ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
تکنولوژی

درخواست اسپیس ایکس برای پرتاب ۳۰ هزار ماهواره استارلینک دیگر به فضا

شرکت اسپیس ایکس از انجمن بین‌المللی مخابرات درخواست کرده است که علاوه بر ۱۲ هزار ماهواره‌ای که پیش‌تر به فضا فرستاده بود، ۳۰ هزار ماهواره استارلینک اضافه نیز پرتاب کند. هدف این شرکت از پرتاب ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۰

شرکت اسپیس ایکس از انجمن بین‌المللی مخابرات درخواست کرده است که علاوه بر ۱۲ هزار ماهواره‌ای که پیش‌تر به فضا فرستاده بود، ۳۰ هزار ماهواره استارلینک اضافه نیز پرتاب کند.

هدف این شرکت از پرتاب ماهواره‌های استارلینک به فضا، تامین اینترنت جهانی با سرعت بالاست که البته در این راه مشکلاتی هم نیز برای تعدادی از ماهواره‌هایش پیش آمده بود. این کمپانی ابتدا از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) و انجمن بین‌المللی مخابرات (ITC) مجوز پرتاب ۱۲ هزار ماهواره را دریافت کرده و چندی پیش نیز ۲۰ درخواست مجزا برای FCC ارسال کرده بود تا به کمک این سازمان، بتواند اجازه قرار دادن ۱۵۰۰ ماهواره در مدار‌های پایینی زمین را بگیرد. این کمپانی قصد دارد که ماهواره‌های فوق را در ارتفاع ۳۲۸ الی ۵۸۰ کیلومتری از سطح زمین قرار دهد.

استارلینک

البته این ارتفاع ممکن است مشکلاتی را برای پرواز‌های فضایی انسان به وجود بیاورد. بر اساس گفته‌های راجر تامسون از شرکت هوافضای آمریکا:

با وجود این که این ارتفاع از سطح زمین، خالی‌ترین فضا را در اختیار دارد، ولی معمولا ما فضاپیما‌های حامل انسان مثل ایستگاه فضایی بین‌المللی را در این مدار قرار می‌دهیم که شلوغ کردن بیش از حد آن با چند هزار ماهواره، ممکن است مشکلاتی را برای ما به وجود بیاورد.

البته درخواست کمپانی اسپیس ایکس برای پرتاب کردن ۳۰ هزار ماهواره دیگر، دلیل بر آن نیست که تمام ۴۲ هزار ماهواره به هوا پرتاب شوند. هدف این کمپانی بیشتر جلب توجه تحقیقات ITU در این رابطه است. این سازمان قرار است بازنگری در قانون‌گذاری‌های خود انجام دهد و اسپیس ایکس قصد دارد تا از این قضیه استفاده کند.

به هر حال، درخواست از سازمان ITU اولین قدم‌های این کمپانی برای فرآیندی طولانی است. کمپانی اسپیس ایکس ۷ سال برای پرتاب ماهواره‌هایی با فرکانسی که مد نظر دارد، وقت گرفته است و پس از آن باید حداقل ۹۰ روز در فضا فعالیت داشته باشد.

با این حال این کمپانی توانسته به صورت موفقیت آمیز، ۶۰ ماهواره را پرتاب کند و در نظر دارد تا پایان سال ۶۰ ماهواره دیگر نیز از سری استارلینک را در مدار زمین قرار دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۲۵ مهر ۱۳۹۸

    دارم مقالات قدیمی دیجیاتو در باره اینترنت اسپیس ایکس دوباره مرور میکنم قبلا عدد 4425 داشتیم 7500 احتمال میدادند 12 هزار تا هم بعدا مطرح شد (که قرار بود 4425 ماهواره تو ارتفاع 1113 کیلومتری 7518 عدد هم در ارتفاع 321 کیلومتری )ولی واقعا چه طور شد این عدد شد 30 هزار تا نوع پوشش چه فرقی داره با 12 هزار تا ؟
    بهر حال تا 400 تاش پرتاپ نشه پوشش جزعی نداره که فقط امریکا پوشش میده (یه جا هم گفتند 800 تا )تعداد بیشتر بشه کل جهان از جمله کویر لوت بگیر تا اقیانوس ارام جزیره های دور افتاده همه پوشش میده امیدوارم این پروژه استارلینک ایلان ماسک موفق بشه

مطالب پیشنهادی