ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Prometeo
تکنولوژی

استارتاپ Prometeo با هدف حفظ سلامت آتش‌نشانان برنده مسابقات IBM شد

گروه Prometeo برنده مسابقات IBM که بر پایه هوش مصنوعی واتسون برگزار شده بود، عنوان شده است. این گروه راه‌حلی جدید برای نظارت بر سلامت آتش‌نشانان به صورت لحظه‌ای و طولانی مدت را ارائه داده‌اند ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۴ مهر ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹

گروه Prometeo برنده مسابقات IBM که بر پایه هوش مصنوعی واتسون برگزار شده بود، عنوان شده است. این گروه راه‌حلی جدید برای نظارت بر سلامت آتش‌نشانان به صورت لحظه‌ای و طولانی مدت را ارائه داده‌اند که به گفته‌ی مسئول این تیم، نوآوری جدیدی در این حوزه حساب می‌شود.

این مسابقات به صورت سالانه و تحت عنوان «Call For Code»، با هدف حل مشکلات جهانی به کمک محاسبات کامپیوتری بر پایه هوش مصنوعی واتسون کمپانی IBM برگزار می‌شود. در این مسابقات بیش از ۵۰۰۰ نفر از ۱۵۶ کشور مختلف شرکت می‌کنند که برندگان امسال، یک گروه ۵ نفره اسپانیای بوده‌اند. گروه پرومیتیو (Prometeo) توانسته‌ است ابزاری طراحی کنند که بر سلامتی آتش‌نشانان در حین عملیات و در طولانی مدت نظارت می‌کند.

Prometeo

این گروه به کمک هوش مصنوعی ابزاری طراحی کرده‌اند که ابعادی اندازه آیفون دارد و با توجه به داده‌های محیطی، شرایطی که آتش نشانان تجربه خواهند کرد را بررسی می‌کند. به کمک برنامه متصل به این ابزار، از داده‌ها به دست آمده برای خلق استراتژی‌های فردی و فرستادن اعلان‌ها از وضعیت جسمانی آتش‌نشانان استفاده می‌شود. در نهایت می‌توان میزان مواد سمی که آتش‌نشانان تنفس کرده‌اند را تشخیص داد.

یکی از اعضای این گروه می‌گوید که تاکنون برنامه یا ابزاری برای گزارش سلامت این افراد وجود نداشته است. آن‌ها از هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و چند سنسور برای این کار استفاده کرده‌اند. این برنامه بسیار ساده عمل می کنند، به گونه‌ای که اطلاعات کاربر را بر اساس داد‌ه‌های جمع‌آوری شده گزارش داده و سلامت آن‌ها را  مشابه ۳ رنگ چراغ‌های راهنمایی نشان می‌دهد.

رنگ سبز برای حالتی است که کاربر در سلامت کامل به سر می‌برد و نیازی نیست که از محدوده عملیاتی خارج شود. رنگ زرد برای حالتی است که کاربر ممکن است در معرض مواد آلوده قرار گرفته باشد و بهتر است از محیط خارج شود. رنگ قرمز هم برای زمانی است که کاربر در شرایط وخیم به سر می‌برد و باید به سرعت توسط نیروهای دیگر از محیط عملیاتی بیرون بیاید.

Prometeo

این تکنولوژی نگاه طولانی مدتی نیز به سلامت آتش‌نشانان دارد. بر اساس داده‌های جمع‌آوری شده در هر ماموریت، نموداری از سلامت کاربران درست می‌شود که فرمانده عملیات می‌تواند به کمک آن، بهترین نیرو‌ها را از نظر شرایط جسمانی برای ماموریت‌های آینده اعزام کند.

این تیم اسپانیایی قصد دارند برای آزمایش‌های عملیاتی، از نیروی آتش‌نشانی ایالت کاتالونیا کمک بگیرند تا عمق داده‌ها را بهبود ببخشند. قطعا جایزه ۲۰۰ هزار دلاری IBM به این گروه کمک شایانی خواهد کرد و همچنین پس از کسب جایزه این مسابقه، احتمالا سرمایه‌گذاران نگاهی ویژه‌تر به این گروه خلاق خواهند داشت. البته Prometeo می‌گوید تا عرضه تجاری این دستگاه، زمان بسیاری مانده و هنوز اقدامی برای این کار صورت نگرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی