ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ضد حمله هکی
تکنولوژی

ضدحمله افراد ناشناس به هکرها و بازپس‌گیری اطلاعاتی به ارزش میلیون‌ها دلار

هکرها با نفوذ به یکی از بزرگترین فروشگاه های دارک وب، اطلاعات بانکی میلیون ها کاربر را پس گرفته و در اختیار موسسات قانونی قرار داده اند. BriansClub به عنوان یکی از شناخته شده ترین ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۱۹:۳۰

هکرها با نفوذ به یکی از بزرگترین فروشگاه های دارک وب، اطلاعات بانکی میلیون ها کاربر را پس گرفته و در اختیار موسسات قانونی قرار داده اند.

BriansClub به عنوان یکی از شناخته شده ترین مارکت های بازار سیاه سایبری، تا کنون میلیون ها دلار از فروش داده های کاربران به جیب زده است. بر اساس داده هایی که هکرهای کلاه سفید به دست آورده اند، تنها در سال جاری ۸ میلیون رکورد روی این سایت آپلود شده و در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ نیز به ترتیب ۱.۷ میلیون، ۲.۹ میلیون، ۴.۹ میلیون و ۹.۲ میلیون اطلاعات کارت بانکی روی این سایت قرار گرفته است.

به گفته کارشناسان ارزش این اطلاعات روی هم رفته به ۴۱۴ میلیون دلار می رسد که البته همه آنها هنوز فروخته نشده است. BriansClub تا کنون دستکم ۹.۱ میلیون رکورد را در ازای دریافت ۱۲۶ میلیون دلار در قالب بیتکوین فروخته است.

ضد حمله هکی

خوشبختانه در پی نفوذ هکرهای کلاه سفید به این سایت اطلاعات مربوط به ۲۶ میلیون کارت اعتباری و دبیت کارت استخراج شده و در دسترس موسسات مالی و اعتباری صادر کننده این کارت ها قرار گرفته است. خبر مربوط به این اقدام از سوی سایت KrebsOnSecurity منتشر شد. به گفته مدیران این سایت منبعی ناشناس طی تماسی با آنها دیتابیسی از کارت های به سرقت رفته در سایت مذکور را در اختیارشان قرار داده است.

«الیسون نیکسون» مدیر موسسه امنیتی Flashpoint رخنه هکرها به BriansClub را مصداق دقیقی از ضد حمله هکی خوانده و خواستار انجام حملاتی مشابه از سوی دولت آمریکا شده است:

همانطور که دولت به منابع اطلاعاتی کشورهای خارجی نفوذ می کند، باید سایت های از این دست را هم هدف بگیرد.

با توجه به دانش بالای هکرها انجام ضد حمله هکی بسیار دشوار به نظر می رسد اما گاهی اوقات شاهد چنین اتفاقاتی بوده ایم. برای مثال چند روز قبل یکی از قربانیان باج افزار Muhstik با حمله متقابل به سرور هکرها، تمام کلیدهای رمزگشایی آنها را در اینترنت منتشر کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Salar
    Salar | ۲۵ مهر ۱۳۹۸

    خبر یک هفته پیش رو الان نذارین سنگین تر هستین.

مطالب پیشنهادی