیری انجام شده و منجر به خلق تصاویری با رنگ های واقعی تر می شود. این قابلیت در واقع یک الگوریتم یادگیری ماشینی بوده و وظیفه آن خلق تصاویری با دقیق ترین توازن رنگ در محیط های چالش زا است.

به عنوان مثال در محیطی همانند یک اتاق پرنور توازن سفیدی به سختی انجام می شود. نسل قبلی پیکسل عکسبرداری در این گونه محیط ها را به خوبی انجام می داد حالا با بهبود یادگیری ماشینی در سری پیکسل 4 شاهد بهبود چشمگیر دقت رنگ در عکس ها و تصاویر هستیم.

حالت پرتره بهبود یافته

پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال میزان عمق را برای دوال پیکسل و دوربین دوگانه محاسبه می کنند. این کار سبب می شود تا گوشی جدا کردن سوژه از منظره پشتی را در حالت پرتره با دقت بهتری انجام دهد. این کار به رندر بهتر عمق تصویر و خلق افکت بلور طبیعی تر منتهی می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی