ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Society 5.0
تکنولوژی

ژاپن با Society 5.0 تمدن بشر را به سطح جدیدی می‌رساند

در حالی که متخصصان در فکر توسعه پروژه هایی نظیر وب ۲ و نسل ۵ شبکه موبایل هستند ژاپن روی طرح Society 5.0 تمرکز کرده که هدف از آن توسعه جامعه و تمدن بشر از طریق ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۳ مهر ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۰

در حالی که متخصصان در فکر توسعه پروژه هایی نظیر وب ۲ و نسل ۵ شبکه موبایل هستند ژاپن روی طرح Society 5.0 تمرکز کرده که هدف از آن توسعه جامعه و تمدن بشر از طریق فناوری‌های مدرن نظیر هوش مصنوعی است.

ژاپن نسل های مختلف جامعه را بر اساس نقاط عطف تاریخ بشر با شماره گذاری هایی از Society 1.0 تا 5 تقسیم بندی می کند. برای مثال نسخه اول آن به زمان تشکیل گروه های شکار دسته جمعی در زمان انسان های اولیه مربوط می شود. نسخه دوم و سوم هم به ترتیب با آغاز کشاورزی و انقلاب صنعتی آغاز شد و ما هم امروزه هم به لطف انقلاب صنعتی در نسخه Society 4.0 زندگی می کنیم.

Society 5.0 اما تنها به تاریخ مربوط نشده و در روند توسعه پارادایم جدیدی را به ارمغان می آورد. هدف از این طرح همگرایی فضای مجازی با دنیای واقعی به منظور حل مشکلاتی نظیر افزایش مصرف انرژی، کمبود غذا، نابرابری ها و افزایش جمعیت کهنسال است.

Society 5.0

ساختار Society 5.0 بر داده هایی متکی است که از طریق بی شمار حسگر جمع آوری شده به سامانه های ابری ارسال می شوند. این داده ها پس از تجزیه و تحلیل توسط هوش مصنوعی به وظایفی در دنیای واقعی منجر خواهد شد که انجام آنها بر عهده ربات ها، ماشین ها، خودروهای خودران، کامپیوترها و غیره قرار دارد.

مزایای این طرح نه فقط به کمپانی ها و سازمان ها بلکه به همه افراد جامعه خواهد رسید. یکی از نکات مهم اطمینان از امنیت داده و حریم شخصی افراد است که مسئولیت تعیین معیارهای آن بر عهده نهادهای قانونگذار و رگولاتوری ها قرار دارد.

Society 5.0 یکی از مهمترین موضوعات نمایشگاه تکنولوژی CEATEC 2019 در هفته جاری خواهد بود و طی آن دولت، کمپانی های فناوری و حوزه های دیگر به بحث و گفتگو درباره آن خواهند پرداخت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی